معرفی و دانلود کتاب الفبای خودمدیریتی

عکس جلد کتاب الفبای خودمدیریتی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای خودمدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای خودمدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای خودمدیریتی

کتاب الفبای خودمدیریتی تألیف هادی آزاد، الگوها، راهکارها، نکات و تمریناتی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم رفتار خود را تحت کنترل درآوریم و بازده‌ فعالیت‌هایمان را افزایش دهیم. این کتاب کاربردی تلاش دارد به ما کمک کند مهارت خودمدیریتی را در خود ارتقاء دهیم تا راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف و خواسته‌هایمان دست یابیم.

درباره‌ی کتاب الفبای خودمدیریتی

از میان مهارت‌های انسانی، یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین‌ مهارت‌ها، مهارت خودمدیریتی (Self-management) است. خودمدیریتی به کنترل رفتار، افکار و احساسات به شیوه‌هایی مؤثر و خودآگاه اطلاق می‌شود. این مهارت، به ما امکان می‌دهد تا در شرایط متفاوت واکنش درستی از خود نشان دهیم و بر رفتار و ذهن خود مسلط باشیم. برای مثال در هنگام دورکاری می‌توانید تمرکزتان را حفظ کنید و اجازه ندهید محیط خانه ذهن‌ شما را منحرف کند. خودمدیریتی کمک می‌کند هم اهدافتان را به‌خوبی بشناسید و هم راه دستیابی به آن‌ها را تشخیص دهید. این مهارت یعنی شناختن مسئولیت و اینکه بدانیم برای برآوردن این مسئولیت باید چه‌ رفتارهایی را از خود بروز دهیم. در زمینه‌ی آموزش خودمدیریتی تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر شده. کتاب الفبای خودمدیریتی، نوشته‌ی هادی آزاد یکی از جامع‌ترین منابع این حوزه است. کتاب حاضر تلاش دارد به شیوه‌ای ساده و کاربردی تمام جوانب این مهارت را معرفی کند تا مخاطب بیاموزد که چگونه هم در زندگی فردی و هم در محیط کاری عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

کتاب الفبای خودمدیریتی با جمله‌ای از پیتر دراکر، استاد بزرگ توسعه‌ی فردی و خودیاری آغاز می‌شود. دراکر راه رسیدن به خودمدیریتی را در این سه نکته می‌دانست: «داشتن درکی عمیق از خود با شناسایی مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف، بیان مهم‌ترین اصولی که به آن باور داریم، و مشخص کردن نوع محیط کاری که می‌توانیم بیشترین بازدهی را در آن داشته باشیم.» هادی آزاد در اثر خود همین ایده را دنبال می‌کند. او اعتقاد دارد عصر آینده، بیش از آن که عصر فناوری باشد، دوران تغییرات بزرگ انسانی است و نخستین گام در این تحولات بزرگ، مدیریتِ انسان خواهد بود. از دیدگاه او مهم‌ترین بخش این مدیریت جدید، مدیریت و تسلط انسان بر خود است.

در کتاب الفبای خودمدیریتی، 10 گام برای رسیدن به این مهم تعریف شده است. این گام‌ها، نحوه‌ی تسلط بر احساسات و افکار را آموزش می‌دهند. نویسنده در ادامه 12 نکته‌ی طلایی ارائه می‌کند که به خودمربیگری و توسعه‌ی فردی می‌انجامند. هادی آزاد همچنین در یکی از فصول کتاب، الگویی 6 مرحله‌ای برای خودمربیگری پیشنهاد می‌دهد که می‌توان آن را به‌صورت روزانه تمرین کرد. از این طریق می‌توان با اختصاص زمانی بین سی دقیقه تا یک ساعت در روز، این مهارت را خود توسعه داد. با انجام این تمرینات، الگوها و گام‌ها، به‌مرور بهره‌وری‌ شما بیشتر شده و به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شوید. این درست همان‌ نقطه‌ای‌ست که می‌توانیم بگوییم در خودمدیریتی مهارت لازم را کسب کرده‌اید.

نشر نوآوران سینا چاپ و انتشار کتاب الفبای خودمدیریتی را به عهده داشته است.

کتاب الفبای خودمدیریتی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان آثار روانشناختی، خودسازی و خودیاری مخاطبان اصلی کتاب الفبای خودمدیریتی هستند. اثر پیش‌رو به همه‌ی افرادی که تمایل دارند بر زندگی خود کنترل بهتری داشته باشند، توصیه می‌شود.

با هادی آزاد بیشتر آشنا شویم

هادی آزاد، نویسنده و سخنران، در سال 1363 به دنیا آمده. او چندین سال است که در زمینه‌هایی مانند تولید محتوا، خود مدیریتی و مدیریت زمان، مقالات و کتاب‌های ارزشمندی تدوین کرده و وبینارهای سودمندی برگزار می‌کند. «الفبای مدیریت زمان» و «الفبای تولید محتوا» از جمله آثار او هستند.

در بخشی از کتاب الفبای خودمدیریتی می‌خوانیم

ما برای این پیاده‌روی یک زمین گسترده و البته ساکت را به شما توصیه می‌کنیم. ممکن است این فعالیت در نگاه اول یک پیاده‌روی ساده به نظر برسد، اما یک قانون دارد: سکوت کامل از مرحله اول تا آخرین مرحله! شما می‌توانید به تنهایی یا همراه تیم خودتان به این پیاده‌روی بروید ولی از قبل باید قانون پیاده‌روی خاموش و فرایند مربیگری را به آن‌ها بگویید و فقط قبل از شروع باید برایشان ایجاد سؤال کنید - چالشی که شما و گروه با آن درگیر هستید - و حالا شروع به پیاده‌روی کنید، بگذارید مربی درون خودتان و همراهانتان به شما کمک کند، به همین سادگی.

آیا این یک پیاده‌روی است؟ بله و خیر. بعد از یک ساعت شما به آنچه در طول این پیاده‌روی اتفاق افتاد حرف بزنید و فکر ‌کنید. باید با تیم خودتان بحث کنید و ببینید در طول فعالیت، ذهن آن‌ها چطور رفتار کرده است. شاید باور نکنید ولی معمولاً بعداً از این پیاده‌روی‌ها بحث‌هایی که بین شما و گروهتان رخ می‌دهد بسیار گره‌گشا خواهد بود.

این ابزار چه فوایدی دارد؟ چه تعداد از ما تصمیم می‌گیریم مدتی را با خودمان بگذرانیم. شما در طول این فعالیت با خودتان خلوت می‌کنید، در سکوت و آرامش، بدون موسیقی، بدون تلفن، بدون آمادگی قبلی، بدون دخالت دیگران، فقط خودتان هستید و موضوعی که تمام اندیشه شما را پر کرده است. افکار شما و هر چیزی که می‌بینید و می‌شنوید یا احساس می‌کنید (در درون و در اطراف شما) یک تجربه جدید است. ممکن است برای برخی آسان باشد و برای برخی دیگر سخت به نظر برسد. به خودتان اجازه امتحان کردن آن را بدهید و ببینید در ذهن و افکار شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی‌ خاموش چه اتفاقی می‌افتد. مطمئن باشید ارزشش را دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: بیدار کردن مربی درون
فصل دوم: قدرت خودمربیگری
فصل سوم: مربیگری در مقابل خودمربیگری
فصل چهارم: فرایند خود مربیگری برای بهره‌وری بالا و رسیدن به موفقیت
فصل پنجم: 10 گام برای خود مدیریتی
فصل ششم: 12 نکته طلایی برای خودمربیگری و توسعه‌ی فردی
فصل هفتم: آغاز خودمربیگری، روش سؤال و جواب با تمرین عملی
فصل هشتم: الگوی شش‌مرحله‌ای خودمربیگری روزانه
فصل نهم: چطور می‌توان به تسلط بر خود دست یافت
مربی خود و تیم خود باشید، یک اقدام متفاوت
ایجاد تغییر با ایجاد انگیزه به روش smart

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای خودمدیریتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران سینا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-5834-16-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای خودمدیریتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الفبای خودمدیریتی

برای دریافت کتاب الفبای خودمدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.