معرفی و دانلود کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم

برای دانلود قانونی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم

کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم نوشته‌ی پاول تایگر و باربارا بارون تایگر، به معرفی ده تیپ شخصیتی دیگر کودکان از بدو تولد تا چهار سالگى، پنج تا ده سالگى و یازده تا هفده سالگى می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا روحیات فرزندتان را بهتر بشناسید و بر اساس شخصیت خاص او رفتار کنید.

کتاب انواع کودکان (Nurture by Nature: How to Raise Happy, Healthy, Responsible Children Through the Insights of Personality Type) راهنمایى بسیار مؤثر است که به شما کمک می‌کند تا به فرزند خود اعتماد کرده و اجازه دهید به شما نشان دهد به چه چیزى احتیاج دارد تا بتواند موفق‌تر، سالم‌تر و شادتر زندگی کند.

در واقع شناخت تیپ شخصیتى فرزندانتان روشى بسیار مفید و یارى رساننده خواهد بود و با این آگاهی می‌توانید با فرزندانتان به روشی که مناسب شخصیت و روحیاتشان است، رفتار کنید و با آگاهی عمیق از شخصیت آن‌ها، تلاش کنید تا بهتر زندگی کنند.

کتاب انواع کودکان از تئورى روان‌شناسى تحلیلى کمک گرفته است، یکى از آشکارترین تئورى‌هاى دنیا که هیچ‌گاه دستورالعمل و نسخه کلى براى کسى در نظر نگرفته است. این کتاب شانزده نوع مختلف کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شما یاد می‌دهد تا دقیق‌تر بر رفتارهاى کودکان و نوجوانان متمرکز شوید. این‌ها مهم نیستند. مهم تأثیرگذارى بالاى شما بر روى کودکان و نوجوانان بعد از این شناخت است. شما می‌توانید با لمس روح و روان او، ارتباطتان را قوی‌تر کنید و دنیاى لذت‌بخشى را از برای خود و کودک و نوجوانتان بسازید.

پائول تایگر (Paul D Tieger) و باربارا بارون تایگر (Barbara Barron Tiege) در کتاب انواع کودکان سعى کرده‌اند در ابتدا مطالبى را ذکر کنند که شما دیدگاه دقیق و صحیحى نسبت به تیپ‌هاى شخصیتى مختلف پیدا کنید و بتوانید تیپ شخصیتى فرزندتان را کاملاً درک کنید.

شما مى‌دانید که امروز، بیش از هر زمان دیگرى در طول دوران گذشته، والدین و بچه‌ها با دشوارى‌ها و چالش‌ها مواجه هستند. در واقع والدین نه تنها مى‌خواهند پدر و مادر خوبى براى فرزندان‌شان باشند بلکه آرزو دارند که بتوانند اعتماد به‌ نفس و عزت نفس واقعى را به آن‌ها هدیه دهند تا بچه‌هاى‌شان بتوانند زندگى شاد و موفقى داشته باشند.

این کتاب در دو جلد طراحى شده که در جلد اول به مفاهیم بنیادى تیپ‌شناسى مایرز بریگز و توضیح کوتاه در مورد هر کدام از تیپ‌ها و توضیح کامل شش تیپ کودکان از بدو تولد تا چهار سالگى، پنج تا ده سالگى و یازده تا هفده سالگى آنان اشاره مى‌کند.

کتاب «انواع کودکان» یک هدیه براى پدر و مادرها و براى فرزندان آن‌هاست. آموختن روش تربیت فرزندان بر اساس تیپ شخصیتى آن‌ها مى‌تواند پدر و مادر بودن را به تجربه‌اى بسیار لذت‌بخش براى همه تبدیل کند.

در بخشی از کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم می‌خوانیم:

به نظر مى‌رسد که هر نسلى تئورى‌هاى خودش را درباره تعلیم و تربیت بچه‌ها دارد. این نظریه‌ها محدوده وسیعى را دربر مى‌گیرند، از نادیده گرفتن بچه‌ها و گوش ندادن به حرف آن‌ها گرفته تا فراموش کردن زور و رو دادن و لوس کردن بیش از حد آن‌ها. ولى ایرادى که در پذیرفتن هر کدام از روش‌هاى معروف تعلیم و تربیت فرزند وجود دارد این است که پارامتر مهمى در معادله نادیده گرفته مى‌شود: این‌که هر کودکى موجودى منحصر به‌فرد است. بنابراین به‌جاى این‌که اصرار کنیم که یک روش تعلیم و تربیت براى همه بچه‌ها مناسب است بهتر است مثل یک باغبان رفتار کنیم.

همان‌طور که یک باغبان بدون مخالفت یا ایراد گرفتن نیازهاى هر گیاهى را مى‌پذیرد و شرایط لازم براى رشد و شکوفایى را براى هر گیاه فراهم مى‌کند ما هم به‌عنوان والدین باید روش‌هاى تربیتى خودمان را با نیازهاى شخصیتى هر کدام از فرزندان‌مان تطبیق دهیم. شاید این کار ترسناک به نظر برسد ولى امکان‌پذیر است. ما در نهایت خواهیم فهمید فرزندان‌مان واقعا چه‌جور انسان‌هایى هستند و مى‌توانیم تشخیص دهیم که چگونه باید روش‌هاى تربیتى‌مان را تغییر دهیم تا براى هر کدام از فرزندان‌مان مناسب‌تر باشد. ما نویسندگان کتاب در کلاس‌هاى آموزشى‌مان پدر و مادرها را راهنمایى مى‌کنیم و به آن‌ها کمک مى‌کنیم تا دیدگاه جدید و حمایت‌کننده‌ترى نسبت به فرزندان‌شان پیدا کنند. این باعث خشنودى ماست که مى‌بینیم آن‌ها درک جدید و خوش‌بینى بیشترى نسبت به وظیفه خودشان به عنوان والدین پیدا مى‌کنند. نتیجه معجزه‌آساى دیگر این است که آن‌ها احساس مى‌کنند دوباره عاشق فرزندشان شده‌اند. پدر و مادرها این کلاس‌هاى آموزشى را در حالى که انرژى تازه‌اى پیدا کرده‌اند و آماده‌تر هستند، ترک مى‌کنند و مشتاق هستند تا تجربه‌هاى جدیدى به‌عنوان پدر و مادر داشته باشند که براى خودشان و فرزندان‌شان لذت‌بخش‌تر است. این براى هر پدر و مادرى امکان‌پذیر است که به چنین بینش عمیق و دید مثبتى دست پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

10: برون‌گرا، شهودى، تفکرى، ادراکى/ ENTP
11: درون‌گرا، شهودى، تفکرى، ادراکى/ INTP
12: برون‌گرا، حسى، تفکرى، قضاوتى/ ESTJ
13: درون‌گرا، حسى، تفکرى، قضاوتى/ ISTJ
14: برون‌گرا، حسى، احساسى، قضاوتى/ ESFJ
15: درون‌گرا، حسى، احساسى، قضاوتى/ ISFJ
16: برون‌گرا، حسى، تفکرى، ادراکى/ ESTP
17: درون‌گرا، حسى، تفکرى، ادراکى/ ISTP
18: برون‌گرا، حسى، احساسى، ادراکى/ ESFP
19: درون‌گرا، حسى، احساسى، ادراکى/ ISFP
20: نظرات، ایده‌ها و توصیه‌هاى نهایى
منابعى براى مطالعه بیشتر
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم
نویسنده،
مترجمفرناز منتظری فر، ساره سرگلزایی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-6268-19-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
67000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم

Azal Sol
۱۴۰۱/۱/۲۰
این کتاب در ادامه تیپ‌های شخصیتی کودکان (جلد یک) و برای شناخت نقاط قوت فرزندان در تیپهای مختلف بسیار مفید هست. اما برای برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان راهکار عملی‌ای در کتاب ارائه نشده و حل مشکلات ارتباطی با فرزندان وابسته به قدرت تحلیل والدین در این مورد هست...
saeedeh mohseni
۱۳۹۹/۱/۷
به شدت خواندن این کتاب رو به تمام مادران و پدران توصیه میکنم با خوندن این کتاب نگاهمون به فرزندانمون و تربیت‌ انها شدیدا تغییر میکنه ممنون از اقای سهیل رضایی موسس بنیاد فرهنگ زندگی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم

برای دریافت کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.