معرفی و دانلود کتاب افکار دو نیمه شب

عکس جلد کتاب افکار دو نیمه شب
قیمت:
۲۸,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افکار دو نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افکار دو نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افکار دو نیمه شب

دل‌بستگی و عاشقی، وابستگی و دل‌تنگی، فقدان و تنهایی؛ تمام این‌ها احساسات عمیقی هستند که مکنزی کمپبل، در کتاب افکار دو نیمه شب، با استفاده از زبان تأثیرگذار شعر از آن‌ها سخن گفته است. این مجموعه شعر خواندنی علی‌رغم آن که از محتوایی ساده و زبانی آشنا بهره‌مند است، عمیق‌ترین عواطف انسانی شما را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

درباره‌ی کتاب افکار دو نیمه شب

به طور کلی به دلیل ساختار‌ خاصی که شعر دارد، این نوع نوشتاری و ادبی در مقایسه با نثر داستانی، در اغلب اوقات برای بیان عواطف و احساسات انسانی مناسب‌تر به نظر می‌آید. شاعرهای خلاقی که به معنای واقعی دارای ذوق هنری هستند، با استفاده‌ی صحیح و بادقت از واژگان و آرایه‌های ادبی مختلف (از قبیل تشبیه و استعاره)، می‌توانند در چند بیت و چند خط کوتاه، به طرزی باورنکردنی، عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین احساسات خواننده‌ را لمس کرده و او را تحت تأثیر کلام و هنر خود قرار بدهند. مکنزی کمپبل (Makenzie Campbell)، از جمله‌ی این شاعرها به شمار می‌رود. او با انتشار کتاب افکار دو نیمه شب (2am Thoughts) در سال 2019، استعداد خود در عرصه‌ی شعر و شاعری را نمایان ساخت و ظهور شاعری توانا را به دوست‌داران ادبیات نوید داد.

مکنزی کمپبل در مجموعه شعر افکار دو نیمه شب، برای انتقال بهتر افکار و احساسات شخصی خود، دست به نوآوری جالبی زده و از ساختار جذابی بهره گرفته است. او پس از اتمام هر شعر، در پایین آن یک ساعتِ مشخصی از روز را نوشته است؛ به این معنا که این شعر خاص، بازتاب‌دهنده‌ی احساسات و حالات روحی او در آن دقیقه و ساعت از روز بوده است. دلیل استفاده‌ی کمپبل از این روش آن است که می‌خواسته دگرگونی و تحول احساسات خود در مراحل مختلف زندگی‌ و در طول بیست و چهار ساعت را به صورت استعاری و در قالب کلام شاعرانه، بیان کند. این عمل به این صورت انجام گرفته است که مخاطب هرچه به ساعات پایانی روز نزدیک‌تر می‌شود، تغییر تدریجی لحن و محتوای اشعار را بیش‌تر از پیش درک و احساس می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب افکار دو نیمه شب

عشق در نگاه اول، دلبستگی، وابستگی، شکست عاطفی، احساس فقدان، تنهایی و التیام تدریجی پس از یک رابطه‌ی ناموفق، به ترتیب مهم‌ترین موضوعات و مایه‌های کتاب افکار دو نیمه شب را تشکیل می‌دهند. خوانندگان این مجموعه شعر مدرن (علی‌الخصوص مخاطبین جوان‌) علاوه بر آن‌که با خواندن اشعارِ ساده اما تأثیرگذار مکنزی کمپبل از ذوق هنری و خلاقیت ادبی او لذت می‌برند، می‌توانند از تجارب شخصی ارزشمندی که او در این اثر با زبان شعر بیان کرده است، برای تصمیم‌گیری‌های خود در موقعیت‌های احساسی زندگی‌شان استفاده کنند. اهمیت خودمراقبتی، شیوه‌ی چگونه دوست داشتن خود و نحوه‌ی برخورد صحیح با احساسات منفی، چند نمونه از مهم‌ترین درس‌ها و مفاهیمی هستند که کمپبل در کتاب افکار دو نیمه شب، به طرزی خلاقانه و غیرمستقیم از آن‌ها سخن گفته است.

کتاب افکار دو نیمه شب توسط مهدیه زارع از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات راه طلایی در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب افکار دو نیمه شب

  • علی‌رغم آن که کم‌تر مجموعه‌ شعری تحسین من را برمی‌انگیزد، کتاب افکار دو نیمه شب توانست به طرزی فوق‌العاده من را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ خواندن این کتاب را از دست ندهید. (مردیت ون‌‌اسکایور، منتشر شده در وبسایتِ The Central Trend)
  • کتاب افکار دو نیمه شب برای من مانند سفری آرامش‌بخش به اعماق خاطراتم بود. با خواندن این مجموعه شعر احساسات عمیقی همچون عشق، اشتیاق، دل‌شکستگی و آرامش در من برانگیخته شد؛ مکنزی کمپبل با اشعارش در این کتاب توانست به قلب من نفوذ کند. (کورتنی پپرنل، نویسنده‌ی اهل استرالیا)

کتاب افکار دو نیمه شب برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به دنیای شعر و شاعری، خصوصاً دوست‌داران شعر مدرن انگلیسی، مخاطبین اصلی کتاب افکار دو نیمه شب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب افکار دو نیمه شب می‌خوانیم

خواندن شعر نوعی موهبت است.
انگار که تجربه خواندن آثار خواهران و برادرانم
غرق شدن در کلمات عاشقانه
کلمات ناخوشایند
و کلمات غم‌انگیز
در درونم بذر می‌کارد.
نوشتن شعر نوعی اشتیاق است.
این که احساسات مانند خون بر روی برگه‌ سفید ریخته شود.
تا دیگران آن را در آغوش بگیرند
اینکه چنین هنر ظریف
شکننده
و زیبایی را خلق کنی
مانند آبیاری باغی است که از وقتی خواندن را شروع کردم
ذره‌ذره در من شکل گرفت و درنهایت شاهد سرسبزی‌اش بودم.

فهرست مطالب کتاب

افکار دو نیمه‌شب
گرگ‌ومیش
سپیده‌دم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افکار دو نیمه شب
نویسنده
مترجممهدیه زارع
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-93201-4-3
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افکار دو نیمه شب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افکار دو نیمه شب

برای دریافت کتاب افکار دو نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.