معرفی و دانلود کتاب الفبای تولید محتوا

عکس جلد کتاب الفبای تولید محتوا
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای تولید محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای تولید محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای تولید محتوا

کتاب الفبای تولید محتوا نوشته‌ی هادی آزاد قرار است به شما اصلی‌ترین نکات تولید محتوا را بیاموزد. «محتوا پادشاه است»... اگر که کسب درآمد شما از طریق نوشتن برای کسب‌وکارها باشد یا به‌عنوان نویسنده‌ی محتوا در استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین حضور داشته باشید، حتماً این جمله را شنیده‌اید. این جمله بر اهمیت و ضرورت تولید محتوا با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی و بازاریابی دیجیتال اشاره دارد. اثر پیش روی منبعی کامل برای فراگیری مهم‌ترین نکات تولید محتوا می‌باشد.

درباره‌ی کتاب الفبای تولید محتوا

احتمالاً شما هم هر روز با آگهی‌های استخدام کارشناس تولید محتوا یا نویسنده‌ی محتوا مواجه شده‌اید. افزایش روزافزون برای این جایگاه شغلی نشان از اهمیت بازایابی محتوا و به‌تبع آن، نویسندگی محتوا دارد. کسب‌وکارهایی که تا پیش از این به صورت سنتی اداره می‌شدند، حالا تغییر ساختار داده و به صورت آنلاین درآمده‌اند. به همین دلیل است که جذب مشتری و خلق ارزش محتوایی برای او آن‌قدر اهمیت پیدا کرده است که مدیران کسب‌وکارها به‌دنبال همکار نویسنده و آشنا به محتوای فضای دیجیتال می‌گردند. هادی آزاد در کتاب الفبای تولید محتوا بنا دارد ضروری‌ترین اطلاعات لازم برای تولید محتوای خوب و کاربردی را در اختیار افرادی بگذارد که می‌خواهند از طریق نوشتن کسب درآمد هم داشته باشند.

برخی از افراد مدت‌هاست که دست به قلم هستند و تجربه‌های زیادی در این زمینه دارند. برخی دیگر نیز به نوشتن علاقه دارند و درصدد هستند تا بتوانند این مهارت را در خود تقویت کنند. فرقی نمی‌کند که شما جزو کدام هستید؛ چراکه دغدغه‌ی کسب درآمد از طریق نوشتن بین این دو دسته مشترک است. گسترش فضای مجازی و آگاهی کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به اهمیت تولید محتوای متنی بلاگ، محصول‌نویسی، محتوای شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و... باعث شده است که نویسندگی محتوا به‌عنوان شغلی مهم و موردتوجه در دنیای دیجیتال مارکتینگ تلقی شود. نویسنده‌ی کتاب الفبای تولید محتوا، موضوعات و دستورالعمل‌های کتاب را با این هدف گردآوری کرده است که به هر نویسنده و محتواکاری در زمینه‌ی تولید محتوای بهینه و مناسب برای هر کسب‌وکاری کمک کند. به همین دلیل است که طبق گفته‌ی هادی آزاد در مقدمه‌، این کتاب را باید یک راهنمای جامع علمی، عملی و تجربی دانست.

کتاب الفبای تولید محتوا که گردآوری هادی آزاد است، نُه فصل دارد که هر فصل به یکی از ضروری‌ترین نکات مورد توجه در حوزه‌ی تولید محتوا می‌پردازد. نویسنده در دو فصل اول کتاب اهمیت تولید محتوا و منابع تولید محتوا را بررسی می‌کند. در ادامه، موضوعات مطرح‌شده در کتاب جنبه‌ی عملی و کاربردی پیدا می‌کند تا مخاطب بتواند در پایان مطالعه‌ ذهنیت روشنی نسبت به تمام جوانب تولید محتوا داشته باشد. توضیحات مفصل درباره «انواع تولید محتوا»، «تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی» و «تقویم تولید محتوا و کاربردهای آن» از فصل‌های دیگر کتاب هستند. «تمرکز در تولید محتوا» به منظور افزایش بهره‌وری، عنوان و موضوع فصل آخر کتاب الفبای تولید محتواست.

کتاب الفبای تولید محتوا که تدوین محتوای آن را هادی آزاد برعهده داشته، در 120 صفحه توسط انتشارات نوآوران سینا منتشر شده است تا به‌عنوان یک کتابچه‌ی راهنمای نظری و عملی برای افزایش کیفیت محتوایی که هر روزه مخاطب آن هستیم، در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. باید این نکته را نیز یادآوری کرد که تولید محتوا فقط منحصر به تولید محتوای متنی نیست و ما هر لحظه شاهد انواع محتوا نظیر محتوای بصری و... هم هستیم، اما مطالب آموزشی این کتاب صرفاً بر محتوای متنی تاکید و تمرکز دارد.

کتاب الفبای تولید محتوا مناسب چه کسانی است؟

افراد علاقه‌مند به نوشتن که قصد دارند، قدم در راه نویسندگی آنلاین و تولید محتوا برای کسب‌وکارها بردارند، از کتاب نامبرده مهم‌ترین موضوعات مهم در حوزه‌ی تولید محتوا را خواهند آموخت. سرپرست‌های محتوا، مدیران بازاریابی و همه افرادی که به نوعی با نوشتن سروکار دارند، می‌توانند از مخاطبان کتاب الفبای تولید محتوا نوشته‌ی هادی آزاد باشند.

درباره‌ی هادی آزاد بیشتر بدانیم

هادی آزاد، نویسنده‌ی کتاب الفبای تولید محتوا، متولد سال 1363 است. به گفته‌ی خودش، سال‌هاست که با نوشتن مقاله و برگزاری وبینارهای متنوع و مختلف در تلاش بوده است تا در زمینه‌ی تولید محتوا و درک تمام جوانب آن به افراد کمک کند. کتابی که پیش روی شماست، حاصل مطالعه، آگاهی و تجربیات هادی آزاد و تیم نویسندگان است. منابع آن‌ها برای تدوین این کتاب شامل کتاب‌هایی با موضوعات مشابه، مقالات، سایت‌ها و مجموعه‌ای از تجربیات مختلف در حوزه‌ی نویسندگی محتوا بوده است.

در بخشی از کتاب الفبای تولید محتوا می‌خوانیم

یکی از راه‌های شناخت مخاطبان، پرسش‌نامه‌ها هستند. پرسش‌نامه‌ی هدفمند و هوشمندی را طراحی کنید و از مخاطبان خود بخواهید در پُر کردن آن مشارکت کنند (با جوایز ارزنده برای مشارکت‌کننده‌ها – البته جوایز واقعی).

پرسش‌نامه را با سؤالات تستی شروع کنید، چون پاسخ دادن به آن‌ها آسان است و فقط یکی از گزینه‌ها را علامت می‌زنند و در انتها دو الی سه سؤال را با کلمات پرسشی چرا، چگونه، چطور و... بپرسید. سؤالاتی که با این کلمات پرسشی شروع می‌شوند نیاز به شرح و توضیحات از سوی سؤال‌شونده دارند که به آن‌ها «سؤالات باز» می‌گویند.

شما می‌توانید پرسش‌نامه‌های خود را از طرق مختلف ارائه کنید: در سایت با قرار دادن یک فایل رایگان دانلودی که لازمه‌اش پُر کردن پرسش‌نامه باشد؛ در شبکه‌های اجتماعی یا انتهای یک مقاله که در انتها از مخاطب می‌خواهید تصویر پرسش‌نامه تکمیل‌شده را به کانال شما ارسال کند و... مهم ترغیب کردن مخاطب برای شرکت کردن در آن است و در انتها شما باید این سؤالات را تحلیل کنید و به شناخت بهتری از مخاطب رسیده و به نیازهای آن‌ها پی ببرید.

در فرایند تولید محتوای خودتان، ‌بخشی را به ارائه نظرات و بازخورد مخاطبان اختصاص دهید. این تنها راه ارتباطی مؤثر شما با مخاطبان است و آن را از دست ندهید. در صورت امکان یک درگاه ارتباطی ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تلفن و... مشخص کنید. نگذارید ارتباط مؤثر شما با مخاطبان قطع شود و هر روز این راه‌های ارتباطی را گسترده‌تر و کیفیت ارتباطی خود را مستحکم‌تر کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: اهمیت تولید محتوا
فصل دوم: منابع تولید محتوا
فصل سوم: 7 سؤال اساسی که قبل از تولید محتوا باید به آن‌ها پاسخ بدهید
فصل چهارم: برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم
فصل پنجم: ویژگی‌های محتوای خوب چیست؟
فصل ششم: انواع محتوا
فصل هفتم: تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی
فصل هشتم: تقویم تولید محتوا و کاربردهای آن
فصل نهم: تمرکز در تولید محتوا – افزایش تمرکز و بهره‌وری
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای تولید محتوا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران سینا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-5834-17-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای تولید محتوا

محمد
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
واقعن خیلی خوب بود من که خیلی خوشم اومد بهم خیلی خیلی کمک کرد اگه توی فضای مجازی کار میکنید و کسب کار دارید حتما این کتاب بخوندید ضرری نداره
رقیه افشار
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
برای کسانی که به دنبال سرنخ‌هایی از چگونگی تولید محتوا هستند می‌تواند مفید باشد
طاها محمدیان
۱۴۰۲/۲/۶
کتاب خوبیه برای شروع ولی کافی نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب الفبای تولید محتوا

برای دریافت کتاب الفبای تولید محتوا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.