معرفی و دانلود کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی

عکس جلد کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی

کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی اثری از سوزان کرافورد در زمینه‌ی اختلالات حرکتی طیف اوتیسم است. این کتاب در سطح جهانی و میان کارشناسان کودک از اعتبار و سطح بسیار بالایی برخوردار است و بارها مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی

کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی (Fundamental Movement Skill Acquisition for Children and Adults with Autism) تألیف سوزان مارگارت کرافورد (Susan Crawford) است. کتابی ویژه و مفید که به شما دیدی وسیع و جامع از بیماری اوتیسم می‌دهد. کتابی که می‌خوانید یک اثر معمولی نیست. این اثر علمی و پزشکی در حوزه‌ی خود یکی از کتاب‌های مرجع است. اثری که پیش روی‌تان است توسط یک نویسنده‌ی باتجربه و با کارنامه‌ای تحسین‌برانگیز نوشته شده و آرای او را می‌توان از مهم‌ترین‌ها در بررسی بیماری اوتیسم دانست. کتابی که مطالعه می‌کنید به شما چیزهای زیادی آموزش خواهد داد. یکی از آن‌ها شناختن مهارت‌های حرکتی بنیادین برای کسانی‌ست که با بیماری اوتیسم درگیر هستند.

سوزان مارگرت کرافورد پزشک و انسان ویژه‌ای‌ست. او سال‌هاست که سعی کرده برای بیماران مبتلا به اوتیسم الهام‌بخش باشد و آنان را در بهبود زندگی‌شان یاری رساند. کتابی که او به نگارش درآورده مجموعه‌ای از توصیه‌ها و پیشنهاداتی‌ست که با سال‌ها تحقیق و آزمون عملی به دست آمده است. پس این کتاب پیش از هرچیز به دلیل پیش‌زمینه‌ی غنی‌ِ مطالعاتی‌ای که از آن برخوردار است می‌تواند اثری اساسی و الزامی توصیف شود.

در فصل اول کتاب شما خواننده‌ی مطالبی برمحوریت اختلال طیف اوتیسم هستید. اینکه به طور کلی بیماری اوتیسم چیست، چگونه باید با آن مواجه شد و چه وضعیت‌های فیزیکی و روانی‌ای برای فرد مبتلا به آن به همراه خواهد داشت. بی‌شک در عصر کنونی دیگر مانند گذشته دستاوردهای علمی در باب اوتیسم اندک نیست و اکنون افراد با کمک گرفتن از مطالب کتاب‌هایی چون اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی می‌توانند برای بهبود زندگی خود تلاش کنند. در فصل دوم کتاب شاهد مطالبی در باب مهارت‌های حرکتی بنیادین هستید که شما را به برنامه‌ها و مجموعه‌ای از محرک‌های فیزیکی رهنمود می‌کند. در این بخش سوزان مارگارت کرافورد در باب FMS می‌گوید و اینکه چرا مهم است و چگونه در بدن یک فرد اوتیسمی رشد خواهد کرد. در فصول بعدی نیز این نویسنده‌ی تحسین‌شده به شما مطالبی در باب اختلال حرکتی و ASD، مداخله‌های مهارت حرکتی و ارزیابی حرکات بنیادین در افراد به این اختلال ارائه می‌دهد.

کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی را انتشارات مبانی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی

  • سوزان کرافورد اطمینان می‌دهد که این کتاب نیازهای هر فرد یادگیرنده را به صورت در دسترس و شخصی‌سازی شده، برای والدین و متخصصان تأمین می‌کند. هرکسی که مایل به درک چگونگی توسعه مهارت‌های بدنی‌ست باید این کتاب را بخواند. (Shawn McCarthy)
  • دکتر کرافورد به طور ماهرانه‌ای دانش و مهارت‌های لازم برای پیشرفت موفقیت مهارت‌های حرکتی بنیادی کودکان مبتلا به اوتیسم را به خواننده ارائه می‌دهد. این کتاب جامع است؛ نظریه‌های مرتبط با زمینه‌های رشد حرکتی، ارتقا سلامت و تحقیقات اوتیسم را ترسیم می‌کند. (Sean Healy)
  • این کتاب روش‌ها و ابزارهای معتبر تدریس را ارائه می‌دهد که به طور واقعی، راهنمای عملی و حامی کسانی است که اهمیت پیشرفت FMS را در کودکان و بزرگسالان مبتلا به ASD برایشان ارزشمند است. (Fiona O'Sullivan Downey)

کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مخاطبان مطالب در باب اوتیسم و روان‌شناسی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی می‌خوانیم

تعمیم محرک‌های یادگیری به عنوان نشانه‌ها، مواد آموزشی، افراد و شرایط مختلف شناخته شده است (هلفین و آلبرتو، 2001) برای افزایش تعمیم پذیری به انواع شرایط، باید فعالیت‌های مبتنی بر FMS از فعالیت‌های مورد علاقه فرد مبتلا به ASD و به ویژه فعالیت‌های مورد توجه خانواده انتخاب شوند (کرافورد و همکاران،2013؛ کوزوب، 2001) استفاده از انواع توپ، اهداف و اشکال به افزایش تعمیم پذیری و کاهش ثابت ماندن روی یکی از ابعاد تجهیزات و در واقع محیط کمک می‌کند. (شولتیس، بوسول و دکر ،2000)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر اختلال طیف اوتیسم
تشخیص ASD
بررسی موضوعاتی در دنیای ASD
نظریه‌های مربوط به ASD ASD شیوع
وضعیت‌های همراه با ASD
مداخله‌های یاددهی و یادگیری برای افراد ASD
فصل دوم: مقدمه‌ای بر مهارت‌های حرکتی بنیادی
درک مفاهیم در دنیای FMS
چرا رشد FMS بسیار مهم است؟
FMSچگونه رشد می‌یابد؟
چه عواملی در رشد FMS نقش دارند؟
تسهیل رشد از مرحله اولیه تا مراحل بالیده FMS
طراحی برنامه FMS
استفاده از نمایش برای تسهیل یادگیری 5 FMS
استفاده از بازخورد برای تسهیل یادگیری FMS
فهم مهارت‌های حرکتی باز و بسته
فهم حیطه‌های یادگیری ارزیابی رشد FMS FMS بالیده
خلاصه
فصل سوم: تحقیقات اوتیسم و مهارت‌های حرکتی بنیادی
اختلال حرکتی و ASD
تأیید اختلال حرکتی در افراد ASD
مداخله‌های مهارت حرکتی و ASD
مطالعه تطبیقی سطوح فعالیت بدنی در کودکان با و بدون اختلال طیف اوتیسم
خلاصه
فصل چهارم: ابزارهایی برای ارزیابی مهارت‌های حرکتی بنیادی
در افراد با اختلال طیف اوتیسم
توضیح و توجیه ابزارهای ارزیابی موجود
ارزیابی توانایی حرکتی افراد با اختلال طیف اوتیسم
خلاصه
فصل پنجم: افزایش و حفظ مشارکت در برنامه‌های FMSبرای افراد اختلال طیف اوتیسم
ارزیابی انتخاب FMS برای افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)
مداخله و طراحی برنامه برای افراد ASD
بسته حمایتی ASD / FMS
به حداکثر رساندن اکتساب FMS
نتیجه‌گیری و مشخص کردن مسیرهای آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی
نویسنده
مترجمغلامرضا لطفی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-688222-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی

برای دریافت کتاب اکتساب مهارت‌های حرکتی بنیادی برای کودکان و بزرگسالان اوتیسمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.