معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج حلقه: هنر ظریف مبارزه و پیروزی به سبک ژاپنی

عکس جلد کتاب صوتی پنج حلقه: هنر ظریف مبارزه و پیروزی به سبک ژاپنی
قیمت:
۳۳۰۰۰ ۱۶,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج حلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج حلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج حلقه: هنر ظریف مبارزه و پیروزی به سبک ژاپنی

کتابی درباره‌ی فنون موفقیت در هنرهای رزمی که می‌توان رهنمودهای آن را در سراسر جنبه‌ی زندگی به کار گرفت. میاموتو موساشی در کتاب صوتی پنج حلقه توصیه‌هایی مجرب را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج حلقه

شمشیرزن شکست‌ناپذیر ژاپنی، میاموتو موساشی، در سال 1663 و تنها دو سال پیش از مرگش، عزلتی برای خود برگزید تا باقی سال‌های عمرش را در گوشه‌نشینی سپری کند. در همان کنج عزلت بود که موساشی پنج طومار طول‌ودراز به رشته‌ی تحریر درآورد و در آن‌ها هرآنچه را که یک جنگجوی حرفه‌ای برای پیروزی در هنرهای رزمی و میدان جنگ نیاز دارد، تحت عنوان اصول واقعی برشمرد و به شرح و تفصیل آن‌ها پرداخت. حاصل این کار، اثری است که اکنون نسخه‌ی صوتی آن رویاروی شما قرار دارد: کتاب صوتی پنج حلقه (The Book of Five Rings)؛ هنر ظریف مبارزه و پیروزی به سبک ژاپنی.

پیش از میاموتو موساشی نیز افراد بسیاری به موضوعاتی از این دست پرداخته بودند، اما تفاوت کار او با تمام آن‌ها در این بود که موساشی به‌جای تکیه بر دین یا نظریات انتزاعی، نوشته‌های خود را بر تجربه، مشاهده و خرد خود بنا نهاد. این کتاب در بستر هنرهای رزمی روایت می‌شود اما اصول ذکرشده در آن به عرصه‌های دیگر نیز قابل تعمیم است. به‌عنوان مثال، برخی از رهبران تجاری خارجی از مطالب این اثر در رابطه با کسب‌وکار خود بهره می‌گیرند و آن را راهنمایی تکنیکی و استراتژی‌محور قلمداد می‌کنند.

کتاب صوتی پنج حلقه بیانیه‌ای است درمورد شمشیرزنی، استراتژی و پیروزی؛ اثری دقیق، اندیشیده و مبتنی بر تفکر استراتژیک که موساشی برای شاگردانش و نسل‌های سامورایی‌های پس از خود آن را تألیف کرد. موساشی در مورد شکست دادن یک حریف، ایجاد چالش و سردرگمی برای او در بحبوحه‌ی میدان نبرد و تکنیک‌های دیگر برای غلبه بر مهاجم توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که تاریخ انقضا ندارند و همیشه می‌توانند به کار شما بیایند. برای موساشی، روش موفقیت در هنرهای رزمی تسلط بر ذهن بود و نه صرفاً مهارت فنی. این نگرشی است که در سراسر کتاب پنج حلقه با آن مواجه می‌شوید. او همچنین به‌طور مداوم به این نکته اشاره می‌کند که درک بیان‌شده در این کتاب، برای نبرد در هر مقیاسی مهم است، خواه دوئلی یک به یک باشد و خواه نبردی عظیم با لشکریانی پرشمار.

این کتاب یک راهنمای عملی برای زندگی است، چه یک رزمی‌کار واقعی باشید و چه در صحنه‌ی زندگی مشغول نبرد و ستیزه با ناملایمتی‌ها، موساشی حرف‌های مهمی برای شما دارد. او به زبانی ساده شگرد منحصربه‌فرد خود را برای رسیدن به موفقیت بیان می‌کند. هدف این شگرد نادیده گرفتن تمام گلایه‌ها و حواس‌پرتی‌ها، و همچنین نمایش باشکوه قدرت و نزدیک شدن به دشمن و سپس از بین بردن اوست. چه این دشمن یک دشمن واقعی در میدان نبرد باشد، و چه یک رقیب یا یک مانع در زندگی شما برای رسیدن به موفقیت، تفاوت چندانی در اصل ماجرا نمی‌کند: شما می‌توانید از طریق تمرین، سخت‌کوشی، پشتکار، مطالعه، شناخت رقبا و تسلط بر موانع این دشمن را شکست دهید.

نشر صوتی شادن پژواک ترجمه‌ی فاطمه اکیما را از این اثر با صدای وحید مرتضوی کیاسری در قالب کتابی شنیدنی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پنج حلقه

  • کتاب پنج حلقه از سوی بسیاری از مخاطبان خود به‌عنوان راهنمای چگونگی موفقیت در زندگی پذیرفته شده است. (Library Journal)
  • آموزه‌های موساشی در این کتاب حکم درس‌هایی را دارد که از سوی آخرین استاد مدیریت کسب‌وکار بیان می‌شود. (مجله‌ی Inc)
  • مردم به آموزه‌های موساشی در این کتاب با علاقه گوش می‌دهند. (مجله‌ی تایم)

کتاب صوتی پنج حلقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در پی دستیابی به موفقیت هستید و یا به مطالعه پیرامون هنرهای رزمی ژاپنی علاقه دارید، شما را به شنیدن کتاب صوتی پنج حلقه دعوت می‌کنیم.

با میاموتو موساشی بیشتر آشنا شویم

میاموتو موساشی (Miyamoto Musashi) در سال 1584 در ژاپن متولد شد. این شمشیرباز کارکشته به‌واسطه‌ی مهارت فوق‌العاده و منحصربه‌فردش در هنر رزمی و و رکورد شکست‌ناپذیرش در 60 دوئل به شهرت رسید. او همچنین بنیان‌گذار سبکی خاص در هنر شمشیرزنی است. میاموتو موساشی در 13 ژوئن 1645 تنها مدت کوتاهی پس از نگارش کتاب پنج حلقه چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب صوتی پنج حلقه می‌شنویم

در قلب سبک دو آسمان، آب، پایه و اساسه. این روش آب رو مبنای خودش قرار می‌ده و برای رسیدن به برتری تلاش می‌کنه. به این خاطر این فصل رو فصل آب نامیدم و در اون درمورد شمشیرزنی در این سبک می‌نویسم. با ذهنیتی که دارم، نوشتن از این روش از هر نظر سخته. اما اگر ارتباطی بین کلمه‌ها در نظر نیاد هم می‌شه به‌صورت طبیعی این اصول رو درک کرد. باید عمیقاً درمورد چیزهایی که در این کتاب نوشته شده فکر کنید. کلمه به کلمه و جمله به جمله. اگر با بی‌اعتنایی این کتاب رو بشنوید، احتمال داره که بارها از راه اصلی منحرف بشید.

با در نظر گرفتن اصول هنرهای رزمی، هستند کسانی که هنرهای رزمی رو به‌عنوان مسائلی مربوط به مبارزه‌های تک‌نفره توضیح می‌دن. اما باید بدونید که این اصول می‌تونند در نبردهایی بین ده‌ها هزار سرباز هم مورد استفاده قرار بگیرن و شما باید این اصول رو در مقیاس بزرگ ببینید. اگر این روش رو اشتباه بفهمید، یا در مطالعه‌ی اون کمی گیج بشید، دچار تحریف می‌شید. شما نمی‌تونید فقط با شنیدن این کتاب به جوهره‌ی هنرهای رزمی پی ببرید. تصور کنید چیزهایی که اینجا گفته شده‌اند، فقط و فقط برای شمان.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
درباره‌ی کتاب
37 دقیقه
فصل اول: زمین
39 دقیقه
فصل دوم: آب
42 دقیقه
فصل سوم: آتش
27 دقیقه
فصل چهارم: باد
7 دقیقه
فصل پنجم: پوچی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج حلقه: هنر ظریف مبارزه و پیروزی به سبک ژاپنی
نویسنده
مترجمفاطمه اکیما
راویوحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ ۱۶,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج حلقه

حسین امینی
۱۴۰۳/۱/۲۹
سلام و درود خدمت دوستان عزیز اولین نکته ای که میخوام بگم اینه که این کتاب واقعا یه کتاب رزمیه و برای همه افراد جامعه کاربردی نیست اما اگر ادم نکته سنجی باشین و بتونین بین هر چیزی ارتباطی پیدا کنید قطعا متوجه نکات ارزشمندی میشین من همیشه گفتم برای کسی که به دنبال یاد گرفتنه حتما چیزی برای اموزش پیدا میشه نکته دوم این کتاب گویندگی شادن پژواکه که بسیار گویا و روان فایل صوتی تولید شده و واقعا ممنونم ازشون بابت اثار با کیفیتشون و در پایان اگر بخوام خلاصه این کتاب رو بهتون بگم در مبارزاتتون اروم باشین هیجانی نباشید با فکر عمل کنید ولی نه به صورتی که فکر کردن مانع از سرعتتون بشه متمرکز باشید از تکون خوردن بی جا پرهیز کنید نباید ترس به خودتون راه بدین و هیچ فنی رو دوبار و بیشتر تکرار نکنید و در نهایت ضربه های بسیار محکم نزنید و در همه حال متعادل باشید و در هیچ روشی زیاده روی نکنید مرسی از دوستانی که وقت خودشون رو به خوندن این نظر اختصاص دادن
رضا محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۸
موساشی بزرگترین جنگجوی سامورایی در تاریخ ژاپن شناخته می‌شود که بدون شکست باقی ماند و بعد از رسیدن به اوایل میانسالی درصدد کشف دلایل پیروزی هایش و مکتوب کردن آن‌ها برآمد تا به عنوان یک راهنمای عملی برای جنگجویان بعد از خودش باقی بماند.
در کل کتاب مفیدی است برای تعیین استراتژی درست در مواجهه با و و
مسائل مشکلات بررسی همه جانبه آن‌ها و پیدا کردن بهترین راه حل‌ها با امکانات موجود است. برای این کار شناخت کافی از نقاط ضعف و قوت خود و حریف و ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارید حیاتی است. ولی اگر رزمی کار حرفه‌ای نباشید در خیلی از قسمت‌های کتاب که به شرح سلاحها و فنون و جای گیری‌ها می‌پردازد حوصله سربر خواهد بود. در کل برای خواننده عادی که به دنبال یک کتاب خودیاری است توصیه نمی‌شود.
محمد رستمیان
۱۴۰۲/۹/۱۸
اگه رزمی کار باشید تک تک کلمه ای‌هایی که میگه حتی مبارزه با شمشیرو میتونید جاگذاری کنید بجای ورزشتون
درواقع یه نوع فرموله که جاگذاریش باخودتونه و خیلی مثمر ثمره
محمدرضارحمانی
۱۴۰۲/۴/۵
اگر میخواهید این کتاب برایتان سودمند باشد باید بتونید نکات و مهارت‌های این کتاب رو در زندگی واقعی به کار بگیرید وگرنه اصل این کتاب رو نویسنده برای مبارزان و شمشیر زنان نوشته
پوریا هامونی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ترجمه و ویرایش کتاب بسیار ناشیانه است. ‌ای کاش برای نوشته‌ای که می‌خواهند آن را در قالب کتاب گویا منتشر کنند بیشتر وقت بگذارند.
مصطفی موسی پور
۱۴۰۲/۹/۱
من سالهاست رشته‌های مختلف رزمی را کار می‌کنم و اخیر شمشیر زنی (ای آی دو) این کتاب برای من بسیار مفید است.
Behrouz Dehnady
۱۴۰۲/۲/۱۳
این کتاب رو من بیش از ۲۰۰ مرتبه طی سالیان با مترجمان دیگر هم می‌خوانم. هنوز از آن می‌آموزم و پیشنهاد مکرر خواندن آن را پیشنهاد میکنم.
Mona abad
۱۴۰۲/۲/۴
فصل اول و آخر برای همه قابل استفاده است و باقی روحیه مبارزه در زندگی را بالا می‌برد. "قلب حقیقت را مسیر راه خود قرار دهید"
اسدالله پناهی
۱۴۰۲/۱/۱۳
عالی برای داشتن یک استراتژی و زندگی در میدان جنگ زندگی
با الگو گرفتن از الگوهای این کتاب مسیر پیشرفت را طی می‌کنید
TAIZEN
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
من خودم شمشیرزنم و میدونم این کتاب ارزش بسیار حیاتی داره چون اتصال بین تصمیم گیری سریع و عمل رو بهت یاد میده...
مسلم هادی زادگان
۱۴۰۲/۷/۲۸
خیر نه به درد ورزش می‌خوره نه روانشناسی. یا ترجمه خوب نبوده یا کتاب مناسبی نیست. الان دیگه کسی با شمشیر کار نمی‌کنه
Mahdi
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب کلی و خوبی هستش ولی اگه بتونی به زندگی واقعیت ربطش بدی ازش درس بگیری مفیده وگرنه به تنهایی به درد هیچی نمیخوره
حبیب صفری اوریمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کتاب خوبیه برای افرادی که به هنر‌های رزمی علاقه دارن و. خصوصا شمشیر بازی... من که علاقه‌ای به جنگ وخشونت ندارم... با سپاس از کتابراه عزیز...
شمس الدین صادقی
۱۴۰۲/۹/۱۳
بعضی جملاتش خیلی خوب بود
ولب حس کردم خیلی کلیه و نتونستم ارتباط کلی باهاش برقرار کنم
فرهاد فرخی
۱۴۰۲/۸/۱۸
این کتاب بسیار جالبه مخصوصا فصل پوچی
اصلا برای موفقیت در هر زمینه‌ای باید به پوچی رسید
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج حلقه

برای دریافت کتاب صوتی پنج حلقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.