معرفی و دانلود کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک: تکنیک‌های برنامه ریزی عصبی - کلامی

عکس جلد کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک: تکنیک‌های برنامه ریزی عصبی - کلامی
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک: تکنیک‌های برنامه ریزی عصبی - کلامی

کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک، به قلم جی آر اسمیت، راهنمایی است برای درک بهتر اعماق ذهن و ناخودآگاه انسان‌ها از طریق ان ال پی یا برنامه‌ریزی عصبی - کلامی. آن دسته از تکنیک‌های ان ال پی که روانشناسی تاریک محسوب شده و برای کنترل ذهن و شست‌وشوی مغزی افراد به کار می‌روند، به طور مفصل در این کتاب شرح داده می‌شود تا با کسب آگاهی در برابر رفتارهای فریب‌کارانه، مقابل کنترل ذهنتان توسط افراد دیگر مقاومت کنید.

درباره‌ی کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک

با استفاده از هیپنوتیزم (تلقین) می‌توان عادت‌های بد مثل سیگار کشیدن و اعتیاد به شکر و حتی فراتر از آن، افسردگی و فوبیا را متوقف کرد. می‌گویید نه؟ وقت آن است که با ان ال پی یا برنامه‌ریزی عصبی - کلامی آشنا شوید. تمرینات ان ال پی به شما کمک می‌کنند که مسائل و مشکلات زیادی را از طریق خوددرمانی برطرف کنید و تغییراتی اساسی در زندگی‌تان به وجود بیاورید.

شاید تا به حال نام ان ال پی به گوشتان نخورده باشد یا شاید هم شنیده‌اید، اما توجهی به آن نکرده‌اید. در کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک (NLP Dark Psychology)، به قلم جی آر اسمیت (J. R. Smith)، با ماهیت و کاربردهای ان ال پی آشنا می‌شوید. در کنار جنبه‌ی مثبت ان ال پی، کاربرد منفی هم وجود دارد که به آن مثلث تاریک می‌گویند. این جنبه از ان ال پی که عملاً برای فریبکاری و دستکاری ذهنی افراد استفاده می‌شود، بخش اعظم این کتاب را تشکیل می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک

اولین بار در سال 1971 و در کالیفرنیا بود که ان ال پی یا برنامه‌ریزی عصبی - کلامی توسط ریچارد بَندلر، دانشجوی مدلسازی ریاضی، و جان گریندر، استاد زبانشناسی، ابداع شد. در اواخر دهه‌ی 70 میلادی نیز این روش توسط برخی از متخصصان توسعه یافت و وارد حوزه‌های عمومی‌تر شد.

بنابر کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک، هدف از ان ال پی بهبود مهارت‌های ارتباطی، روان‌درمانی و تلاش برای رشد شخصیت است. ان ال پی سه بخش دارد. اول، عصب که به مبحث نورولوژی یا عصب‌شناسی مرتبط است. دوم، زبان‌شناسی که به مسئله‌ی زبان اشاره دارد و برنامه‌ریزی که به عملکرد رفتاری می‌پردازد. کارشناسان ان ال پی می‌گویند میان مغز (عصبی)، زبان (کلامی) و یادگیری الگوهای رفتاری (برنامه‌ریزی) ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و اگر در این سه بخش تغییراتی ایجاد کنید، اصلاح رفتارها و اعمالِ یکسری تأثیرات کار چندان سختی نخواهد بود.

حتماً متوجه شده‌اید که بعضی از افراد از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند تا ذهن مردم را تحت کنترل خودشان درآورند؛ فریبکاری، پنهانکاری، تحریف واقعیات و رفتارهایی شبیه به این. برای سر درآوردن از کار این افراد، باید به سراغ همان جنبه‌ی منفی ان ال پی یا مثلث تاریک برویم. اضلاع این مثلث از کنار هم قرار گرفتن سه تیپ شخصیتی منفور تشکیل شده است: خودشیفتگی یا نارسیسیزم، روان‌پریشی یا سایکوپاتی و ماکیاولیسم که هر سه به تفصیل در کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک شامل 8 فصل است. در فصل اول، ان ال پی به ما معرفی می‌شود. در فصل دوم، با مثلث تاریک آشنا می‌شویم. نویسنده در فصل سوم کتاب، تأثیرات دستکاری با استفاده از روش‌های مثلث تاریک و انواع این روش‌ها را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی فصل چهارم، تکنیک‌هایی کاربردی برای کنترل ذهن خود را می‌آموزیم. تکنیک‌هایی که به طور معمول نیز ناخودآگاه در زندگی به کار می‌بریم، اما شاید از چند و چون آن خیلی آگاه نباشیم.

فصل پنجم کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک به معرفی شخصیت‌هایی که بیشترین تأثیر را از تکنیک‌های ان ال پی می‌پذیرند، اختصاص یافته است. در فصل ششم و هفتم، روش‌های درمان اختلالات افسردگی و اضطراب با استفاده از تکنیک ان ال پی و استراتژی‌های لازم برای درمان شرح داده می‌شود. در نهایت جی آر اسمیت در فصل 8 کارکرد ضمیر ناخودآگاه و شیوه‌های تأثیرگذاری بر آن را ذکر می‌کند.

کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک توسط آزاده اعرابی به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات نسل نواندیش به انتشار رسیده است.

کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک برای کسانی که به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در شخصیتشان هستند و می‌خواهند دام‌های فریبکارانه‌ی رفتار دیگران را به آسانی تشخیص بدهند، تجربه‌ای جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک: تکنیک‌های برنامه ریزی عصبی - کلامی می‌خوانیم

اشخاصی که دست‌کاری روان‌شناختی انجام می‌دهند، غالباً درمورد باورها و نیات شما فرضیه‌هایی را بیان می‌کنند و سپس خودشان طوری عکس‌العمل نشان می‌دهند که گویی حق با آن‌ها است، این مورد از آن مقوله‌هایی است که در زمینه‌ی دست‌کاری روان‌شناختی باید حواستان به آن باشد. آن‌ها از این طریق احساسات و رفتارشان را توجیه می‌کنند. هم‌زمان، به انکار صحبت‌های قربانی اصرار می‌ورزند. این‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار درمورد موضوعی تصمیم گرفته شده یا درمورد آن قبلاً توافقی صورت گرفته است درحالی‌که در واقعیت امر این چنین نیست. آنان از این ترفند استفاده می‌کنند تا هرگونه اعتراضی را از سوی شما به حداقل برسانند.

اغلب در پشت درخواستی کوچک تقاضایی بزرگ نهفته است. در چنین مواقعی، فرد قربانی خودش را در شرایطی می‌یابد که «نه» گفتن برایش سخت‌تر است، زیرا تا‌به‌حال همیشه پاسخش مثبت و موافق بوده است. در این میان اگر قربانی سعی کند به تقاضای دومش «نه» بگوید، فردی که دست‌کاری روان‌شناختی انجام می‌دهد، سریعاً مداخله کرده و همانند فردی رنجیده‌خاطر رفتار می‌کند. جای کلمه‌ی قربانی را عوض می‌کند و خودش را قربانی ماجرا نشان می‌دهد، اما مطمئن است که در این سناریو کسی که آسیب می‌بیند و ضرر می‌کند، خودش نیست و با این امید پیش می‌رود که قربانی را به انجام کار مدنظرش وادار کند. آن‌ها درمورد سنجیدن وضعیت و زمان درست اعتراض کردن، بسیار ماهرانه عمل می‌کنند تا فرد قربانی را هم در شرایط دفاعی قرار دهند. حتی اگر فرد قربانی خودش مایل به کمک و انجام درخواستشان باشد.

تظاهر به نگرانی، یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که افرادی سوءاستفاده‌گر از آن برای رسیدن به نیات و اهدافشان استفاده می‌کنند. این تکنیک راه‌کار خوبی است، زیرا می‌تواند اعتمادبه‌نفس فرد قربانی را تضعیف کند و تصمیمات او را تحت‌الشعاع قرار دهد. در واقع خواسته‌ی افرادی که دست‌کاری روان‌شناختی انجام می‌دهند این است که فرد قربانی را تحت‌تأثیر هشدار و نگرانی‌شان قرار دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اِن اِل پی چیست؟
چگونگی دریافت اطلاعات
مشخصات شخصیتی‌تان
ماهیت حیوانی مغز
فصل 1: برنامه‌ریزی عصبی - کلامی و نقشه‌ی ذهنی
معنی، حقیقتی ذهنی است
ما قادر به تغییر احساساتمان هستیم
فصل 2: شناخت مثلث تاریک صفات شخصیتی
تأثیرات جنبه‌ی تاریک دست‌کاری روان‌شناختی
فصل 3: دست‌کاری روان‌شناختی و تغییرات رفتاری
دست‌کاری روان‌شناختی چیست؟
آیا کسی می‌تواند از باورهایمان ضد خودمان استفاده کند؟
تقلیدِ حرکات بدن
ذهن‌خوانی
عبارت گیج‌کننده
استفاده از خواسته‌هایتان علیه خودتان
دست‌کاری روان‌شناختی چرا و چگونه عمل می‌کند؟
نوع بد دست‌کاری روان‌شناختی
چه زمانی دست‌کاری روان‌شناختی نیاز است؟
چه زمانی نباید از دست‌کاری روان‌شناختی درمورد دیگران استفاده کرد؟
چگونه دست‌کاری‌کننده‌ی روان‌شناختی را شناسایی کنیم؟
برخی از نمونه‌های دست‌کاری روان‌شناختی که در زندگی روزمره به آن‌ها برمی‌خوریم
مزیت محیط آشنا (خانگی)
اجازه می‌دهند ابتدا شما صحبت کنید
تغییر واقعیت‌ها
افزایش آمار و حقایق
غلبه بر شما با قوانین دست‌و‌پاگیر
بالا بردن صدا برای به نمایش کشیدن احساسات منفی
غافل‌گیری به شیوه‌ای منفی
محدود کردن زمان تصمیم‌گیری
انگشت گذاشتن روی نقاط ضعف
انتقاد و قضاوت علیه شما
روش سکوت کردن
تظاهر به نادیده گرفتن انجام کارهای دیگران
دام تقصیر
نقش قربانی بودن
تبلیغات مُدرن
مزایای استفاده از دست‌کاری روان‌شناختی چیست؟
می‌تواند در رسیدن به آنچه می‌خواهید به شما کمک کند
می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را بیشتر کند
می‌تواند در برقراری رابطه‌ی مدنظرتان به شما کمک کند
می‌تواند به نفع شخص دیگر باشد
کمک می‌تواند علت خاصی داشته باشد
می‌تواند به کسب‌و‌کار کمک کند و رونق درآمد باشد
موارد منفی دست‌کاری روان‌شناختی
فصل 4: تکنیک‌های ساده و کاربردی کنترل ذهن
کناره‌گیری (انزوا)
دلایل اجتماعی و فشار هم‌سالان
انتقاد
شکل‌دهی هویت جدید
تکرار
ترس از غریبی و تنهایی
خستگی
فصل 5: شخصیت‌هایی که قابلیت دست‌کاری روان‌شناختی دارند.
چه چیزی فرد خودشیفته را به دست‌کاری‌کننده‌ای خطرناک تبدیل می‌کند؟
دست‌کاری‌کنندگان و شخصیت‌های مهاجم (پرخاشگر) پنهان آن‌ها
فصل 6: اِن اِل پی و افسردگی
بازنگری
دست‌کاری خاطرات
فروپاشی لنگرها
قطع الگو
فصل 7: اِن اِل پی و اضطراب
تجدیدنظر درمورد اضطراب و علائم ناشی از آن
کشف منابع و راه‌حل‌ها
خَلسه و مهار کردن سلب‌کننده‌های آرامش‌تان
مهار کردن
فصل 8: قانع‌سازی نیمه‌خودآگاه (سابلیمینال)
درک ضمیر ناخودآگاه
ضمیر ناخودآگاه چگونه عمل می‌کند؟
قانع‌سازی
روان‌شناسی متقاعدسازی
متقاعدسازی نیمه‌خودآگاه (سابلیمینال) چیست؟
شیوه‌های مختلفی که به شکل نیمه‌خودآگاه شما را قانع می‌کنند (و شما حتی متوجه آن‌ها هم نمی‌شوید).
درخواست بیش از حد نیاز
لطف کردن
چاپلوسی
انتخاب زمان مناسب برای درخواست
نتیجه‌گیری
توضیحات کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ان ال پی روانشناسی تاریک: تکنیک‌های برنامه ریزی عصبی - کلامی
نویسنده
مترجمآزاده اعرابی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-2208-14-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک

میلاد حسنعلیزاده
۱۴۰۲/۱۰/۵
خیلی خوب واقعا مفید بود و توصیه میکنم هر کسی اگه اینو بخونه میتونه ذهن خودشو تا حدودی کنترل کنه
زارعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
موضوع کتاب خوب بود ولی محتوای کتاب در بعضی جاها خیلی کلی بود. باید موضوعات را با مثال‌های مختلف باز می‌کرد تا برای خواننده بهتر جا بیفتد.
مصطفی اسکندری
۱۴۰۲/۱۲/۹
سلام کتاب خوبیه ولی یکم گنگ هست شاید چون مطالب رو بیش از حد باز نکرده بودند‌ درکل هرچی کتاب روان شناسی بخونین بازم کمه. باتشکر از کتابراه
ali hajmirza
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب بسیار ضعیف با توضیحات زیاد و بی دلیل و پر از حاشیه و ایجاد دید منفی نسبت به علم روانشناسی
پریا زحمت کش
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب خیلی جالبی هست، و به دوستانم پیشنهاد کردم
مرتضی زیبایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب خوبیست جهت ارتقا روابط
نوید حضوری
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بسیار کتاب عالی است
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک

برای دریافت کتاب ان ال پی روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.