معرفی و دانلود کتاب هنر شناخت مردم: چگونه می‌توان دیگران را ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت

عکس جلد کتاب هنر شناخت مردم: چگونه می‌توان دیگران را ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت
قیمت:
۱۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر شناخت مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر شناخت مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر شناخت مردم: چگونه می‌توان دیگران را ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت

راهنمایی‌ها و راه‌کارهایی که در کتاب هنر شناخت مردم بیان شده‌اند، به شما کمک می‌کنند شناخت بیشتری نسبت به شخصیت خود و اطرافیانتان پیدا کرده و روابط بهتری با دیگران داشته باشید. باربارا بارون تایگر و پاول تایگر، با معرفی انواع تیپ‌های شخصیتی و مشخص کردن ویژگی‌های آن‌ها، به شما آموزش می‌دهند که در زمانی بسیار کوتاه، نوع شخصیت طرف مقابلتان را شناسایی کرده و بر مبنای این شناخت، به‌طور موفقیت‌آمیز و سازنده با وی ارتباط برقرار کنید.

درباره‌ی کتاب هنر شناخت مردم

بخواهید یا نخواهید، بپذیرید یا نپذیرید، واقعیت این است که بخش گسترده‌ای از زندگی شما و تمامی انسان‌ها، صرف ارتباط با دیگران می‌شود. این ارتباط خود انواع گوناگونی دارد اما صورت متداول آن همان ارتباط کلامی و گفت‌و‌گو است که به‌طور روزمره با آن سروکار دارید. ارتباطات کلامی هم در زندگی عاطفی و خانوادگی، هم در زندگی کاری شما نقش پررنگی دارند. می‌توانند باعث موفقیت شما شوند یا برعکس، موجبات کدورت، کینه و دشمنی شما را با اطرافیانتان فراهم کنند. جالب است بدانید که بخش عمده‌ای از سوءتفاهمات و برداشت‌های نادرست طرفین یک مکالمه، ریشه در ناآگاهی آن‌ها نسبت به یکدیگر دارد.

شاید با خودتان بگویید شناخت اعضای خانواده یا همکاران قدیمی و در نتیجه داشتن گفت‌و‌گوی موفق با ایشان، کار سختی نیست اما اگر فردی که می‌خواهید با او ارتباط کلامی برقرار کنید، غریبه باشد، چطور؟ چگونه می‌توان شخصیت چنین افرادی را شناخت و سپس با آن‌ها وارد مکالمه شد؟ باید بگوییم پاسخ این سؤال در کتاب هنر شناخت مردم (The Art of Speed Reading People) نهفته است. باربارا بارون تایگر (Barbara Barron-Tieger) و پاول تایگر (Paul D. Tieger)، نه‌تنها به این پرسش شما، پاسخ جامعی می‌دهند، بلکه رموز برقراری ارتباطات سازنده را نیز در این کتاب به شما می‌آموزند.

کتاب پیشِ رو، مباحث و بخش‌های متنوعی را شامل می‌شود. مطالب ابتدایی کتاب به شما نشان می‌دهند که چگونه می‌توانید از نکته‌ها و آموزه‌های این اثر، نهایت بهره را ببرید. همچنین بخش‌های گوناگون کتاب را به شما معرفی کرده و اطلاعاتی را نیز در مورد نویسندگان اثر حاضر در اختیارتان قرار می‌دهند. فصل اول کتاب، انواع تیپ‌های شخصیتی و مشخصه‌های بارز هر کدام را به شما معرفی می‌کند. به کمک مطالب این فصل، علاوه‌بر اینکه می‌توانید تیپ شخصیتی اطرافیان خود را تشخیص بدهید، قادر خواهید بود تیپ شخصیتی خودتان را نیز شناسایی کنید. در فصل دوم یاد می‌گیرید که چگونه به تیپ شخصیتی افراد، بر اساس خلق‌و‌خوی آن‌ها پی ببرید. از این طریق می‌توانید با آگاهی از خلق‌و‌خوی خودتان، تیپ‌ شخصیتی خود را نیز بشناسید.

پس از خواندن فصل سوم کتاب هنر شناخت مردم، این توانایی را به دست می‌آورید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شخصیت دیگران و تیپ‌های شخصیتی‌شان را ارزیابی کنید. در این راستا، شناخت تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا یا درون‌گرا، حسی یا شهودی، متفکر یا احساسی، قضاوت‌گر یا دریافت‌گر، کمک بسیاری به شما می‌کند. باربارا بارون تایگر و پاول تایگر در چهارمین فصل کتاب، به سراغ دیدگاه سنت‌گرایان رفته‌اند و کوشیده‌اند تا خلق‌و‌خوی انسان‌ها را بر اساس طبایع چهارگانه‌ی بشر تحلیل کنند. در همین فصل به هرم تیپ شخصیتی و ویژگی‌های آن پی می‌برید.

معرفی و دانلود کتاب هنر شناخت مردم

فصل پنجم ریشه‌ی بسیاری از اختلافات و برداشت‌های نادرست را برایتان آشکار می‌کند: اینکه دیده‌ها و شنیده‌های شما لزوماً منطبق بر واقعیت‌ها نیستند. در حقیقت، انسان‌ها همیشه احساسات واقعی خود را بروز نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود شما برای درک احساسات آن‌ها و تفسیر واکنش‌هایشان دچار مشکل شوید. در این فصل با احساسات برون‌فکنی‌شده و درون‌فکنی‌شده آشنا می‌شوید و راهکارهای شناسایی آن‌ها را می‌آموزید. در فصل ششم کتاب، سیستمی به شما معرفی شده که با کاربرد آن می‌توانید شخصیت طرف مقابلتان را سریعاً ارزیابی کنید. در ضمن مؤلفه‌هایی برای شناخت سریع افراد به شما آموخته می‌شود‌.

شاید تصور کنید که هر انسانی تنها می‌تواند با افرادی که دارای یک تیپ شخصیتی خاص هستند، ارتباط برقرار کند. ممکن است این نکته تا حد زیادی درست باشد اما اگر می‌خواهید با همه‌ی اطرافیان، همکاران و نزدیکان خود ارتباط خوبی داشته باشید، باید توانایی تعامل با همه‌ی تیپ‌های شخصیتی را در خود به وجود بیاورید. فصل هفتم کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با تمامی تیپ‌های شخصیتی، ارتباط مثبت و موفقی داشت. فصل هشتم باز هم دیدگاه سنت‌گرایان را برایتان تشریح کرده و نحوه‌ی ارتباط با تیپ‌های شخصیتی چهارگانه را مشخص می‌کند. مؤلفان برای نشان دادن تیپ‌های شخصیتی مختلف، از حروف الفبا استفاده کرده‌اند.

در فصل نهم می‌آموزید که با انسان‌های تجربه‌گرا تعاملی سازنده و بدون چالش داشته باشید. در فصل دهم نیز توصیه‌هایی برای برقراری ارتباط با افراد مفهوم‌پرداز به شما ارائه می‌شود. شیوه‌ی شناسایی تیپ‌های شخصیتی در ادامه‌ی همین فصل به شما آموزش داده می‌شود. شخصیت‌های آرمانگرا و نحوه‌ی ارتباط با آن‌ها در فصل یازدهم مورد بررسی قرار گرفته‌اند. باربارا بارون تایگر و پاول تایگر، نکته‌های مهمی را در این مورد به شما گوشزد می‌کنند.

اگر تمامی نکات و آموزه‌های کتاب هنر شناخت مردم را فرا بگیرید، می‌توانید هم بینش وسیع‌تری نسبت به شخصیت سایر انسان‌ها داشته باشید و هم در برخورد با ایشان رفتار بهتری از خودتان نشان دهید. بااین‌اوصاف، آیا بعد از خواندن این کتاب، می‌توانید دوباره همان نگاه سابق خود را نسبت به دیگران داشته باشید؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال، کافی است فصل دوازدهم کتاب را به‌دقت مطالعه کنید.

این کتاب حوزه‌ی روان‌شناسی هم کیفیت روابط شخصی شما را افزایش می‌دهد و هم بر عملکرد شما در محیط کار تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. کتاب حاضر با ترجمه‌ی محمد گذرآبادی، از سوی نشر کتاب هرمس به شما ارائه می‌شود.

کتاب هنر شناخت مردم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روابط بین‌فردی خود را در زندگی شخصی و شغلی‌تان بهبود ببخشید و تکنیک‌های شخصیت‌خوانی را نیز بیاموزید، کتاب هنر شناخت مردم همان راهنمایی است که به دنبال آن می‌گردید.

در بخشی از کتاب هنر شناخت مردم: چگونه می‌توان دیگران را ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت می‌خوانیم

درون‌گرا، شهودى، احساسى، قضاوت‌گر

برآورد مى‌شود بین دو تا سه درصد از جمعیت امریکا را تشکیل مى‌دهد.

دو کلمه‌اى که بهتر از همه براى توصیف اغلب «دش‌اق» ‌ها مناسب است عبارت است از صداقت و اصالت. شهود به عنوان نقش اول، به آن‌ها قدرت دید و خلاقیت مى‌دهد، که هر دو را با رضایت کامل در خدمت دیگران قرار مى‌دهند. آن‌ها معمولاً شنوندگانى خوب و آدمهایى صبور و حمایتگرند. بى‌نهایت تیزهوش و دلسوزند و مهارت زیادى براى یافتن راههاى جدید و بهتر براى کمک به دیگران در راه رسیدن به خواسته‌هایشان دارند و معمولاً اشتیاق زیادى دارند تا هر مقدار حمایتى را که لازم است در اختیار آن‌ها قرار دهند.

دش‌اق‌ها معمولاً آرامند و صداى ملایمى دارند، دوست ندارند جلب توجه کنند و اغلب ترجیح مى‌دهند پشت صحنه کار کنند. متفکر، مهربان و حساسند و معمولاً نهایت سعى‌شان را مى‌کنند تا روابط خود را هماهنگ نگه دارند. اما ممکن است در عین حال بسیار مستقل عمل کنند و آماده‌اند تا در راه محقق کردن دیدگاه خود که ریشه در ارزش‌هاى قدرتمند آن‌ها دارد، خود را در معرض شک و انتقاد قرار دهند. آن قدر صادق و صمیمى‌اند که از آن‌ها صداقت ساطع مى‌شود و به همین خاطر حس اعتماد و احترام مردم را فورا جلب مى‌کنند. به همین دلیل، از میان آن‌ها اغلب رهبران بزرگ و الهام‌بخش بیرون مى‌آید.

از آن جا که نقش آخر دش‌اق‌ها حس است، ممکن است از واقعیتهایى که مانع از تحقق عملى ایده‌ها یا دیدگاهشان مى‌شود غفلت کنند. آن‌ها ترجیح مى‌دهند بر تصویر عمومى متمرکز شوند و گاهى از جزئیات مهم غافل مى‌مانند یا ترجیح مى‌دهند واقعیتهاى مهمى را که با ایده‌هایشان هماهنگى ندارد نادیده بگیرند. از آن جا که اعتقاد راسخى به درستىِ موضع خود دارند، ممکن است ایرادگیر و نسبت به دیدگاه‌هاى رقیب، بى‌اعتنا و بى‌توجه باشند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: علت واقعى رفتار آدم‌ها چیست؟
مقدمه
آیا به این کتاب نیاز دارم؟ ...: چگونه بیشترین بهره را از این کتاب ببریم
جنبه‌هاى اخلاقىِ شناخت سریع مردم
بخش‌هاى مختلف این کتاب
درباره نویسندگان
فصل اول: اصول تیپ شخصیتى: چرا برخى کار‌ها را انجام مى‌دهیم
فصل دوم: با خودت صادق باش: تحقیق و تأیید شرح‌حال‌ها
بخش دوم: سیستم: یاد بگیریم چگونه مردم را سریع بشناسیم
فصل سوم: ویژگی‌هاى تیپ به منزله کلید
فصل چهارم: خلق و خو: طبایع چهارگانه بشر
فصل پنجم: چرا چیزى که مى‌بینید ... همیشه آن چیزى نیست که مى‌فهمید
فصل ششم: به کار گرفتن سیستم
فصل هفتم: ارتباط سریع با دیگران: چگونه با تمام تیپ‌ها ارتباط برقرار کنیم
بخش سوم: آشنایى با شانزده تیپ شخصیتى
فصل هشتم: آشنایى با سنت‌گراها: چهار تیپ ح‌ق
فصل نهم: آشنایى با تجربه‌گراها: چهار تیپ ح‌ر
فصل دهم:‌ آشنایى با مفهوم‌پردازها: چهار تیپ ش‌م
فصل یازدهم: آشنایى با آرمان‌گراها: چهار تیپ ش‌ا
فصل دوازدهم: طور ممکن است همان نگاه سابق را به مردم داشته باشم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر شناخت مردم: چگونه می‌توان دیگران را ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت
نویسنده،
مترجممحمد گذرآبادی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-363-557-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر شناخت مردم

احسان کریمی
۱۴۰۲/۷/۱۱
من کتاب چاپیش رو هم دارم. خیلی نکات عالی‌ای یاد میده. برای دوستانی که علاقه مند به شخصیت شناسی هستن کتاب خوب و کاربردی‌ای هست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر شناخت مردم

برای دریافت کتاب هنر شناخت مردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.