معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر جنگ

عکس جلد کتاب صوتی هنر جنگ
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر جنگ

اگر خواندن همان کتابی که باعث پیروزی‌های مکرر ناپلئون در اروپا و پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم شد برای شما هم جالب است، کتاب صوتی هنر جنگ، اثر سون تزو را از دست ندهید. این کتاب، از قدیمی‌ترین رساله‌هایی است که در باب جنگ و استراتژی‌های مورد نیاز برای پیروزی در آن به رشته‌ی تحریر درآمده. شاید استفاده‌ی ناپلئون یا ارتش آمریکا از این کتاب شایعه باشد، اما بدون شک هنر جنگ در طول تاریخ تأثیر بسیار زیادی بر افراد مختلف داشته است. این کتاب در سال 2003 جایزه‌ی ناشر مستقل برای کتاب‌های غیرداستانی را دریافت کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر جنگ

در میدان نبرد هیچ‌گاه از آسمان، زمین، قانون اخلاقی، فرماندهی، روش و انضباط غافل نشوید. سون تزو (Sun Tzu) در کتاب صوتی هنر جنگ (The Art of War) این پنج مورد را از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی پیروز و بازنده‌ی میدان می‌داند. شاید برای بعضی از خوانندگان دور از انتظار باشد که جنگجویان هم به یک دفترچه راهنما احتیاج داشته باشند، اما سون تزو در این رساله‌ی کهن تاریخی مهم‌ترین تاکتیک‌های جنگی را در قالب یک کتاب در اختیار فرماندهان و استراتژیست‌های نظامی قرار داده است.

مشهور است که بسیاری از فرماندهان و حاکمان بزرگ تاریخ شیفته‌ی این کتاب بوده‌ و برای فتوحات نظامی و کشورگشایی‌های خود از آن تأثیر فراوانی گرفته‌اند. اما نکته‌ی مهمی که مترجم این کتاب هم بر آن دست می‌گذارد این است که کتاب صوتی هنر جنگ تنها مختص به افراد فعال در حوزه‌ی نظامی نیست. نگاه سون تزو به جنگ، بسیار فراتر از درگیری‌های نظامی است. از این کتاب می‌توان برای موفقیت در حوزه‌ی کسب‌وکار و زندگی شخصی هم بهره برد.

استراتژی‌هایی که سون تزو در کتاب صوتی هنر جنگ در اختیار ما قرار می‌دهد با دقت یک فرمانده‌ی جنگی باهوش طراحی شده‌اند. استراتژی‌هایی که به دلیل تجربه‌های واقعی نگارنده‌شان، بسیار عینی و کاربردی هستند. سون تزو در زمانی می‌زیسته که جنگ‌های فراوانی در چین رخ می‌داده و بر همین اساس، میدان نبرد و اتفاقاتی که ممکن است در آن رخ بدهد را به‌خوبی می‌شناخته است. به‌همین دلیل این کتاب، قرن‌ها پس از نگاشته شدن، هنوز هم حرف‌های مفیدی برای گفتن دارد.

سون تزو در کتاب صوتی هنر جنگ درباره‌ی مسائلی مانند شرایط مناسب برای آغاز یک حمله، انواع زمین نبرد و تفاوتی که در شرایط جنگ ایجاد می‌کنند، نحوه‌ی استفاده از جاسوس، انواع آرایش نظامی و لزوم ایجاد تنوع در تاکتیک‌های نبرد صحبت می‌کند. او تلاش می‌کند تا لزوم شناسایی نقاط ضعف و قدرت دشمن و ارتش خودی را به مخاطبانش نشان بدهد.

کتاب صوتی هنر جنگ را نشر صوتی رمانو با صدای رامین صیامی و براساس ترجمه‌ی فریده سلیمانی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات محراب دانش به چاپ رسانده.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی هنر جنگ

  • کریستیان دوگای (Christian Duguay) با برداشتی از این کتاب، فیلمی اکشن به نام هنر جنگ (The Art of War) ساخته است که در سال 2000 پخش شد.

  • تلویزیون چین در سال 2008 بر اساس زندگی سون تزو، سریالی به نام بینگ شنگ (Bing Sheng) را پخش کرد که هنر او در طراحی تاکتیک‌های مؤثر برای پیروزی در جنگ را نشان می‌داد.

  • شبکه‌ی نتفلیکس نیز در سال 2009 مستندی تاریخی و تلویزیونی به اسم (Art of War) را بر اساس این کتاب و با کارگردانی David Padrusch ساخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر جنگ

  • بسیاری از غربی‌ها کتاب هنر جنگ را، حداقل به اسم، می‌شناسند. سون تزو که گفته می‌شود در یک خاندان نظامی چینی متولد شده، این کتاب را حدود 2300 سال قبل نوشته است. از آن زمان به بعد طیف وسیعی از مخاطبان مجذوب این کتاب و توصیفات روشن و منحصربه‌فردش از تفکر استراتژیک شدند؛ از فرماندهان نظامی گرفته تا مدیران حوزه‌ی تجارت و کسب‌وکار. (Library Journal)

  • کتاب هنر جنگ، قدیمی‌ترین رساله‌ی شناخته‌شده در مورد جنگ است. (آمازون)

  • این متن کهن چینی، همچنان مورد استفاده‌ی نظامیان و دانشکده‌های اقتصاد و بازرگانی قرار می‌گیرد. کتاب هنر جنگ، یک دستورالعمل استراتژیک حیاتی برای عصر ما است. (تایم)

  • مهم‌ترین و مفیدترین کتاب الهام‌بخش برای رهبران. (Toronto Sun Times)

کتاب صوتی هنر جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی هنر جنگ برای تمام کسانی که در زندگی کاری یا شخصی خود درگیر یک نبرد هستند و علاقه دارند استراتژی‌های مورد نیاز برای پیروزی در این نبرد را بیاموزند، مناسب است.

با سون تزو بیشتر آشنا شویم

سون وو، متفکر، نویسنده و فرمانده‌ای چینی بود که در قرن ششم پیش از میلاد مسیح می‌زیست. نام او که به‌عنوان سون تزو مشهور بود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین استراتژیست‌های جنگی در تاریخ ثبت شده است. کتاب هنر جنگ سون تزو، از کهن‌ترین رساله‌هایی است که در باب استراتژی‌های جنگی نگاشته شده و در طول تاریخ و قرن‌ها پس از مرگ او، مورد استفاده‌ی افراد بسیاری ازجمله فرماندهان مشهور تاریخ قرار گرفته است. سون تزو در زمان زندگی خود نیز، مشاور نظامی یکی از پادشاهان چین بود و باعث پیروزی او در نبردهای بسیاری شد. البته به دلیل کهن بودن این شخصیت و در دسترس نبودن مدارک کافی، وجود شخصی حقیقی به این نام که صاحب رساله‌ی هنر جنگ بوده، تا حدی محل پرسش و تأمل است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر جنگ می‌شنویم

1. سان تزو می‌گوید: در جنگ فرمانده دستوراتش را از حاکم می‌گیرد. سپاهش را گرد هم می‌آورد و نیروهایش را متمرکز می‌کند.

2. وقتی در سرزمینی دشوار هستید، اردو نزنید. در سرزمینی که جاده‌های مرتفع یکدیگر را قطع می‌کنند با متحدان خود دست به دست هم دهید. در مکان‌های دورافتاده و خطرناک معطل نکنید. در مکان‌های محصور، به تدابیر جنگی روی آورید. در جایی که ناامید شده‌اید، مبارزه کنید.

3. جاده‌هایی هستند که نباید از آن‌جا عبور کرد. ارتش‌هایی هستند که نباید به آن‌ها حمله کرد. شهرهایی هستند که نباید محاصره شوند. مکان‌هایی هستند که نباید بر سر آن‌ها نزاع کرد. دستوراتی از فرمانروا هست که نباید از آن‌ها اطاعت کرد.

4. فرمانده‌ای که از مزیت‌های تاکتیک‌های مختلف آگاهی داشته باشد، می‌داند چطور نیروهایش را کنترل کند.

5. فرمانده‌ای که آگاهی نداشته باشد، حتی اگر با موقعیت کشور به‌خوبی آشنا باشد، باز هم نمی‌تواند تکنیک‌هایش را پیاده کند.

6. بنابراین کسی که در حال آموختن جنگ است، اگر با هنر جنگ و انواع طرح و نقشه بیگانه باشد، حتی اگر با پنج مزیت جنگ آشنا باشد، نمی‌تواند به بهترین نحو از قوایش استفاده کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
7 دقیقه
فصل اول: طراحی نقشه‌ها
5 دقیقه
فصل دوم: شروع جنگ
7 دقیقه
فصل سوم: حمله‌ی مدبرانه
5 دقیقه
فصل چهارم: آرایش تاکتیکی
7 دقیقه
فصل پنجم: انرژی
10 دقیقه
فصل ششم: نقاط ضعف و قدرت
9 دقیقه
فصل هفتم: رزمایش
4 دقیقه
فصل هشتم: تنوع در تاکتیک
12 دقیقه
فصل نهم: پیش‌روی ارتش
9 دقیقه
فصل دهم: زمین
19 دقیقه
فصل یازدهم: انواع نه‌گانه‌ی زمین
5 دقیقه
فصل دوازدهم: حمله با آتش
9 دقیقه
فصل سیزدهم: استفاده از جاسوسان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر جنگ
نویسنده
مترجمفریده سلیمانی
راویرامین صیامی
ناشر چاپیانتشارات محراب دانش
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر جنگ

محسن محمدی
۱۴۰۳/۲/۷
به نظر من کتاب خیلی خوبی هست. به ظاهرا نکات جنگی منسوخ شده قدیمی را میگوید اما بسیاری از نکات آن در دنیای رقابت به درد میخوره، حالا رقابت الزاما جنگ نیست. نکات زیادی از آن اصول محسوب میشه و مربوط به زمان خاصی و یا الزاما جنگ نیست. مخصوصا که نکات را خلاصه و تیتر وار میگه
حسین صادقی
۱۴۰۲/۱۱/۹
خیلی مطالب خوبی داره مخصوصا برای کسانی که دنبال راه و روش‌های استراتژی جنگی و مقابله و رویارویی هستند
M.n
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
زیاد مفید نیست بیشتر به درد فرمانده های جنگ در دویست سال پیش میخوره
Hamid50
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتابی که به درد همه جنگ جویان می‌خورد
majidreza
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
این کتاب جهت پیشرفت انگیزه بخش است
Nima Ghanbari
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
لازم برای هر مردی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر جنگ

برای دریافت کتاب صوتی هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.