معرفی و دانلود کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)

عکس جلد کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)

کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) نوشتۀ محمدرسول خدادادی و فریبا عسکریان، به معرفی و شرح بازی‌های سنتی این سه استان می‌پردازد و نحوۀ انجام هر یک را به طور کامل شرح می‌دهد و از نقش و اهمیت بازی برای کودکان سخن می‌گوید.

دربارۀ کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل):

فرهنگ و رفتار اجتماعى هر جامعه‌اى ریشه در فرهنگ و سنن پیشینیان آن دارد و اساس و شالوده فرهنگى، اجتماعى و اعتقادى هر ملتى نشأت گرفته از اعتقادات، فرهنگ و اجتماع اجداد آن است.

در هم‌آمیختگى فرهنگى و رفتارهاى اجتماعى و داشتن پیشینه‌هاى مشترک، ادبیات یکسان و تعلقات ارزشى مشترک، موجب مهر و عطوفت و نزدیکى بین نسل‌ها مى‌شود. چه بسا پرداختن به این آداب و سنن و اعتقادات باعث زنده نگه داشتن فرهنگ، خصوصیات و خلق و خوى پیشینیان ما مى‌شود و در تثبیت ریشه هر نسلى لازم و مؤثر است.

از طرفى بازى و ورزش در زندگى کودکان نقش اساسى و حیاتى را ایفا مى‌کند. بچه‌ها از بازى و ورزش لذت مى‌برند و ضمن لذت بردن از بازى در هنگام پرداختن به آن، فرصت‌هاى خوبى را براى بیان احساسات و عواطف خود مى‌یابند. از نظر رشد عقلى و اجتماعى کودکان و نوجوانان در حین بازى با مسائل و مشکلات مختلفى مواجه مى‌شوند و با تلاش و کوشش در جهت حل آن‌ها قدرت و توانایى راه‌هاى مقابله با مسائل و مشکلات زندگى را بهتر فرا گرفته و روح همکارى و تعاون و دوستى در آن‌ها تقویت مى‌شود.

در این کتاب نزدیک به 130 بازى بومى و محلى از سه استان کشور که اشتراکات فرهنگى و اجتماعى بسیاری با یکدیگر دارند آورده شده است که برای به دست آوردن معیارهای آمادگى جسمانى، تقویت روحیه شجاعت، همکارى و تعاون نقش مهمی ایفا می‌کند.

این کتاب دارای سه فصل است که فصل اول به اهمیت و نقش بازى‌ها در کودکان می‌پردازد، فصل دوم بازى‌هاى بومى و محلى بدون وسیله را معرفی و در فصل سوم شما را با بازى‌هاى بومى و محلى با وسیله آشنا می‌کند.

در آغاز معرفی بازى‌ها، جدولى که چکیده‌‎ای از ویژگى‌هاى هر بازی را نشان مى‌دهد ارائه شده که براى انتخاب استفاده‌کنندگان با توجه به معیارها و شرایط و موقعیت سودمند است.

کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکان و نوجوانانی که دوست دارند بازی‌های ساده ولی جذاب را یاد بگیرند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) می‌خوانیم:

روسو اولین مدافع بازى کودکان در جهت درک و شناخت و آموزش آن‌ها مى‌باشد و او در کتاب امیل عقایدش را ابراز کرد. به علاوه متوجه ارزش زیاد دوران کودکى و بازى‌هاى کودکانه شده است. روسو بر اهمیت بازى براى کودک تأکید مى‌کند. او به معلم توصیه مى‌نماید براى ملحق شدن به بازى کودکان خود نیز بدان گونه باشد.

نخستین مطالعه دقیق و جدى در بازى در سال 1896 به وسیله گروس در مورد حیوانات و آن گاه در سال 1899 در مورد انسان صورت پذیرفت. گروس با در نظر داشتن غریزه بازى، نقش اجتماعى آن را مورد توجه قرار داد. بر اساس این نظریه سرگرم شدن کودک به بازى به صورت غریزى است و در اصل شکلى از رفتار رشدیافته‌ترى است که او در آینده باید به کار بندد. از این رو محتواى بازى را محتواى نوع فعالیتى تشکیل مى‌دهد که کودک باید در دوران بلوغ و بزرگى داشته باشد. در این تئورى فرض بر این است که بازى کودک نوعى آماده‌سازى او براى زندگى آینده مى‌باشد. گروس به مقدار زیادى در این تئورى از نظریه انتخاب طبیعى داروین متأثر بوده و بازى را عاملى جهت تنازع بقا مى‌داند. زیرا انسان مهارت‌هایى را که در بزرگسالى به آن‌ها نیازمند است از طریق بازى کسب مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: بازی و اهمیت آن
فصل دوم: بازی‌های بومی و محلی بدون استفاده از وسایل
فصل سوم: بازی‌های بومی و محلی با استفاده از وسایل ساده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-600-5751-23-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)

شقایق انصاری
۱۴۰۲/۱۰/۹
کتاب‌خوبی بود اما ای کاش مینوشتین که هر بازی مال کدوم یکی از این سه تا استان هست سر این قضیه خیلی درگیر بودم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل)

برای دریافت کتاب بازی‌های بومی و محلی شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.