معرفی و دانلود کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر

عکس جلد کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر
قیمت:
79900 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر

در کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر نوشتۀ دوروتی رو، در می‌یابیم که چقدر روابط بین برادران و خواهران می‌تواند دردناک، یا فوق‌العاده‌ و بی‌نظیر باشد. همچنین در این اثر دلیل ارتباطات برادران و خواهران را کشف می‌کنیم.

دوروتی رو (Dorothy Rowe)، یک عمر درباره‌ی برادرها و خواهرها مطالعه کرده‌ است. وقتی کتاب انسان از جنین تا مرگ (My Dearest Enemy My Dangerous Friend) را بخوانید علت آن را خواهید دانست. نکته‌ای که آموخته‌ این است که تنها یک چیز وجود دارد که می‌توانید درباره‌ی همه‌ی برادرها و خواهرها بگویید؛ در مورد همه‌ی آن‌ها تنها یک حرف و مطلب خاص برای گفتن وجود ندارد. برادرها و خواهرها مانند دانه‌های برف گونه‌‌گون و متنوعند. بی‌شک به همین دلیل، اشتیاقی که روانشناسان درباره‌ی مطالعه‌ی دلبستگی و تعلق خاطر برادرها و خواهرها به یکدیگر نشان داده‌اند کمتر از اشتیاقشان به مطالعه درباره‌ی ارتباط مادر - فرزند است. 

در راستای انجام مطالعات درباره‌ی گروه‌های مختلف برادران و خواهران، پرسش‌نامه‌ها نمی‌توانند به‌ طور طبیعی تنوع گسترده در تفاوت‌های این برادران و خواهران را بیابند و جمع و جور کنند. محققانی که برادران و خواهران را در طول دوران کودکی‌شان؛ یعنی زمانی که با هم در یک خانه زندگی می‌کردند، مورد مطالعه قرار داده‌اند فراوان نیستند. 

با این حال، برای بیشتر ما ارتباط برادر و خواهری طولانی‌ترین ارتباطی است که ما در طول عمر خود داریم. چه این ارتباط کوتاه باشد یا بلند، به لحاظ احساسی و عاطفی خیلی ناراحت‌ کننده است که ما نمی‌توانیم از این ارتباط چشم‌پوشی کنیم؛ همان‌طور که رابطه‌ی خود را با یک دوست قدیمی نادیده می‌گیریم. زمانی که برای فردی دریافت قطع ارتباط دائمی با یک دوست بی‌وفا و وظیفه‌نشناس سخت است، در آن صورت باید دانست که آن دوست جایی مانند یک برادر یا خواهر در زندگی فرد پیدا کرده است. علاوه بر این، اولین بار در تاریخ بشر ثبات سیاسی همه‌ی جهان در معرض تهدید قرار گرفته، نه از طریق برخی سلسله مراتب قدرت بلکه از طریق برادری و اخوت. برادری و اخوت در اسلام، سازمان نیست بلکه یک جنبش است که در آن همه با هم برادرند. آن‌ها با هم می‌جنگند اما در برابر یک دشمن با هم متحد می‌شوند، دشمنی که برادر نیست. اگر قرار باشد درباره‌ی برادران و خواهران مطالعه‌ای صورت بگیرد، اکنون انجام گرفته است. 

لغت «برادر یا خواهر» به معنی دو کودک است که والدین یکسانی دارند، اما در عمل، کودکان در یک خانواده اغلب شامل نیمه تنی و نیمه ناتنی می‌شوند. در فرهنگ‌هایی که تعدد زوجات مجاز شمرده می‌شود این مورد بیشتر به چشم می‌خورد و نیز در بسیاری از خانواده‌ها پسر خاله‌ها، پسر عمه‌ها و پسر دایی‌ها برادر قلمداد می‌شوند. در یکی از ادیان، خانواده احتمالاً شامل برادران و خواهران نیمه تنی و ناتنی می‌شد زیرا زمانی که زنی فوت می‌کرد، به این دلیل که زنان در آن زمان به دلیل وضع حمل بیشتر مستعد مرگ و میر بودند، شوهر دوباره ازدواج می‌کرد. گاهی با زنی جوان‌تر که بتواند فرزندان بیشتری بیاورد یا با بیوه‌ای پولدار که احتمالاً یکی دو فرزند داشت ازدواج می‌کرد.

امروزه به‌ سبب شیوع طلاق، خانواده‌های زیادی هستند که از ازدواج قبلی خود فرزندانی دارند. از این رو، زمانی که در کتاب انسان از جنین تا مرگ از لغت برادر یا خواهر استفاده شده، منظور برادران و خواهرانی هستند که والدین یکسانی دارند، نیمه تنی هستند یعنی یکی از والدین آن‌ها مشترک است، و ناتنی هستند؛ یعنی به‌ دنبال یکی از والدین خود با کمال میل یا بدون رضایت وارد خانواده‌ای جدید می‌شوند؛ خانواده‌ای که در آن از قبل فرزند یا فرزندانی بوده‌اند و بزرگ‌تر‌های این خانواده انتظار دارند یا امیدوارند همه‌ی این بچه‌ها خود را برادر و خواهر قلمداد کنند. در خانواده‌هایی که شامل برادران و خواهران تنی، نیمه‌تنی و ناتنی هستند احساسات یکی از آن‌ها به برادر یا خواهر تنی ممکن است تا حدی با احساساتش به برادر یا خواهر نیمه تنی یا ناتنی‌اش فرق داشته باشد، اما همه‌ی این برادران و خواهران به لحاظ اینکه مجبور به زندگی با همدیگرند با پیچیدگی‌های یکسانی مطرح می‌شوند. 

بهترین دلیل ارتباطات برادران و خواهران برگرفته از تحقیقات روان‌شناسی نیست بلکه از خاطرات، زندگی‌نامه‌ها و از آثار ادبی نویسنده است که تجربیات خود با برادر یا خواهرش را به شکل تخیلی برگردان کرده است. همه‌ی زندگی‌نامه‌نویس‌ها جسارت پرداختن به حوزه‌ی خطرناک دوران بچگی و ارتباطات بین برادران و خواهران را ندارند. بسیاری از آن‌ها به‌سرعت از کنار موضوعی که خودشان آن را «دوران شاد کودکی» می‌نامند، می‌گذرند. در برخی از زندگی‌نامه‌ها، برادران و خواهران در شجره‌ی خانوادگی جای خیلی کمی را به خود اختصاص می‌دهند. این امر حتی در مورد شرح حالی که یک شخص از خود می‌نویسد نیز صادق است. ریچارد وُلهیم در شرح حال بی‌نظیر و درخشانی که از زندگی خود ارائه داده بود از برادر خود تنها زمانی یاد کرد که حضورش بخش ضروری داستان را تشکیل می‌داد؛ یعنی وقتی که وُلیهم میل داشت چیزی در مورد خودش بگوید. با این نظر اجمالی، کاملا واضح است که ریچارد و برادرش رابطه‌ی دوستانه و سازگاری با یکدیگر نداشتند. ولهیم آن‌قدر صادق بود که وانمود نکرد رابطه‌ای دوستانه‌ با برادرش دارد؛ رابطه‌ای که وجود نداشت. 

در حالی‌ که توقعات خانواده از فرزندان در فرهنگ‌ها و زمان‌های متفاوت به‌ شدت متنوع است، مضامین اصلی تجربیات، بین برادران و خواهران، عمومی و مشترک است. 

نخستین و مهم‌ترین مضمون و موضوع، مربوط به همه‌ی ما می‌شود؛ خواه برادر یا خواهر باشیم خواه نه. به عبارت دیگر، این مضمون همان نیاز عمده و گسترده‌ی ماست که می‌خواهیم حس بودن و فردیت خود را حفظ کنیم و از این که این حس از میان برود، می‌هراسیم. ذات همه‌ی روابط برادری یا خواهری ما هر چه که باشد بر همین اساس استوار است. حتی بی‌تفاوتی نسبت به برادر یا خواهری می‌تواند راهی برای محافظت از همین حس فردیت و بودن باشد. ارتباطات برادران و خواهران با یکدیگر به مقدار فراوانی به فردیت یک شخص اعتبار می‌بخشد و یا برعکس می‌تواند آن را بی اعتبار کند. 

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
فصل اول: بزرگ‌ترین نیاز ما شدیدترین ترس ما
فصل دوم: ارتباطی متفاوت
وابستگی برادران و خواهران: بچه‌ی کوچک‌تر
وابستگی برادر یا خواهر: کودک بزرگ‌تر
ما متحد و یکدل می‌مانیم
فصل سوم: دو راه جهت تجربه‌ی زندگی
تفاوت‌های عجیب و غریب و غیرعادی
آیا برون‌گراها بر جهان مسلط‌اند؟
تجربیات عجیب و غریب
درک یکدیگر؟
فصل چهارم: رقابت بر سرِ خوب بودن
عدالت والدینی
دنیای دقیق و به حق
مطابق انتظارات خانواده بودن
فصل پنجم: جنگ قدرت
احساسات و هیجانات پیچیده
شما چیزی جز یک پاکت کارت نیستید
فصل ششم: مرگ یک برادر یا خواهر
یک غم دائمی
فصل هفتم: سؤالی از خاطرات
خاطرات از این درست می‌شود
خاطراتی که از ما حمایت می‌کنند
خاطرات انکار شده
اهمیت خاطره
فصل هشتم: وفاداری و خیانت
بی‌وفایی‌ها و وفاداری‌های دوران کودکی
برادران و خواهران بزرگسال
قدرت برادری
فصل نهم: یک رابطه‌ی مادام العمر
شش پیش‌بینی و اقدام لازم
اولین اقدام
اقدام دوم
اقدام سوم
اقدام چهارم
اقدام پنجم
اقدام ششم
رقابت بر سرِ خوب بودن
خودپسندی دوست نداشتن خود
عشق و اعتماد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر
نویسنده
مترجمفریده شکیبا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-964-236-467-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
79900 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر

El G
۱۳۹۹/۱۰/۱
مفاهیم به روشنی بیان نشدن. اضافه گویی هم زیاد داشت.
وحیده فاضلی
۱۴۰۰/۱/۱۸
کتاب خوبی هست و مطالب جالبی عنوان شده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر

برای دریافت کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.