معرفی و دانلود کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول

کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول نوشته‌ی پیتر والر و مولونه ییتایو، به بیان مبانی اساسی و مفاهیم کاربردی این رشته می‌پردازد و آخرین فناوری‌های مرتبط با آن را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما خواننده را با موضوعات متفاوتی همچون فیزیک و شیمی خاک، آب‌شناسی، علوم گیاهی، اقتصاد و مکانیک سیالات آشنا می‌سازد و کمک می‌کند درک بهتری از طراحی سیستم‌های آبیاری و زهکشی پیدا کند.

درباره‌ی کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول

یکی از رشته‌های به نسبت مدرن و جدید و البته مهم در دنیا، مهندسی آب است. این رشته که بخشی از مهندسی کشاورزی محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با آن دارد، کمک می‌کند تا منابع آبی به‌درستی مدیریت شده و مورداستفاده قرار بگیرند. یکی از گرایش‌های اصلی این رشته، مهندسی آبیاری و زهکشی است؛ این مهندسی نحوه‌ی انتقال آب را از منبع به زمین‌های کشاورزی طراحی می‌کند و این امکان را می‌دهد تا آبیاری به بهینه‌ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد. رشته‌ی آبیاری و زهکشی ترکیبی از آب و خاک است و در هر دوی آن‌ها ریشه دارد. درنتیجه کارشناس این رشته باید با علومی همچون زمین‌شناسی، خاک‌شناسی، گیاه‌شناسی یا ساخت تأسیسات آبی آشنا باشد و آن‌ها را درک کند. کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول (Irrigation and Drainage Engineering) نوشته‌ی پیتر والر (Peter Waller) و مولونه ییتای (Muluneh Yitayew)، تلاش می‌کند اصول و کلیات این رشته‌ی مهم را آموزش داده و جدیدترین تکنولوژی‌های آن را معرفی کند. این کتاب شیوه‌های زهکشی، لوله‌گذاری و طراحی سیستم‌های آبیاری را مطابق با آخرین یافته‌های علمی توضیح می‌دهد.

بحران گرمایش جهانی و خشک‌سالی باعث شده تا تقریباً تمام کشورهای دنیا دچار بحران و تنش آبی شوند. خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و کاهش منابع آبی زیرزمینی، بیش از هر چیزی روی کشاورزی تأثیر گذاشته و آن را در معرض خطر قرار داده. به خاطر همین بسیاری از دولت‌ها به اهمیت مهندسی آبی بیشتر پی برده‌اند و سعی می‌کنند آن را گسترش داده و روی آن سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها درک کرده‌اند که شیوه‌ی علمی انتقال آب و آبیاری علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود و بحران را کنترل می‌کند، کیفیت محصول را هم بیشتر خواهد کرد. یکی از منابع کاربردی و جدید برای آشنایی با این رشته، کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول است. پیتر والر و مولونه ییتای، که استادان این رشته در دانشگاه آریزونای آمریکا هستند، در کتاب پیش رو به موضوعات مهمی همچون اقتصاد آبیاری، آب‌های زیرزمینی، طراحی خط لوله‌ی اصلی، فیزیک و شیمی خاک، پمپ و جریان آب در کانال‌های روباز می‌پردازند. آن‌ها با معرفی انواع سیستم‌های آبیاری مدرن مثل هیدروپونیک به خواننده کمک می‌کنند این مفهوم را کاملاً درک کند.

کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول را حسین رحمتی، سعید برومند نسب و حسن گلی برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده‌اند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان و کارشناسان رشته‌ی مهندسی آب و کشاورزی توصیه می‌شود.

با پیتر والر و مولونه ییتایو بیشتر آشنا شویم

پیتر والر مهندس و استاد دانشگاه آمریکایی است. او لیسانسش را در رشته‌ی مهندسی آبیاری و دکترایش را در رشته‌ی مهندسی کشاورزی از دانشگاه کالیفرنیا گرفته. والر از سال 1994 در دانشگاه آریزونا مشغول به تدریس در رشته‌ی مهندسی بیوسیستم و کشاورزی است او بیشتر بر موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر، محصولات زیستی و منابع آبی متمرکز است و تحقیق می‌کند.

مولونه ییتایو، استاد دانشکده‌ی بیوسیستم و کشاورزی دانشگاه آریزوناست. او در اتیوپی به دنیا آمده و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس در این کشور انجام داده. پس‌ازآن به آمریکا مهاجرت کرده و دکترایش را در رشته‌ی مهندسی عمران از دانشگاه آریزونا گرفته است. او علاوه بر آمریکا، در دانشگاه‌های آدیس‌آبابا و اتیوپی هم تدریس می‌کند. همچنین در پروژه‌های بین‌المللی بزرگی در خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا، به‌عنوان کارشناس حضور داشته است.

در بخشی از کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول می‌خوانیم

نمودارهای جریان نقدی درآمد مورد انتظار محصول، هزینه‌های انرژی، آب، تغییر و تعویض سیستم و غیره را در هر سال و برای طول عمر یک طرح نشان می‌دهد. تورم و تغییرات دیگر در قیمت‌ها، داخل کاربرگ‌ها ثبت می‌شود. این امر به‌ویژه در کشاورزی با زمین‌های جدید و برای کاشت درختان، مهم است تا بتوان محاسبات دقیقی از محصول مورد انتظار و هزینه‌های سالانه داشت. در نظر گرفتن همه‌ی وارسی‌های اقتصادی یک ریسک (خطرپذیری) است. با این وجود در وارسی‌های این بخش، تنها از میانگین عملکرد مورد انتظار استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: اقتصاد آبیاری
فصل سوم: فیزیک خاک
فصل چهارم: تنش‌های شوری و رطوبتی
فصل پنجم؛ تبخیر-تعرق
فصل ششم: تبخیر-تعرق گیاه
فصل هفتم: طراحی لاترال آبیاری
طبقه هشتم: طراحی خط اصلی
فصل نهم: پمپ
فصل دهم: آب‌های زیرزمینی
فصل یازدهم: جریان در مجاری روباز
پاسخنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول
نویسنده،
مترجمحسین رحمتی، سعید برومند نسب، حسن گلی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات509
زبانفارسی
شابک978-600-124-724-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول

برای دریافت کتاب مهندسی آبیاری و زهکشی - بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.