معرفی و دانلود کتاب اقتصاد ورزش

عکس جلد کتاب اقتصاد ورزش
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد ورزش

صنعت ورزش سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارد و یکی از پرطرفدارترین و گسترده‌ترین صنایع روز است. در کتاب اقتصاد ورزش، نوشته‌ی فریبا عسکریان با تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم ورزش بر اقتصاد کشورمان آشنا خواهید شد تا نقش ورزش را بر پویایی اقتصادی ایران و جهان مشاهده کنید.

درباره‌ی کتاب اقتصاد ورزش

در جهان امروز که به هزاره‌ی سوم معروف است، سه هنر و صنعت پرطرفدار وجود دارد که شامل ورزش، موسیقی و مد می‌شود که هریک تأثیرات اقتصادی گسترده‌ای بر جهان گذاشته‌اند. در این میان ورزش یکی از درآمدزاترین صنایع قرن 21 است که میلیاردها انسان در چرخه‌ی آن نقش دارند یا از آن بهره می‌جویند. ورزش امروز بیش از پیش با رسانه‌های گروهی مرتبط است و بر مصرف خوراک، پوشاک و توسعه‌ی صنایع دیگر نیز تأثیرگذار بوده است. در کتاب اقتصاد ورزش، به‌قلم فریبا عسکریان، با جنبه‌های درآمدزایی پنهان و آشکار ورزش آشنا خواهید شد.

بخشی از تأثیر ورزش بر اقتصاد شامل محصولات ورزشی می‌شود که به‌منظور انجام فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از دیگر بسترهایی که تعامل میان ورزش و تجارت را برقرار می‌کند، برگزاری مسابقات ورزشی است که در توسعه و رونق اقتصاد نقش به‌سزایی دارد. در کتاب حاضر که حاصل مطالعات گسترده‌ی فریبا عسکریان در حوزه‌ی صنعت ورزش در ایران است، با جزئیات هریک از این مباحث آشنا می‌شوید.

کتاب اقتصاد ورزش در ده فصل تدوین شده که در فصول مختلف آن درباره‌ی مواردی همچون نظام اقتصادی و مدل‌های صنعت ورزش، سرمایه‌گذاری ورزشی، گردشگری ورزشی و بسیاری مسائل دیگر که تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم ورزش را بر اقتصاد بیان می‌کنند، خواهید خواند. آگاهی از این مباحث به شما کمک می‌کند دیدی همه‌جانبه نسبت به تأثیرات پایدار صنعت ورزش بر اقتصاد ایران پیدا کنید. همراه شدن اطلاعات کتاب با آمار و ارقام مستند از جمله ویژگی‌های درخور توجه آن است.

در نهایت هدف از نگارش این اثر آشنا کردن مخاطبان و فعالان صنعت ورزش با اهمیت اقتصادی این رشته‌ی پرطرفدار است. کتاب اقتصاد ورزش را انتشارات مبانی منتشر کرده و عموم مخاطبان ورزش و علاقمندان می‌توانند از مطالب آن بهره ببرند.

کتاب اقتصاد ورزش مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به فعالان صنعت ورزش، اقتصاددانان، سرمایه‌گذاران ورزشی و عموم کسانی که دوست دارند اطلاعات جامعی در حوزه‌ی اقتصاد ورزشی کسب کنند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اقتصاد ورزش می‌خوانیم

توسعه مراکز ورزشی و ایجاد زیرساخت‌های آن در کنار برنامه‌ریزی، نقش کلیدی در گرفتن نتایج درخشان از برگزاری اردوهای ورزشی دارند. کشور ما اگرچه سابقه‌ی قابل توجهی در برگزاری مسابقات یا اردوهای آماده‌سازی ورزشی ندارد، اما امکانات اولیه مناسبی برای بعضی از رشته‌ها در اختیار دارد. به‌عنوان مثال ایران می‌تواند در رشته‌های اسکی، سوارکاری، کوهنوردی، قایق‌رانی و برخی از ورزش‌های ماجراجویانه امکانات اولیه و شرایط طبیعی، امکان سرمایه‌گذاری و توسعه را فراهم کند.

پیست‌های اسکی ایران 8 ماه در سال امکان بهره‌برداری دارند و شرایط انواع کوهنوردی در مناطق مختلفی از رشته‌کوه‌های زاگرس و البرز فراهم است. رودخانه‌های آرام و خروشان و دریاچه‌های پشت سدها نیز از امکانات نخستین برگزاری برنامه‌های قایقرانی محسوب می‌شوند. ضمن اینکه استان گلستان و استان‌های تهران و آذربایجان ظرفیت‌های مناسبی برای برنامه‌های ورزشی سوارکاری دارند. همچنین باید گفت که جذابیت‌های طبیعی نیز امکان برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی در رشته‌های رالی و ورزش‌های هوایی را در تمام فصول سال فراهم می‌کند. در این بین باید توجه داشت که برگزاری مسابقات ورزشی سنتی ایران نیز، در جذب گردشگران بسیار مؤثر است. مسابقات چوگان، کشتی با چوخه و کشتی گیله‌مردی و سوارکاری ترکمن صحرا و سوارکاری عشایر از این گروه مسابقات است. در حال حاضر در منطقه، کشور قطر مناسب‌ترین امکانات ورزشی را برای ارائه خدمات گردشگری ورزشی دارد اما موقعیت اقلیمی ایران می‌تواند زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری و رقابت در حوزه‌ی گردشگری ورزشی فراهم کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با نظام اقتصادی و مدل‌های صنعت ورزش
فصل دوم: اثرات اقتصادی ورزش
فصل سوم: مشارکت ورزشی و هزینه‌های خانوار در ورزش
فصل چهارم: اشتغال
فصل پنجم: تجارت بین‌المللی
فصل ششم: گردشگری ورزشی
فصل هفتم: رشد رسانه‌های ورزشی
فصل هشتم: سرمایه‌گذاری‌های ورزشی
فصل نهم: خصوصی‌سازی و مشارکت در بورس
فصل دهم: اثرات اقتصادی غیرمستقیم ورزش
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد ورزش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-622-6882-07-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد ورزش

برای دریافت کتاب اقتصاد ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.