معرفی و دانلود کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها

عکس جلد کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها

کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها به قلم جواد باقری و علی صدیقی منش و محمد صدیقی منش، ابتدا سیستم‌عامل‌های ویندوز 7، رد هت لینوکس و توزیع سنت‌اواس رد هت را معرفی نموده و سپس راهکارهای امن کردن آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

امروزه صنعت IT به حدی پیشرفت کرده است که تقریباً می‌توان گفت دیگر هیچ کسب ‌و کاری بدون حضور حداقل یک کامپیوتر انجام نمی‌شود. هرجا که پای IT در میان است، طبیعتا مسائل امنیتی مربوط به آن هم مطرح می‌شود. اما نکته‌ی اساسی در پیاده‌سازی اصول امنیتی این است که ابتدا باید پلتفرمی را که قرار است امن شود را شناخت.

نویسندگان این کتاب در انتهای معرفی و ارائه راهکارها برای هر سیستم‌عامل، یک چک لیست جهت مقاوم‌سازی آن‌ها ارائه داده است. جهت هرچه کاربردی‌تر بودن این تحقیق، منابع مورد استفاده بر مبنای گزارشات و منابع معتبر موجود گردآوری شده است.

آنچه در کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها می‌آموزید:

- امنیت سیستم عامل‌ها
- آسیب‌پذیری سیستم عامل‌ها
- راهکارهای مقاوم‌سازی سیستم عامل‌ها

در بخشی از کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها می‌خوانیم:

سیستم‌عامل‌ها دو دسته‌اند: دسته‌ی اول سیستم‌عامل‌های تجاری هستند که توسط یک شرکت تولید کننده عرضه شده و به ازای هر نسخه از آن مبلغی پرداخته می‌شود. این قبیل سیستم‌عامل‌ها اصطلاحاً license دارند و همین license تعیین می‌کند که کاربر چه پشتیبانی‌هایی می‌تواند از شرکت تولید کننده انتظار داشته باشد.

طبیعتاً کاربر باید در ازای خرید license مبلغی به تولید کننده بپردازد. یکی از معروف‌ترین سیستم‌عامل‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرد، ویندوز محصول شرکت مایکروسافت است.

دسته‌ی دوم سیستم‌عامل‌هایی هستند که اصطلاحا open source یا متن باز نامیده می‌شوند. هسته‌ی اولیه‌ی این سیستم‌عامل‌ها که kernel نامیده می‌شود، به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و هر شرکت یا فردی با توسعه‌ی آن توزیعی جدید از آن سیستم‌عامل تولید می‌کند. از معروف‌ترین این سیستم‌عامل‌ها لینوکس است.

اساس این دو نوع سیستم‌عامل باعث شده است که هیچ استاندارد مشخصی برای تولید سیستم‌عامل وجود نداشته باشد. سیستم‌عامل‌های تجاری که استانداردی برای توسعه‌ی خود منتشر نکرده‌اند زیرا که تولید آن‌ها راز تجاری محسوب شده و در اختیار همگان قرار نمی‌گیرد.

سیستم‌عامل‌های متن‌باز هم بنا بر اقتضای خود مبتنی بر انتشار توزیع‌های متنوع و زیاد و آزاد بودن تولید کنندگان در کدنویسی لزومی برای وجود استاندارد وجود ندارد. بنا بر یک توافق آگاهانه یا غیر آگاهانه در دنیا، امن کردن سیستم‌عامل‌ها به این سمت رفته است که یک سیستم‌عامل تولید شود و سپس راهکارهایی برای امن کردن و یا اصطلاحا harden کردن آن‌ ارائه شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات و تعاریف
فصل دوم: آسیب‌پذیری‌های ویندوز 7 و ردهت لینوکس
فصل سوم: راهکارهای مقاوم‌سازی سیستم‌عامل‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات الهام نور
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-600-6947-22-8
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها

نیما قلی زاده
۱۴۰۰/۲/۸
به نظر من کتاب زیاد خوبی نبود و به درد من نخورد، بعضی از مطالب‌اش خیلی تخصصی هستند و من چیزی نفهمیدم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها

برای دریافت کتاب امنیت و پایداری سیستم عامل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.