معرفی و دانلود کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

برای دانلود قانونی کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشته‌ی علی جهانشاهی و احسان نصیری با استفاده از تجربیات نظامی به دست آمده در جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق، کشور را برای تقویت قدرت نظامی برای آینده آماده می‌کند.

اکنون‌ جمهوری اسلامی ایران در دوران صلح به سر می‌برد و فرصتی برای اندیشیدن و ارائه‌ی الگوی مناسب برای پشتیبانی از جنگ‌های آینده وجود دارد. در چنین شرایطی باید با در نظر گرفتن تجربیات گذشته و پیش‌بینی جنگ‌های آینده، روندی را در نظر گرفت تا کشور ایران برای آینده آماده باشد. علی جهانشاهی و احسان نصیری نیز در کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارائه‌ی پژوهشی در همین خصوص هستند.

در بخشی از کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌خوانیم:

سیره رسول خدا (صل اله علیه وآله) در خصوص لجستیک دارای بعد اجتماعی و روانی نیز بود و کردار آن حضرت باعث دلگرمی مردم، سهیم شدن آنان در ثواب و پاداش الهی و از بین رفتن موجبات ترس رزمندگان می‌شد.

شرکت فرماندهی کل در فعالیت‌های عمومی رزمندگان: حضور بالاترین مقام نظامی و سیاسی و مذهبی در جمع رزمندگانی که گذشته از جنگ، به فعالیت‌های دیگر مرتبط با جنگ می‌پردازند، باعث دلگرمی و تقویت روحیه می‌شود؛ هرچند این فعالیت‌ها به امور لجستیک و تدارکات و پشتیبانی مربوط می‌شود.

تشویق مردم به کمک‌رسانی به رزمندگان اسلام: رسول خدا (صل اله علیه وآله) با دعوت مردم به جهاد با بذل جان و مال، کسانی را هم که قادر به حضور در جنگ نبودند، به کمک‌رسانی به جبهه‌ها فرامی‌خواند و آنان را در این امر مهم سهیم می‌کرد و این کار را عبادت می‌دانست. این اقدام عبادی همه مردهای ناتوان از جنگ و زنان را به حضور در صحنه کشانید و بسیاری از نیازهای لجستیک سپاه اسلام در چندین غزوه فراهم شد. رسول خدا (صل اله علیه وآله) این کمک‌ها را «انفاق» مال خواند که ثواب بسیار دارد و حتی صدقه دادن را برای کمک به جبهه مجاز دانست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات
فصل دوم: دیدگاه­‌های نظری پشتیبانی
فصل سوم: سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-622-248-022-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

برای دریافت کتاب الگوی پشتیبانی کشور از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.