معرفی و دانلود کتاب الفبای مدیریت زمان

عکس جلد کتاب الفبای مدیریت زمان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای مدیریت زمان

کتاب الفبای مدیریت زمان نوشته‌ی هادی آزاد، تلاش دارد نکات، دستورالعمل‌ها و گام‌های سازماندهی و برنامه‌ریزی زمان را آموزش دهد. این راهنما با مرور شیوه‌ی مدیریت افراد موفق و همین‌طور یادآوری اشتباهات رایج در این زمینه، کمک‌مان می‌کند درک بهتری از مفهوم زمان پیدا کنیم و بر آن مسلط‌تر شویم.

درباره‌ی کتاب الفبای مدیریت زمان

در دوران رنسانس بود که مفهوم زمان اهمیت پیدا کرد. غربی‌ها که حس می‌کردند زمان زیادی را ازدست‌داده‌اند، نهایت تلاششان را به کار گرفتند تا به زندگی سرعت ببخشند و گذشته را جبران کنند. این نگاه به زمان تا چند قرن ادامه داشت اما در اوایل قرن بیستم و با تغییرات عظیم صنعتی‌ در اروپای آن زمان، مفهوم زمان هم به شکلی بنیادین تغییر کرد. در دنیای صنعتی جدید، کارها تخصصی و حرفه‌ای تعریف می‌شدند، هر کارگری باید کار مشخصی را فرا می‌گرفت و انجام می‌داد. در این شیوه، برنامه‌ریزی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. و این به معنای اهمیت زمان بود. درواقع به دنبال تغییر شیوه‌ی کار، نوع نگرش به زمان هم عوض شد. با پیشرفت تکنولوژی در یک سده‌ی اخیر، زندگی سریع‌تر و فشرده‌تر شد. حالا زمان و برنامه‌ریزی، نه‌فقط در مورد کار، که در زندگی شخصی هم مهم شده و باید جدی گرفته شود. کتاب الفبای مدیریت زمان با هدف آموزش سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی زمانی تألیف شده و در آن تکنیک‌ها و نکات کلیدی مدیریت زمان ارائه می‌شود.

هادی آزاد، نویسنده‌ی کتاب الفبای مدیریت زمان اعتقاد دارد که برای مدیریت صحیح زمان به سه مهارت نیاز است: آگاهی به معنای درک درست از زمان، ترتیب‌بندی به معنای سازمان‌دهی اهداف و سازگاری که آن را بیشتر به مفهوم انعطاف‌پذیری ارجاع می‌دهد. به گفته‌ی او پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اکثر افراد مهارت آگاهی و سازگاری را بهتر به کار می‌گیرند. اما برای موفقیت در زندگی و کار، باید از هر سه مهارت به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد. در حقیقت حلقه‌ی مفقوده‌ی موفقیت، ترتیب‌بندی کارها یا همان مدیریت زمان است. فقدان همین مهارت است که باعث می‌شود تلاش‌ها به نتیجه نرسند.

این کتاب، مدیریت زمان را ترکیبی از برنامه‌ریزی مؤثر، تعیین مهارت، تفویض مسئولیت‌ها، تعیین اهداف، اولویت‌بندی کارها و صرف زمان برای فعالیت درست می‌داند. نویسنده معتقد است عدم مدیریت و کنترل روی زمان‌بندی فعالیت‌ها، باعث می‌شود کارهای معمولی تبدیل به بحران شوند. حتی گاهی مجبور می‌شویم از زمان استراحت و آخرهفته ها بزنیم تا بتوانیم این کمبود زمان را جبران کنیم. اما در واقع کمبود زمانی وجود ندارد، بلکه این بی‌برنامگی و مدیریت نادرست است که باعث بروز این فشار و فرسودگی می‌شود. کتاب الفبای مدیریت زمان با ایده‌ی تقویت مهارت‌های مدیریتی نوشته‌شده است. در این کتاب نکات، تکنیک‌ها، مراحل و دستورالعمل‌هایی برای بهبود شیوه‌ی مدریت زمان ارائه می‌شود. شیوه‌هایی که کمک می‌کنند هدررفت زمان را به شکل قابل‌توجهی کاهش داده و به جای اینکه بیشتر کار کنیم، مؤثرتر و مفیدتر کار کنیم. این‌چنین نه تنها کارایی و بهره‌وری‌مان افزایش خواهد یافت، بلکه از نظر بدنی و ذهنی هم فرسوده نمی‌شویم. کتاب، اشتباهات رایجی را که در مورد مدیریت زمانی وجود دارد مطرح می‌کند تا مرتکب آن‌ها نشویم. در کنار این‌ها، نویسنده تلاش کرده رویکرد افراد موفق را نسبت به مدیریت زمان هم مرور کند تا تصویر روشن و درک بهتری از این مسأله به دست آوریم.

کتاب الفبای مدیریت زمان را نشر نوآوران سینا به انتشار رسانده. این نشر از هادی آزاد، کتاب «الفبای تولید محتوا» را هم چاپ کرده است.

کتاب الفبای مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه برای انجام کارهایتان زمان کم می‌آورید و می‌خواهید برنامه‌ریزی و مدیریت زمان بهتری داشته باشید می‌توانید برای حل مشکل خود، از این کتاب کمک بگیرید.

با هادی آزاد بیشتر آشنا شویم

هادی آزاد، نویسنده‌، متولد سال 1363 است. به گفته‌ی خودش، سال‌هاست که با نوشتن مقاله و برگزاری وبینارهای متنوع و مختلف در تلاش بوده است تا در زمینه‌های گوناگون مانند تولید محتوا و درک تمام جوانب آن، مدیریت زمان و ... به افراد کمک کند. کتابی که پیش روی شماست، حاصل مطالعه، آگاهی و تجربیات هادی آزاد است.

جملات برگزیده کتاب الفبای مدیریت زمان

  • هرگز از رؤیاهایتان دست نکشید.
  • بزرگترین دارایی ما زمان است. (استیو جابز)
  • باید برای اندیشیدن زمان بگذاریم: اینکه کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می‌رویم.
  • استراتژی یعنی مجموعه تصمیمات ما درباره نحوه رقابت ما با رقیبان. (جک ولش، مدیر جنرال الکتریک)
  • مشکل در کمبود جهت است نه کمبود وقت، وگرنه همه ما بیست و چهار ساعت زمان داریم. (زیگ زیگلر)

در بخشی از کتاب الفبای مدیریت زمان می‌خوانیم

مدیریت زمان فقط درباره بهترین زمان برای انجام کارها نیست، بلکه بیشتر درباره انجام بهترین کارها در زمان است. اینکه بتوانیم در راستای اهدافمان گام برداریم. «آنی دیلار» معتقد است: «برنامه‌ریزی از ما در مقابل هرج و مرج دفاع می‌کند. هرج و مرج و شلختگی که بسیاری از افراد در کارهایشان دارند باعث می‌شود تا کارآمدی لازم را برای انجام امور از دست بدهند. مدیریت زمان و برنامه‌ریزی شما را از این شلوغی‌ها دور می‌کند و باعث می‌شود روی هدفتان تمرکز کنید.»

روزی رهگذری از راهی می‌گذشت و فردی را دید که در حال ساختن بنایی است. از او پرسید: «چه کار می‌کنی؟» آن شخص گفت: «آجر روی آجر می‌گذارم.» سپس به راهش ادامه داد و دوباره به فردی دیگری رسید که در حال همان کار بود و از او پرسید: «چه کار می‌کنی؟» آن شخص گفت: «دیوار می‌سازم.» دوباره به راهش ادامه داد و دوباره فردی را دید که همان کار دو فرد قبلی را انجام می‌داد و از او پرسید: «چه کار می‌کنی؟» گفت: «می‌خواهم یک خانه زیبا بسازم.» تفاوت در نوع نگاه ماست. اینکه ما چطور، چگونه و در چه زمانی از روز کار کنیم مهم نیست، مهم چرایی کارهای ماست. چرا باید اولویت‌های ما این باشد؟ چرا ما به برنامه‌ریزی نیاز داریم؟ چرا باید اولویت‌هایمان را مورد توجه قرار دهیم؟ چرا باید خودمان و زمانمان را مدیریت کنیم؟

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی درباره اولویت‌هایمان است، اهداف اصلی زندگی ما. برای بهترین نتایج باید انرژی خود را تنظیم کنیم و کارهای ارزشمند را در اولویت قرار دهیم و در اولین فرصت آن‌ها را انجام بدهیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: چرا به مدیریت زمان نیاز داریم؟
فصل دوم: اشتباهات رایج در مدیریت زمان
فصل سوم: 4 مرحله در مدیریت زمان
فصل چهارم: مدیریت زمان به سبک افراد موفق
فصل پنجم: مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کارآمد
فصل ششم: مدیریت خود در مقابل مدیریت زمان
فصل هفتم: آیا مدیریت زمان منسوخ شده است؟
فصل هشتم: تنظیم دستور‌العمل مدیریت زمان شخصی
فصل نهم: نکات طلایی درباره مدیریت زمان
فصل دهم: 27 چیز که باید به آن‌ها «نه» بگویید تا در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی موفق شوید
فصل یازدهم: گام اول برای مدیریت زمان، تصمیم‌گیری درست
فصل دوازدهم: تعیین هدف به روش اسمارت smart

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای مدیریت زمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران سینا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-5834-18-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای مدیریت زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الفبای مدیریت زمان

برای دریافت کتاب الفبای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.