معرفی و دانلود کتاب الگوی تعالی فردی: مدلی مبتنی بر شایستگی‌های 5H

عکس جلد کتاب الگوی تعالی فردی: مدلی مبتنی بر شایستگی‌های 5H
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوی تعالی فردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوی تعالی فردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوی تعالی فردی: مدلی مبتنی بر شایستگی‌های 5H

مهدی باغبان، علی صمیمی و محمد گلمکانی در کتاب الگوی تعالی فردی ساختاری به‌ نام مدل 5H را معرفی می‌کند که پیروی از آن، رشد فردی و پیشرفت سازمان‌ها را به‌ همراه دارد. نویسندگان ضمن معرفی پیشینه و چگونگی ساخت این مدل، درباره‌ی کاربردها و دستاوردهای آن صحبت می‌کنند. در ادامه، اهمیت تقویت مهارت‌ها در دنیای امروز را یادآور می‌شوند و توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان از طریق آن به‌ سمت موفقیت قدم برداشت.

درباره‌ی کتاب الگوی تعالی فردی

انسان معاصر برای ادامه‌ی حیات، نیازمند یادگیری و تقویت مهارت‌های فردی است. هرچه افراد از مهارت‌های بیشتری برخوردار باشند، دایره‌ی تعاملات آن‌ها گسترده‌تر می‌شود و زندگی فردی و اجتماعی بهتری خواهند داشت. از طرف دیگر، موفقیت در دنیای امروز، مستلزم شناختی جامع از محیط پیرامون است. به همین خاطر کتاب الگوی تعالی فردی تألیف شده تا به افراد کمک کند مهارت‌های فردی و اجتماعی خود را توسعه دهند. این کتاب که توسط مهدی باغبان، علی صمیمی و محمد گلمکانی به رشته‌ی تحریر درآمده، مدل‌های تعالی سازمانی را با الگوهای توسعه‌ی فردی تلفیق کرده و به ساختاری دست یافته است که کاملاً متناسب با ویژگی‌های بومی است. بنابراین هم برای رشد جنبه‌های فردی و هم برای پیشرفت سازمان‌ها کاربرد دارد.

دستاورد مطالعه‌ی کتاب پیش‌ رو پرورش قابلیت‌های فردی و سازمانی در راستای دستیابی به اهداف والاست. همچنین این کتاب برای خوانندگان، رضایت درونی و خدمت‌رسانی اجتماعی را به‌ همراه دارد. مدل 5H، تلفیقی از مدل 4H و مدل تعالی سازمانی است. 4H، مدلی است که بر پرورش استعدادهای جوانان و توسعه‌ی مهارت‌های آن‌ها تمرکز دارد. شهروندی، رهبری، مسئولیت و مهارت‌های زندگی، شماری از اهداف آموزشی این مدل‌اند. 4H، با شعار «بهترین را ساختن»، از ایالات متحده آغاز به‌ کار کرد و اکنون در بیش از هشتاد کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که مزیت‌های این مدل هم جوانان و هم جوامع آن‌ها را هدف گرفته و با پاسخ به نیازهای قشر جوان سعی دارد پیشرفت جامعه را رقم بزند. استدلال و خلاقیت، شایستگی‌های فردی و اجتماعی، صلاحیت‌های حرفه‌ای و شهروندی و سلامتی فیزیکی، چهار رکن اساسی در ساختار مدل 4H است.

یکی دیگر از الگوهای به‌کاررفته در نگارش این کتاب، مدل تعالی سازمانی است که به اهمیت تلاش مداوم در مسیر پیشرفت تأکید می‌کند و همان‌طور که از عنوان آن پیداست، بیشتر در راستای رشد سازمان‌ها کارایی دارد. به همین خاطر حوزه‌ی توسعه‌ی مهارت‌های فردی در آن با ضعف همراه است. بااین‌حال روحیه‌ی دوراندیشی و راهبرد، ویژگی مثبتی در مدل تعالی سازمانی تلقی می‌شود که به رشد مهارت‌های مدیریتی کمک می‌کند.

نویسندگان کتاب پیش‌ رو این دو مدل را ترکیب کرده‌اند و به ساختاری دست یافته‌اند که 5H نامیده می‌شود. کمک به برنامه‌ریزی در زندگی، پرورش استعدادها و توانمندی‌ها، ایجاد رویکردی کلی‌نگر، چگونگی برقراری تعادل در ابعاد مختلف زندگی، شبکه‌سازی و برقراری ارتباط مؤثر از طریق فعالیت‌های گروهی و کنترل دستاوردهای فردی، نتایج پیاده‌سازی مدل 5H هستند که در کتاب الگوی تعالی فردی معرفی می‌شود. این کتاب به‌ همت انتشارات نمای علم منتشر شده است.

کتاب الگوی تعالی فردی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب الگوی تعالی فردی توجه تمام کسانی را که خواهان رشد و پیشرفت در جنبه‌های فردی و دستیابی به موفقیت‌های سازمانی والا هستند، جلب خواهد کرد.

در بخشی از کتاب مدل تعالی توسعه‌ فردی 5H می‌خوانیم

در سال‌های اخیر کانون‌های ارزیابی و توسعه به عنوان یکی از مراکزی که خدمات متعددی را در زمینه ارزیابی شایستگی نیروی انسانی سازمان‌ها ارائه می‌دهند، رشد چشمگیری یافته‌اند. این مراکز بر اساس روش‌ها و ابزارهای متعدد شامل مرور سوابق تحصیلی و کاری، تجربیات، مصاحبه، آزمون روانشناختی، بازی‌های عملی و غیره تلاش می‌نمایند توانایی‌های افراد برای جذب و یا ادامه فعالیت در یک پست سازمانی مهم را ارزیابی نمایند و توصیه‌های لازم به سازمان‌ها جهت توسعه کارکنان آنها ارائه نمایند. در نتیجه این کانون‌ها آن‌گونه که از نام آن‌ها پیداست دارای دو فرآیند مهم ارزیابی و توسعه می‌باشند که در امتداد هم اجرا می‌شوند.

ارزیابی، فرآیندی است که با بکارگیری فنون تمرینی و غیرتمرینی تلاش دارد تا تصویر دقیق‌تر و جامعی از قابلیت‌ها، مهارت‌ها و خصوصیات شخصیتی افراد و تعیین میزان توان بالقوه آنان برای احراز پست‌های مدیریتی فراهم کند و توسعه، فرآیندی است که به واسطه آن شخص شاغل با توجه به رویکردهای شغل مورد نظر و جهت‌گیری‌های سازمان، بازخورها و برنامه توسعه فردی متناسب با توانایی، دانش و مهارت مورد نیاز در قالب گزارش بازخورد به وی ارائه می‌شود که این گزارش شامل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و سایر روش‌ها جهت ارتقاء ویژگی‌های رفتاری و بهبود عوامل تأثیرگذار بر عملکرد وی می‌باشد.

نه تنها کسب و کارها به علت بهره‌برداری از خدمات این کانون‌ها به استفاده از این مراکز علاقه‌مند شده‌اند بلکه منابع انسانی سازمان‌ها و به خصوص افرادی که به توسعه خود علاقه‌مند هستند نیز تمایل زیادی به ارزیابی سطح فعلی توانمندی‌های خود و دریافت بازخور در جهت توسعه فردی خود نشان می‌دهند. این علاقه افراد به توسعه فردی فراتر از سازمان‌ها نیز وجود دارد و افراد بسیاری علاقه‌مند به آن هستند که توانمندی‌های فردی خود را جهت دستیابی به تعالی فردی و زندگی بهتر افزایش دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هدف از ارائه مدل
نحوه شکل‌گیری مدل
‌1) (Head): شایستگی‌های دانش، استدلال و خلاقیت
2) (Heart): شایستگی‌های فردی/اجتماعی
‌3) (Hands): صلاحیت‌های‌حرفه‌ای/شهروندی
4) (HEALTH): صلاحیت‌های سلامتی/فیزیکی
این مدل برای چه کسانی مناسب است؟
مدل چه کمکی به افراد می‌کند؟
نکات ضروری مدل
ارزش‌های بنیادین مدل تعالی فردی
معیارهای الگوی تعالی فردی
معیار1 – دور اندیشی و راهبرد (200 امتیاز)
معیار2 – حفظ سلامتی (200 امتیاز)
معیار3 – تفکر اثربخش (200 امتیاز)
معیار4 – کنترل احساسات و همدلی (200 امتیاز)
معیار5 – فعالیت‌های اثربخش (200 امتیاز)
منطق ارزیابی
ارتباط مفاهیم بنیادین و معیارهای ارزیابی
سطح جایزه بر اساس امتیاز کسب‌شده
فرآیند ارزیابی جایزه
ابزارهای ارزیابی
ماتریس شایستگی - ارزیابی
جایزه تعالی فردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوی تعالی فردی: مدلی مبتنی بر شایستگی‌های 5H
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-5814-98-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوی تعالی فردی

فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
ممنون بابت این کتاب علمی، کاش اینها هم تخفیف‌های بیشتری داشتند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب الگوی تعالی فردی

برای دریافت کتاب الگوی تعالی فردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.