معرفی و دانلود کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول

عکس جلد کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول

کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول نوشته‌ی مریم سلیقه سعی بر آن دارد تا قدمی هرچند ناچیز در جهت معرفی درست و کامل معلولیت ذهنی برداشته و سپس شما را با نحوه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به کودکان معلول آشنا سازد.

درصد زیادی از کودکان به دلیل عواملی مختلف دچار نقص‌های ذهنی و یا جسمی می‌شوند که این نقص‌ها و یا معلولیت‌ها گاه به علت فقدان راه‌حل درمانی درست، در تمام سنین و تا آخر عمر با آنان همراه است. بنابراین برای کمتر شدن مشکلات در رابطه با پیدایش نقص‌های جسمی و ذهنی، همواره در کشورهای مختلف به دو اقدام مهم می‌پردازند:

1- پیشگیری از معلولیت و جلوگیری از بروز نقص‌های ذهنی و جسمی.
2- ایجاد امکانات لازم رفاهی و توان‌بخشی لازم برای معلولان و خانواده آن‌ها.

باید توجه داشت که تاخیر در راه رفتن، تاخیر در حرف زدن، عدم استقرار و سکون، عدم توانایی در انجام امور در حد سن خود و مانند آن زنگ‌های خطری هستند که وجود کودکی غیر طبیعی را اعلام می‌کنند. مریم سلیقه در این کتاب سعی دارد تا نخست شما را با علائم معلولیت‌های مختلف آشنا کرده و سپس روش‌های متفاوت ارائه خدمات آموزشی به معلولان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

مطالب و موضوعات کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول، به نحوی تهیه و گردآوری گردیده است که در عین ارائه اطلاعات کلی از حداکثر سادگی و روانی در متن برخوردار باشد. مریم سلیقه با توجه به گردآوری مطالب و منابع علمی در خصوص پیشگیری از معلولیت ذهنی کودکان سعی نموده‌ این کتاب را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورد که برای همه طبقات اعم از دانشجو، استاد و دیگر اقشار مختلف جامعه قابل استفاده باشد.

در بخشی از کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول می‌خوانیم:

باید گفت اولین وسیله‌ای که می‌توان به کمک آن به افتراق بین این دو مورد پی برد تاریخچه زندگی فرد بیمار یا معلول است. یک فرد معلول ذهنی - خواه بر اثر عوامل قبل از تولد، خواه بر اثر بروز بیماری یا سانحه‌ای در بعد از تولد به هر حال معلولیت وی از آغاز قابل مشاهده است.

مراحل رشد با توجه به میزان معلولیت با ریتم کندتری نسبت به افراد عادی همراه است و این کندی در طی مراحل رشد از آغاز بروز معلولیت مشهود می‌گردد. به طور مثال یک معلول ذهنی مادرزادی به عوض توانائی در نشستن در سن حدود 6 ماهگی این مهارت را در یک سالگی یا یک و نیم سالگی قرار می‌گیرد. یا توانایی تکلمی کودک به عوض شروع از یک تا یک و نیم سالگی از 4 تا 5 سالگی آغاز می‌گردد. به هر حال یک معلول ذهنی مراحل رشد ذهنی و بدن را همراه با تاخیر نسبت به کودکان عادی با ریتم معینی طی می‌کنند.

در صورتی که در کودک مبتلا به عارضه روانی بروز فعالیت‌های غیر عادی از یک مقطع زمانی خاص مشهود شده و حالتی رو به تزاید را نشان می‌دهد. وقتی از والدین کودک پرسیده شود چه موقع متوجه حالات غیر عادی کودک شدید؟ پاسخ گفته می‌شود که مثلا تا 5 سالگی خوب بود (با ذکر مراحل رشد کودک به طور دقیق) و از آن موقع روز به روز بدتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عقب‌افتادگی ذهنی
شناخت تفاوت‌های فردی کودکان
پیشگفتار
برنامه پیشگیری از معلولیت ذهنی
وجوه تمایز کودک عقب مانده ذهنی و کودک تنبل
تشخیص وجوه کلی اختلاف معلولین ذهنی و بیماران روانی
پذیرش کودک از خودش
مشاوره ژنتیکی
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-209362-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول

برای دریافت کتاب راهکار‌های پیشگیری و درمان کودکان معلول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.