معرفی و دانلود کتاب الگوریتم و فلوچارت

عکس جلد کتاب الگوریتم و فلوچارت
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوریتم و فلوچارت

کتاب الگوریتم و فلوچارت نوشته‌ی بهرام غلامی و علیرضا جباریه، به آموزشِ روش‌های مختلف حل مسائل با کمک گرفتن از کامپیوتر می‌پردازد. بشر از قرن‌ها پیش از ابزار و روش‌های گوناگون و خاصی برای حل مسائل مختلف خود استفاده کرده است، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، به این منظور از کامپیوتر استفاده می‌کند. زیرا لازمه‌ی اصلی پیشرفت در دنیای امروز، بهره‌وری بیشتر از کامپیوتر، این اختراع خارق‌العاده است. الگوریتم نیز در واقع همان حل مرحله‌به‌مرحله‌ی مسائل توسط کامپیوتر است و خواننده چنانچه بتواند این مراحل را به‌خوبی بررسی، درک و تشریح نماید، نوشتن الگوریتم را فهمیده است.

درباره‌ی کتاب الگوریتم و فلوچارت

آنچه در کتاب الگوریتم و فلوچارت خواهید خواند، حاصل تجربه‌ی سال‌ها تدریس مؤلفینش، بهرام غلامی و علیرضا جباریه در این حوزه است که چگونگی پاسخگویی به یک مسئله و سپس تشریح هر مرحله از آن را به شما آموزش می‌دهند. استفاده از روندهای بیان‌شده در کتاب پیش رو، شما را قادر خواهد ساخت که از پس جواب‌دهی به هر نوع مسئله‌ای با کامپیوتر بربیایید.

روش کار کامپیوترها بر اساس حل مرحله‌به‌مرحله‌ی مسائل است، که به آن اصطلاحاً الگوریتم گفته می‌شود. و چنانچه خواننده بتواند این مراحل را به‌خوبی بررسی، درک و تشریح نماید، نوشتن الگوریتم را فهمیده است. لازم است این نوید را به شما بدهیم که به دنبال فهم دقیق معنای الگوریتم و کسب مهارت در الگوریتم‌سازی، در برنامه‌نویسی نیز توانا خواهید شد. اما پیش از هر چیز، آموزشِ نحوه‌ی بیان مراحل مختلف یک مسئله برای کامپیوتر مطرح است که نویسندگان این کتاب، بهرام غلامی و علیرضا جباریه تأکید بسیاری بر یادگیری آن دارند.

بی‌شک برای حل مسائل مختلف نمی‌توان راهکاری عمومی ارائه داد و استفاده از خلاقیت و تجربه در این راه، بسیار مهم و کلیدی است. برای پاسخ دادن به یک مسئله در ابتدا باید آن را به دقت بررسی کرده و شناخت، سپس برای حل آن نقشه‌ای خاص را طرح‌ریزی کرد و در پایان نیز راهِ حل مسئله را تحلیل کرد.

در بخش ابتدایی کتاب به بیان کلیاتی پرداخته شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بررسی روش‌های موجود برای حل یک مسئله و مفهوم الگوریتم از دیدگاه‌های مختلف اشاره کرد. از «دونالد کنوت»، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان علوم کامپیوتر نقل شده است که «علم کامپیوتر چیزی نیست به‌جز مطالعه‌ی الگوریتم‌ها»، اما قطعاً این تعریف، کلی‌تر از آن است که تمام حقایق مربوط به الگوریتم را شامل شود. مفهوم الگوریتم‌نویسی شاید برای خوانندگان در ابتدا کمی پیچیده و حتی مشکل باشد، اما در همان فصل ابتدایی کتاب، تمریناتی در اختیار دانشجویان قرار گرفته که با بررسی دقیق آن‌ها، قادر به نوشتن الگوریتم‌های ساده خواهند بود.

کتاب الگوریتم و فلوچارت را مؤسسه‌‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب الگوریتم و فلوچارت برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به آشنایی با شیوه‌ی حل مسائل مختلف با کامپیوتر و بهبود توانایی خود در حوزه‌ی برنامه‌نویسی علاقه دارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب الگوریتم و فلوچارت می‌خوانیم

الگوریتم (Algorithm)

توضیح تاریخی الگوریتم: به احترام ریاضی‌دان بزرگ ایرانی ابوموسی خوارزمی و روشی که او در حل مسائل به شیوه‌ی منطقی به کار برده این روش را الخوارزمی می‌نامیدند که بعد از معرب شدن این واژه به‌صورت الگوریتم به کار برده شده است.

تعریف الگوریتم: به مجموعه‌ای از یک یا چند دستورالعمل که اجرای آنها با ترتیب تعیین‌شده منجر به انجام یک کار به ویژه حل یک مسئله گردد، الگوریتم گفته می‌شود.
به‌عبارت دیگر مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که با یک ترتیب معین و خاص و همچنین مرحله به مرحله انجام شده و موجب حل مسئله‌ای می‌گردند، الگوریتم گفته می‌شود.

بنابراین ویژگی‌های یک الگوریتم عبارتند از:

1- تعداد دستورالعمل‌ها مشخص باشد.
2- ابتدا و انتها داشته باشد (از مرحله‌ای شروع و به مرحله‌ای ختم گردد).
3- هر یک از دستورالعمل‌های آن عاری از هر گونه ابهام و پیچیدگی باشد (برداشت‌های متفاوتی از دستورالعمل‌های آن نتیجه نشود).
4- هر یک از دستورالعمل‌ها قابل فهم و قابل اجرا باشند.
5- از اجرای همه‌ی آن‌ها به هدف خاص و معینی برسیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوریتم و فلوچارت
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-600-124-119-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوریتم و فلوچارت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الگوریتم و فلوچارت

برای دریافت کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.