معرفی و دانلود کتاب آلزایمر

عکس جلد کتاب آلزایمر
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آلزایمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آلزایمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آلزایمر

کتاب آلزایمر، نوشته‌ی پگی جی. پارکس، به صورت ساده و جامع به بررسی اختلال آلزایمر می‌پردازد. نویسنده‌ در این کتاب اختلال آلزایمر را از جنبه‌های گوناگون به مخاطب معرفی می‌کند و اطلاعاتی جامع و کاربردی در اختیار خواننده می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب آلزایمر

پگی جی. پارکس (Peggy J. Parks) نویسنده‌ی پرکاری است که بیش از 100 عنوان کتاب در زمینه‌ی بیماری‌ها، اختلالات و چالش‌های اجتماعی برای نوجوانان و جوانان نوشته ‌است. بخشی از کتاب‌های او به اختلالات روانی و ذهنی مربوط می‌شوند. موضوعاتی که مدنظر او قرار می‌گیرند، مسائل شایعی هستند که اطلاع داشتن از آن‌ها برای افراد جامعه ضروری و لازم است. کتاب آلزایمر (Alzheimer's Disease) یکی از کتاب‌های اوست که در آن به چیستی و چرایی بیماری آلزایمر پرداخته است.

بیماری آلزایمر یا فراموشی، یکی از اختلال‌های شایع در میان مردم، خصوصاً افراد مسن است. این بیماری پیش‌رونده و برگشت‌ناپذیر است و در طول آن، مغز فرد بیمار ذره‌ذره از بین می‌رود. عامل قطعی این بیماری هنوز مشخص نشده‌است، اما دانشمندان عوامل ژنتیکی و محیطی را در به وجود آمدن آن مؤثر می‌دانند. آلزایمر درمان قطعی هم ندارد و فقط بعضاً می‌توان روند آن را به تأخیر انداخت.

معرفی و دانلود کتاب آلزایمر

پگی جی. پارکس، نویسنده‌ی کتاب آلزایمر، با بیانی ساده، اما علمی، به چیستی این بیماری پرداخته است و چگونگی روند آن را بررسی کرده. او در مورد عوامل بروز آلزایمر و نشانه‌های آن سخن می‌گوید و به تحقیقات جدید در این مورد می‌پردازد. در نهایت تصویری کلی از این اختلال به دست مخاطب می‌دهد تا در شرایط لازم، بتواند از این اطلاعات استفاده کند.

ساختار کتاب آلزایمر نیز جالب توجه است. کتاب از چهار فصل اصلی تشکیل شده است. در هر فصل نویسنده اول در مورد موضوع فصل، کلیاتی را مطرح می‌کند، سپس جملات مفیدی را از دانشمندان و متخصصان نقل می‌کند. این نقل‌قول‌ها که از منابع معتبر جمع‌آوری شده‌اند، گاه نظرات متفاوتی را در یک موضوع بیان می‌کنند. بیان این تنوع آراء موجب می‌شود خواننده نمای کلی‌تری از موضوع بحث را در ذهن جای دهد. در پایان هر فصل، پگی جی. پارکس با تکیه بر مشاهدات، داده‌ها و آمار و پژوهش‌های علمی سخن پایانی را در خصوص هر فصل خواهد گفت.

هدف نویسنده از نوشتن کتاب آلزایمر این است که اطلاعاتی کلی، صحیح و جامع در مورد اختلال آلزایمر به مخاطب عرضه کند تا در زمان مناسب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کتاب آلزایمر نوشته‌ی پگی جی. پارکس، با ترجمه‌ی نسرین دورقی‌زاده، در نشر راه طلایی منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اختلال‌های روانی

مجموعه‌ی اختلال‌های روانی که در انتشارات راه طلایی منتشر شده‌ است، شامل کتاب‌هایی‌ست که هرکدام از آن‌ها به یک اختلال روانی خاص اختصاص دارند. این مجموعه تلاش می‌کند تا اطلاعات ابتدایی و ضروری را در زمینه‌ی هر اختلال به خوانندگان ارائه دهد. چند عنوان از کتاب‌های این مجموعه نوشته‌ی پگی جی. پارکس هستند.

کتاب‌های زیر از این مجموعه‌اند:

  • اوتیسم، پگی جی. پارکس
  • تاثیر الکل بر جنین، سندرا الترس
  • اختلال شخصیت، لیدیا بیورونولند
  • اختلالات رفتاری، کارلا مونی
  • اختلال دوقطبی، هال مارکویتز

گفتنی است کتاب آلزایمر به همراه عنوان‌های دیگری از کتاب‌های پگی جی. پارکس، در مجموعه‌ی Compact Research: Diseases and Disorders در انتشارات Referencepoint Press نیز منتشر شده است.

کتاب آلزایمر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آلزایمر برای کسانی مناسب است که به دنبال منبعی ساده، جامع و کاربردی درباره‌ی اختلال آلزایمر می‌گردند.

در بخشی از کتاب آلزایمر می‌خوانیم

یکی از بحث‌برانگیزترین نظریه‌ها، نقش تجمع آلومینیوم در بدن در ایجاد بیماری آلزایمر است. آلومینیوم عنصری رایج در پوستۀ زمین است و در بسیاری از محصولات خانگی و بهداشت شخصی، مثل ضدتعریق‌ها، و نیز در ضداسیدها و بسیاری از غذاها یافت می‌شود. این سوءظن مبنی بر اینکه آلومینیوم می‌تواند با آلزایمر مرتبط باشد، در دهۀ 1960 به اذهان خطور کرد. دانشمندان دریافتند که تزریق ترکیبات آلومینیوم به خرگوش‌ها باعث ایجاد توده‌های درهم‌تنیده در سلول‌های عصبی شده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسید این گره‌ها از نظر ساختار و ترکیب با نوع موجود در مغز افراد مبتلا به آلزایمر متفاوت است. به‌گفتۀ انجمن آلزایمر در بریتانیا، ادعاهایی مبنی بر افزایش محتوای آلومینیوم در مغز افراد مبتلا به آلزایمر مطرح شده، اما در تحقیقات بعدی با مقایسۀ مغزهای افراد مبتلا به آلزایمر و مغز افراد عادی، دانشمندان تفاوتی در میزان این ترکیبات مشاهده نکردند. اگرچه مطالعات اخیر نتوانسته هیچ رابطۀ علّی بین آلومینیوم و بیماری آلزایمر پیدا کند، با وجود این، این یک موضوع تمام‌شده نیست. دانشمندان همچنان به بررسی و تحقیق برای یافتن هرگونه رابطۀ احتمالی ادامه می‌دهند. نظریۀ بحث‌برانگیز دیگر، به ارتباط بین واکسیناسیون آنفولانزا و شروع آلزایمر مربوط است. پزشکی به نام هیو فودنبرگ در کارولینای جنوبی ادعا کرد افرادی که بین سال‌های 1970 تا 1980 به‌طور متوالی 5 نوبت واکسن آنفولانزا تزریق کرده‌اند، 10 برابر بیشتر از افرادی که فقط یک یا دو بار تزریق واکسن آنفولانزا داشته‌اند در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بوده‌اند. بنا به گفتۀ انجمن آلزایمر، هیچ مدرک علمی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد ‌و درواقع، چندین تحقیق تزریق واکسن آنفولانزا و سایر واکسیناسیون‌ها را با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط دانسته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بیماری آلزایمر در یک نگاه
بررسی اجمالی
بیماری آلزایمر چگونه بر مغز تأثیر می‌گذارد؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
چه عاملی باعث ایجاد بیماری آلزایمر می‌شود؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
چه‌کسانی از بیماری آلزایمر رنج می‌برند؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
آیا تحقیقات باعث پیشگیری یا درمان آلزایمر خواهد شد؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
پی‌نوشت‌ها
فهرست تصاویر
نمایه
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آلزایمر
نویسنده
مترجمنسرین دورقی زاده
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-94919-8-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آلزایمر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آلزایمر

برای دریافت کتاب آلزایمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.