معرفی و دانلود کتاب اوتیسم

عکس جلد کتاب اوتیسم
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوتیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوتیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوتیسم

کتاب اوتیسم، اثر پگی جی. پارکس، با زبانی ساده به تبیین چیستی اختلال روانیِ اوتیسم می‌پردازد. این اثر با بهره‌گیری از تجربیات درمانی و نقل‌قول کردن از صاحب‌نظران روانشناسی، تصویری کلی از اختلال اوتیسم به مخاطب ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اوتیسم

پگی جی. پارکس (Peggy J. Parks)، نویسنده‌ی کتاب اوتیسم (Autism)، بیش از 100 عنوان کتاب در موضوعات متنوع علمی، برای نوجوانان و جوانان نوشته است که بسیاری از آنان در مورد اختلال‌های روانی هستند. هدف او نگارش کتاب در مورد موضوعاتی است که مردم جامعه باید از آن مطلع باشند. «چگونه می‌توان خودکشی را کاهش داد؟» عنوان کتاب دیگری از این نویسنده در پلتفرمِ‌ کتابراه است.

کتاب حاضر به موضوع بیماری اوتیسم می‌پردازد. نویسنده با زبانی ساده و با مثال‌های گوناگون چیستی این بیماری را برای خواننده روشن می‌کند و زوایا و ابعاد جانبی آن را می‌کاود؛ مسائلی از جمله دلایل بروز اوتیسم، راه‌های درمان این اختلال و تحقیقات جدید پیرامون این بیماری.

معرفی و دانلود کتاب اوتیسم

اوتیسم اختلالی پیچیده است که بر گسترش و رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی ذهن تأثیر می‌گذارد. درباره‌ی عوامل ایجاد این بیماری هنوز اطلاعات قطعی در دست نیست، اما دانشمندان، این اختلال را محصول ترکیب برخی عوامل ژنتیکی و محیطی می‌دانند. نکته‌ی نگران‌کننده این است که در آمریکا به طور متوسط از هر 150 کودک، یک نفر به اوتیسم مبتلاست. این مسئله موجب می‌شود که داشتن اطلاعات در مورد این بیماری بسیار لازم و ضروری دانسته شود.

نکته‌ی قابل‌توجه این کتاب، ساختار جدید و جالب آن است. کتاب در کل شش فصل اصلی دارد. نویسنده در آغاز هر فصل کلیاتی را در ارتباط با موضوع فصل بیان می‌کند. سپس به نقل سخنان متخصصان روانشناسی درباره‌ی موضوع بحث می‌پردازد. در پایان بر مبنای مشاهدات درمانی و تجربیات تحقیقاتی، از حقایق و آمارها بهره می‌گیرد تا نمایی کلی از موضوع بحث به مخاطب ارائه دهد. نقل‌قول‌های او از دانشمندان و روانشناسان دو ویژگی دارد: اولاً به افراد معتبر و جملات قابل‌اطمینان استناد می‌کند . ثانیاً نظرات متفاوت را در بخش نقل‌قول جمع می‌کند تا خواننده با نظرات مختلف متخصصان آشنا شود.

هدف پگی جی. پارکس از ارائه‌ی این مطالب این است که خواننده‌ی غیرمتخصص را با بیماری اوتیسم آشنا کند تا بتواند این بیماری را بشناسد و بتواند در صورت لزوم، از آموخته‌هایش بهره بگیرد.

کتاب اوتیسم نوشته‌ی پگی جی. پارکس توسط محمدجواد رحیمیان ترجمه شده و در نشر راه طلایی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اختلال‌های روانی

مجموعه‌ی اختلال‌های روانی که در انتشارات راه طلایی منتشر شده‌ است، شامل کتاب‌هایی است که هرکدام از آن‌ها به یک اختلال روانی خاص اختصاص دارند. این مجموعه تلاش می‌کند تا اطلاعات ابتدایی و ضروری را در زمینه‌ی هر اختلال به خوانندگان ارائه دهد. چند عنوان از کتاب‌های این مجموعه نوشته‌ی پگی جی. پارکس هستند.

  • کتاب‌های زیر از این مجموعه‌اند:
  • بی‌اشتهایی، پگی جی. پارکس
  • تأثیر الکل بر جنین، سندرا الترس
  • اختلال شخصیت، لیدیا بیورونولند
  • اختلالات رفتاری، کارلا مونی
  • اختلال دوقطبی، هال مارکویتز
  • و ...

گفتنی است کتاب اوتیسم به علاوه‌ی عناوین دیگری از کتاب‌های پگی جی. پارکس، در مجموعه‌ی Diseases and Disorders در انتشارات Referencepoint Press منتشر شده است.

کتاب اوتیسم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی ابتدایی اما جامع و ضروری در مورد بیماری اوتیسم به دست بیاورند مناسب است.

در بخشی از کتاب اوتیسم می‌خوانیم

تئوری‌های متعددی دربارۀ علت‌های اوتیسم وجود دارد، اما دانشمندان اولین کسانی هستند که بیان کردند این موارد تنها در حد تئوری است. مطالعات دیگری نشان داد که پدران مسن‌تر ریسک بالاتری برای داشتن فرزندان مبتلا به اوتیسم دارند، درحالی‌که برخی دیگر معتقد بودند بین اوتیسم و امواج فراصوت در دوران بارداری ارتباط وجود دارد. با این تنوع و تفاوت در تئوری‌ها تا حد زیادی آن‌ها بر این باورند که اوتیسم توسط مجموعه‌ای از عوامل ایجاد می‌شود. مؤسسۀ ملی سلامت توضیح می‌دهد: «به‌دلیلِ پیچیدگی اختلال و به‌دلیلِ اینکه هیچ دو فرد مبتلا به اوتیسم با هم مشابه نیستند، احتمالاً اوتیسم در نتیجۀ دلایل متعددی ایجاد می‌شود.» بسیاری از دانشمندان معتقدند که اوتیسم ریشۀ ژنتیکی دارد. براساسِ گفتۀ مؤسسۀ ملی سلامت، تعداد 10 ژن یا بیشتر در کروموزوم‌های مختلف در ابتلا به اوتیسم نقش دارند. برخی از این ژن‌ها ممکن است فرد را در خطر پیشرفت بیشتر اختلال قرار دهد، درحالی‌که برخی دیگر از آن‌ها ممکن است نشانه‌های خاص دیگر یا شدت دیگری داشته باشند.

دانشمندان به‌شدت به‌دنبالِ انجام آزمایشات ژنتیکی هستند، چون اوتیسم یکی از اختلالات ارثی است. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر یکی از دوقلوهای همسان مبتلا به اوتیسم باشد، دیگری 60 تا 91 درصد شانس ابتلا به اوتیسم را دارد. تعیین دقیق یک ژن یا ژنی خاص کاری سخت و دلهره‌آور است. اما در اکتبر 2006 محققان در مرکز واندربیلت کندی اعلام کردند پیشرفت‌هایی را در زمینۀ حل این معما انجام داده‌اند. این تیم که توسط پت لویت و دانیل کمبل هدایت می‌شد ژنی را شناسایی کرد که در ارتباط با ژنی بود که پروتئین می‌سازد و در ارسال سیگنال به داخل سلول‌ها و رشد و بقای سلول نقش دارد و احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را دوبرابر افزایش می‌دهد. این یافته‌ای موفقیت‌آمیز بود، چون این ژن نه‌تنها بر روی مغز، بلکه بر روی سیستم عصبی نیز تأثیر دارد، اما در بازسازی سیستم ایمنی بدن و روده‌ها نیز نقش دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اوتیسم در یک نگاه
اوتیسم چیست
علت اوتیسم چیست؟
نقل‌قول‌هایی از منابع اولیه
حقایق و تصاویر
علت اوتیسم چیست؟
نقل‌قول‌هایی از منابع اولیه
حقایق و تصاویر
درمان‌های مربوط به اوتیسم چقدر مؤثر است؟
نقل‌قول‌هایی از منابع اولیه
حقایق و تصاویر
نقل‌قول‌هایی از منابع اولیه
حقایق و تصاویر
آیا تحقیقات جدید می‌تواند از اوتیسم جلوگیری کند یا آن را بهبود بخشد؟
افراد کلیدی و گروه‌های مدافع
یادداشت منابع
لیست جداول و نمودارها
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوتیسم
نویسنده
مترجممحمدجواد رحیمیان
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-93201-8-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوتیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اوتیسم

برای دریافت کتاب اوتیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.