معرفی و دانلود کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

عکس جلد کتاب انعکاس افکار بر شخصیت
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انعکاس افکار بر شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انعکاس افکار بر شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

کتاب انعکاس افکار بر شخصیت نوشته‌ی دنیا داداشی، بیانگر نگرشی متفاوت به عملکرد انسانی‌ست. نویسنده در این کتاب راهکارهایی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا به خودشناسی برسد. او این حقیقت را بیان می‌کند که تنها خوب و درستکار بودن در زندگی کافی نیست، بلکه رسیدن به میزان قابل‌قبولی از خودشناسی و سواد عاطفی‌ست که در شرایط سخت یاری‌مان می‌کند.

درباره‌ی کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

می‌توان گفت هدف نهایی و مطلوب هر انسانی در زندگی، کامیابی و رسیدن به سعادت است. اما به‌راستی سعادتمند بودن به چه معناست و عامل اصلی رضایت قلبی و رستگاری انسا‌ن‌ها چیست؟ دنیا داداشی در کتاب انعکاس افکار بر شخصیت به خوانندگان خود می‌گوید که هر شخصی عامل خوشبختی خودش است و حس سعادتمندی بیشتر از آنکه به عوامل مادی و بیرونی وابسته باشد، در رابطه با معنویات و درونیات است. نویسنده راز داشتن یک زندگی آسوده را با شما در میان می‌گذارد که همانا داشتن سواد عاطفی‌ست.

در کتاب انعکاس افکار بر شخصیت می‌خوانیم که اگر انسان را دو بخش مجزا از هم بدانیم، اشتباه کرده‌ایم. روح انسان وابسته به جسم اوست و اعمال انسان به‌طور مستقیم بر روحش تأثیرگذارند. همه‌ی ما سوار بر کشتی روح هستیم و گاه با امواج احساسات مثبت بالا می‌رویم و گاه گرفتار گرداب غم و افکار منفی می‌شویم. و این افکار و احساسات ما هستند که به‌عنوان ناخدا و سکان‌دار اصلی کشتی عمل می‌کنند. تعادل احساسی و غرق نشدن در طوفان‌های زندگی، به تفکر روشن، منطقی، عاقلانه و درست ما بستگی دارد. اما دنیا داداشی حقیقتی دیگر را نیز با خوانندگان در میان می‌گذارد، این‌که روشن‌بینی و خوش‌بینی به‌تنهایی برای سعادتمندی کافی نیستند چراکه خوشبختی واقعی تنها در گرو همگانی بودن آن است و لازم است که علاوه بر سعادت خود به سعادت نوع بشر نیز بیندیشیم.

معرفی و دانلود کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

این کتاب، یک راهنمای خودکاوی، خودشناسی و خودسازی‌ست که به شما می‌آموزد چگونه در اجتماع قابل‌اعتماد باشید، اصول رشد ذهن و شخصیت کدام‌اند، چرا باید با مجرمان و گناهکاران مهربان بود و حمایت در شرایط سخت به چه معناست. دنیا داداشی در کتاب انعکاس افکار بر شخصیت علاوه بر بررسی جنبه‌های معنوی فردی، به جنبه‌های معنوی اجتماعی نیز پرداخته است. برای مثال در بخشی از کتاب می‌خوانیم که فرهنگ شفابخش است. اگر عده‌ی زیادی از افراد در یک جامعه، اذهان خود را با ارزش‌های فرهنگی مخرب و ناسالم، مسموم و بیمار کنند، این به‌معنای هشدار خطری برای سلامت کل جامعه خواهد بود. بنابراین اصلاح شیوه‌ی تفکر در هر یک از ما، حیاتی و الزامی است.

تنها آرزو کردن و خواستن نیست که ما را به هدف می‌رساند. تنها با فکر کردن نیست که فرهنگ درستی در جوامع شکل می‌گیرد. طولانی‌ترین مسیرها با قدم‌های کوچک و آرام اما مستمر پیموده شده‌اند. در کتاب انعکاس افکار بر شخصیت می‌خوانیم که باید برخیزیم و شروع به تغییر کنیم. نباید تنها از دیگران انتظار تغییر داشته باشیم و بهتر است خودمان همان تغییری باشیم که آرزوی دیدنش در جامعه را داریم. شاید در ابتدا سخت باشد اما اگر هر یک از ما از خودمان و خانواده‌مان شروع کنیم، در مدت کمی شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود و این خود روزنه‌ی امیدی‌ست که ما را به ادامه‌ی مسیر واخواهد داشت.

دنیا داداشی با بررسی جزء به جزء رفتارهای فردی و اجتماعی و اثرات مفید یا مخرب آن‌ها، راهنمای جامع و کاملی را در اختیار مخاطبان قرار داده تا وسیله‌ای برای بهبودی حال درونی و روابط اجتماعی‌شان باشد. علاوه‌بر موضوعات ذکرشده در فصل دوم کتاب به قصه‌گویی و تحلیل آن پرداخته تا خواننده‌ی کنجکاو و هوشیار با مرور چند روایت کهن، به بینش جدیدی دست پیدا کند و وقایع آن‌ها را با وقایع روز دنیا مقایسه کند. فصل پایانی نیز به سخن بزرگان و عبارات مفید برای روشن‌بینی اختصاص دارد که خواندنش خالی از لطف نیست. تمامی مطالب این کتاب ارزشمند به بالا رفتن سن عقلی و آگاهی هرچه بیشتر شما کمک خواهد کرد.

کتاب انعکاس افکار بر شخصیت را انتشارات مرکز کرمان‌شناسی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب انعکاس افکار بر شخصیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال دریچه‌ای برای دستیابی به نور معنویت، شناخت بهتر خود و بازسازی شخصیت‌تان هستید، کتاب پیش رو برای شماست.

در بخشی از کتاب انعکاس افکار بر شخصیت می‌خوانیم

روش‌های مقابله با مداخله

در زندگی همه‌ی ما، افرادی وجود دارند که به سبب دلسوزی و محافظت ما قصد دارند اعمال‌مان را کنترل کنند. چگونگی برخورد با مداخله کردن دیگران در تصمیم‌گیری‌های زندگی‌مان بسیار مهم است. ساده‌ترین راه برای کم کردن میزان دخالت‌ها، تنظیم روابط معقول می‌باشد.

چند روش پیشنهادی برای برخورد با مداخله‌ی دیگران وجود دارد:

1. نخست بپذیریم که جوابگویی و پرخاشگری موجب از بین رفتن احترام بین افراد می‌شود و در طولانی‌مدّت موجب آسیب‌های جدی می‌گردد. اگر به جای دیگران بودیم، دوست داشتیم آنان چطور با ما صحبت کنند؟

2. در هنگام صحبت حتماً به ویژگی‌های مثبت آنان اشاره کنیم و نشان دهیم قدردان زحمات‌شان هستیم و با توجه و اشتیاق به حرف‌های‌شان گوش دهیم و بابت راهنمایی‌های‌شان تشکر نماییم و بگوییم راجع‌به پیشنهادشان فکر می‌کنیم و سپس براساس موقعیت خود تصمیم‌مان را خواهیم گرفت.

فراموش نکنیم که گاهی اوقات حرف‌های دیگران می‌تواند ما را در جهت درست هدایت کند. شاید آدم‌هایی که ما را موعظه و نصیحت می‌کنند، انسان‌‌های کاملی نباشند امّا ممکن است گفته و پیشنهاد آنان زندگی ما را بهتر کند. بنابراین قبل از رد کردن هر پیشنهادی، عمیق به آن بیندیشیم. تجربه نشان داده که عادت به گوش دادن غیرمؤثر، معمول‌ترین مانع موفقیت در روابط و مشاغل است؛ بنابراین مهارت ((خوب گوش دادن)) را در خودمان تقویت کنیم.

3. صحبت اضافه ممنوع تا حرف کم نیاوریم. در صورت امکان میزان زمان حضور در خانه‌ی آنان را کاهش دهیم یا آن‌ها را با مواردی سرگرم‌کننده مشغول کنیم.

4. اگر خودمان هم اهل مشاوره دادن اجباری به خانواده‌ی خود هستیم، بهتر است این کار را ترک نماییم در غیر این صورت باید منتظر مشاوره‌های اجباری آنان باشیم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مدیر انتشارات
نگاه ادبی به روشن بینی
سخن نگارنده
فصل اوّل: خودشناسی
پیشگفتار
بخش اوّل: قبل از فتح گیتی خودت را بشناس
هنجارها
ارزش‌ها
شخصیّت
تست رورشاخ
استعداد
مدل پنجره‌ی جوهری
ساختار شخصیّت از دیدگاه فروید
کنش و ارتباط نهاد، خود و فراخود با یکدیگر
انواع رفتار
خودپنداره
فرهنگ
فرهنگ ملّی
فرهنگ‌پذیری
هوش فرهنگی
حریم خصوصی
حریم خصوصی جسمانی
بخش دوّم: انسان های تاریک‌بین امّا آراسته به لباس‌های مردم متمدّن
نیازهای انسان طبق نظریه‌ی مازلو
رفتارهای ما از کجا سرچشمه می‌گیرند؟
افکار ما از کجا می‌آیند؟
بدبینی و قضاوت
خوش‌بینی
روشن‌بینی
هوش
تصعید و پالایش روانی
ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه
قدرت کلام
اصول داشتن یک گفتگوی مؤثر
قدرت کلمات بر افکار، احساسات و رفتارها
معنویات
دینداری
خویش انضباطی
صبر و شکیبایی
سپاسگزاری
خنده
تأثیر شادی و خنده در زندگی
معجزات سحرخیزی
عفو و بخشش
بخشندگی و عطا
قدرت تلقین و باور
خودالقایی
راهبردهایی برای تبدیل کردن نقاط ضعف به قدرت
طریقه‌ی دعا کردن، نیایش و مراقبه
بخش سوّم: احساسات
ترس
عشق
امید
حسادت
تکبر و خودشیفتگی
خشم
راه‌حل پیشنهادی برای برخورد با خشم
نحوه‌ی آرام کردن خود در هنگام عصبانیت
اصول داشتن یک گفتگوی مناسب در هنگام عصبانیت
اجزای یک عذرخواهی صحیح
همدردی و همدلی با دیگران
مراحل داشتن همدردی مناسب
تنبلی
بخش چهارم: تبدیل من واقعی به من ایده‌آل
بخش پنجم: تمرین‌های عملی برای رسیدن به تعادل روانی
بخش ششم: عزت نفس
راهبردهایی برای کسب عزت نفس بیش‌تر
اعتماد به نفس
انواع اعتماد به نفس
تمرین‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس
بخش هفتم: بررسی ابعاد دیگر روان
شهود
وجدان
ادراک فراحسی
خواب
فصل دوّم: قصه‌ها و افسانه‌ها
آدم و حوا
پری دریایی
استاد فرهیخته‌ی شهر
شاهدخت دلیر و شاهزاده‌ی دیونما
پری بندانگشتی و مرد جوان
عقرب
ناشنوایی
افسانه‌ی زلو
میمون باهوش
اژدها و ناجی
قضاوت پادشاه
پادشاه بی‌اعتبار و سارق محبوب
آیین دین بودا
فصل سوّم: سخن بزرگان
سخن بزرگان و عبارات مفید برای تقویت روشن‌بینی
خلاصه‌ی کتاب
سخن آخر
مراقبه (1)
مراقبه (2)
مراقبه (3)
شعری از دیوان محکمی
سمر حکیمانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انعکاس افکار بر شخصیت
نویسنده
ناشر چاپی مرکز کرمان شناسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات662
زبانفارسی
شابک978-622-7011-49-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

طاهره حسین زاده
۱۴۰۲/۱۱/۵
یکی از بهترین کتابهایی بود که خوندم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انعکاس افکار بر شخصیت

برای دریافت کتاب انعکاس افکار بر شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.