معرفی و دانلود کتاب مغز آشفته

عکس جلد کتاب مغز آشفته
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز آشفته

در کتاب مغز آشفته، نوشته‌ی الک مونی، با هفت گام اساسی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند یک زندگی پرمعناتر برای خود بسازید. این روش‌ها در شناسایی افکار مخرب و متوقف کردن روند خودگویی منفی معجزه خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب مغز آشفته

ذهن انسان به‌طور ناخودآگاه، برای شناسایی موقعیت‌های خطرناک و مقابله با آن‌ها، به سمت افکار منفی گرایش بیشتری دارد. اما با پیدا کردن ریشه‌های این مسئله و پیامدهای آسیب‌زای آن، می‌توانیم به ذهن‌آگاهی برسیم و احساسمان نسبت به خود و دیگران را بهبود ببخشیم. الک مونی (Alec Moonee) در کتاب مغز آشفته (Brain Fuked) به شما می‌آموزد چطور از شر این‌گونه افکار خلاصی یابید و راه پیشرفت خود را، برای داشتن یک زندگی بهتر، هموار نمایید.

اجدادمان را تصور کنید که در غارهای مخوف در دل طبیعت چطور شب را صبح می‌کردند. آن‌ها برای مقابله با طبیعت رام‌نشدنی، مجبور بودند پس از وقوع فاجعه، همه‌چیز را پیش‌بینی کنند تا احتمال هر اتفاقی را به حداقل خود برسانند. این روش در موقعیت‌های پرخطر گذشته می‌توانست به حفظ بقای آن‌ها کمک کند، اما امروز برخورد غریزی با مشکلات چاره‌ساز نیست. به بیان دیگر، زندگی در سایه‌ی ترس‌های مختلف، فرصت رشد و تعالی را از شما خواهد گرفت. شاید از خود بپرسید مگر این افکار چقدر قدرت دارند؟

جالب است که بدانید به ذهن یک فرد عادی روزانه حدود دوازده‌هزار تا بیش از پنجاه‌هزار فکر خطور می‌کند که هشتاد درصد آن‌ها اندیشه‌های منفی‌ و نودوپنج درصد را اندیشه‌های تکراری تشکیل می‌دهند. حجم بالای این افکار سبب می‌شود رفته‌رفته به باور ما تبدیل شوند، صفاتی چون گوشه‌گیری، اعتماد به نفس پایین، خشم و دلهره را در وجودمان ایجاد کنند و سطح اضطرابمان را به‌طور چشمگیری بالا ببرند. در کتاب مغز آشفته، الک مونی به شما خواهد آموخت چطور داستان ذهنتان را تغییر دهید و به ژرف‌اندیشی و مراقبت از جسم و روح خود اهتمام بورزید.

جرقه‌ی اصلی فعالیت این نویسنده در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی زمانی ایجاد شد که او بر اثر یک تصادف شدید روی تخت بیمارستان در حال درمان بود و با سخنان دلنشین هم‌اتاقی خود درباره‌ی توانایی تغییر پیامدهای ناگوار در خود تحولی حس کرد. الک مونی بعدها تصمیم گرفت پژوهش‌هایی درباره‌ی زندگی معنادار و شاد انجام دهد و امروزه بیشتر وقت خود را به برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای انگیزشی در این حوزه اختصاص می‌دهد تا دیگران را نیز به پیشبرد زندگی‌شان تشویق کند. این کتاب با ترجمه‌ی کامران بهمنی، به‌تازگی از سوی نشر نقش و نگار منتشر شده است.

کتاب مغز آشفته مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که به مباحث ذهن‌آگاهی، خودسازی و مثبت‌اندیشی علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

با الک مونی بیشتر آشنا شویم

الک مونی، سخنران انگیزشی اهل آمریکاست که مشتاق است به دیگران بیاموزد چگونه با هدف و معنا زندگی کنند. او مدرک ارتباطات - بازاریابی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا دریافت کرد و پس از کسب توانایی در زمینه‌ی سخنرانی عمومی شروع به کار کرد. او در حال حاضر کارگاه‌ها و وبینارهایی را برای ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و تشویق مردم به داشتن زندگی پرمعنا برگزار می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب مغز آشفته

  • هنگامی‌ که اندیشه‌ی خود را تغییر می‌دهید، یادتان باشد دنیای خود را نیز تغییر می‌دهید. (نورمن وینسنت پیِل)
  • تنها هنگامی‌ که شانس خود را بیازماییم، زندگی‌مان بهبود می‌یابد. نخستین و دشوارترین ریسکی که بدان نیاز داریم، صداقت است. (والتر اندرسن)
  • شما مجموعه‌ای از همه‌ی چیزهایی هستید که تاکنون دیده‌اید، شنیده‌اید، خورده‌اید، بوییده‌اید و فراموش کرده‌اید. همه‌ی آن‌ها با شما هستند. همه چیز بر ما اثر می‌گذارد و برای همین من می‌کوشم مطمئن شوم تجارب من مثبت هستند. (مایا آنجِلو)
  • طرز تفکر یک انتخاب است. خوشبختی یک انتخاب است. خوش‌بینی یک انتخاب است. مهربانی یک انتخاب است. بخشش یک انتخاب است. احترام یک انتخاب است. هر آنچه که برمی‌گزینید، شخصیت‌تان را می‌سازد. خردمندانه انتخاب کنید. (روی تی. بِنت)

در بخشی از کتاب مغز آشفته می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رهاشدن از خودگویی منفی داشتن دانشی عمیق از خود است، یعنی درون‌نگری. اگر از شما بخواهم متنی درباره‌ی خود بنویسید چه می‌نویسید؟ آیا می‌توانید متنی روشن و پذیرفتنی ارائه بدهید؟

امروزه خودآگاهی موضوعی رایج و نقل محافل است و می‌توان پنداشت که کاملاً از خود آگاهید. منظورم این است که اگر شما خود را نشناسید، چه کس دیگری می‌شناسد؟ باید درک کنید خودآگاهی می‌تواند درجات گوناگون داشته باشد و هرچه بیشتر درباره‌ی خودتان بدانید، برایتان سودمندتر است.

موضوعی که کمتر مورد بحث قرار می‌گیرد روش‌های گوناگون به‌دست‌آوردن درک بیشتر از خود است. بی‌گمان، بهترین منبعی که در تلاش برای رسیدن به خودآگاهی بیشتر می‌توانید به آن روی آورید خودتان هستید؛ اما گرفتن بازخورد و واکنش دیگران نیز می‌تواند ارزنده باشد.

آنچه که با بازخوردِ به دست آمده از اطرافیانتان انجام می‌دهید، می‌تواند تفاوت فراوانی بیافریند. هنگامی‌ که با درون‌نگری و اندیشه فرایند خودآزمایی را می‌گذرانید، اگر راه درست را بروید می‌توانید کنترل بیشتری به دست آورید، اگر نه، نتیجه‌ی عکس خواهید گرفت.

در این فصل خواهید آموخت که خودآگاهی چیست، از چه چیزی باید بیشتر آگاه شوید و راه‌های احتمالی رسیدن به خودآگاهی بیشتر کدام‌اند. ضمناً، بر چگونگی درون‌نگری و راه درست آن نیز تمرکز بسیاری خواهیم داشت.

برای شروع، باید گفت بخش بعدی درباره‌ی شیوه‌ی ساخته‌وپرداخته شدن شخصیت شماست، چیزی که بر آن نفوذ داشته و چیزی که بر شکل‌گرفتن رفتارتان اثر گذاشته است. این کار برای درک تغییراتی که داشته‌اید و چگونگی ردیابی اثرات‌ آن بر روی شما مهم است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: آنچه باید درباره‌ی خودگویی منفی بدانید
فصل دوم: دیوهای درون ذهن‌تان
فصل سوم: چرا خودگویی منفی همیشه هم بد نیست
فصل چهارم: درون‌نگری راه درست
فصل پنجم: گام 1. به انجام‌دادن‌کار پایبند باشید
فصل ششم: گام 2. داستان را دگرگون کنید
فصل هفتم: گام‌ 3. بایگانی اندیشه بیافرینید
فصل هشتم: گام 4. ارزش نفس خود را بسازید
فصل نهم: گام 5. ارتباط برقرار کنید
فصل دهم: گام 6. تمرین آگاهی و مراقبه کنید
فصل یازدهم: 7. از تن خود نگهداری کنید
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز آشفته
نویسنده
مترجمکامران بهمنی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-8584-59-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز آشفته

توحید آرین
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
توجه داشته باشید که اندیشه‌های منفی همیشه هم بد نیستند. چنین اندیشه‌هایی در تمام طول تاریخِ تکامل محافظ و پیشینیان ما بوده و کمک کرده‌اند که از خطر
دوری کنیم. تنها هنگامی این اندیشه‌ها مسئله‌ساز می‌شوند که زیاده‌روی کنید و اجازه دهید بر سراسر زندگیتان تأثیر بگذارند😊
Maria
۱۴۰۲/۶/۲۸
جز بهترین کتاب‌هایی هست که در این زمینه خوندماگه شما هم افکار منفی و آزار دهنده دارید این کتاب می‌تونه براتون مفید باشه به نظر من کتاب‌های این چنینی باید چند بار مطالعه بشن که تمام مطالبشون کاملا توی ذهن جای بگیره و تاثیر بیشتری داشته باشن
فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۵
مغز آشفته کتابی است که به بیان پیچیدگی‌های مغز انسان و رابطه آن با امورات مادی می‌پردازد و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم افکار مان را ساماندهی کنیم
زهراهوازاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
هنوز کامل نخوندمش ولی نوشتار جذابی واسم داشت و حرف درونم رو میزنه فکر‌میکنم این روند نوشتاری بیشتر بهم آموزش میده
حسین آقا
۱۴۰۱/۹/۲۳
خیلی خوب بود یه کم هم عمل عالی میشه
یه جورایی آدم مغزش که آروم میشه اینگاری یه باراز روی دوشت برداشته شده
فاطمه کوزه چیان
۱۴۰۱/۹/۴
برای من که واگویه‌های منفی ذهنی زیاد داشتم عالی بود. خیلی بهم کمک کرد
مهسا سلطانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
موضوع خوب اما قلم نویسنده مورد پسند من نبود. می تونست بهتر از این باشه اما خسته کننده شد.
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دقیقت کتابی فوق العاده برای کسایی ک فکرشون هزار راه میره. برای من ک خوب بود. ممنون از کتابراه
سمیرا اعلاتاب
۱۴۰۲/۱/۱
خیلی خیلی خوبه، به کسانی که مثل من ذهن آشفته دارند پیشنهاد میکنم که حتما بخونن
دلنیا اکرمی
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
کتاب خیلی خوبیه برای کسایی ک ذهنشون خیلی درگیره و افکار زیادی دارن
ماهان قاسمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
از نظر نگارش و بیان جملات کمی مشکل داشت ولی در کل کتاب بدی نبود
فرشته رشیدى
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خیلی عالیه، ریشه خیلی از حال بد هام رو پیدا کردم، خیلی کمکم کرد
مسعود
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
از نظر نگارش خیلی مشکل دارد و مفهوم جملات رو بد به خواننده منتقل می‌نماید.
محمد دلیری
۱۴۰۲/۴/۱۸
فقط مشکل رو گفته، بیشتر آشنایی هست، ولی جالب بود....
هستی مجیدی
۱۴۰۲/۲/۱۳
خوندنش ذهنمو بدتر کرد اصلا جذابیت ادامه دادن نداشت
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب مغز آشفته

برای دریافت کتاب مغز آشفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.