معرفی و دانلود کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی: کتاب راهنمای فعالیت و آمادگی بدنی

عکس جلد کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی: کتاب راهنمای فعالیت و آمادگی بدنی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی: کتاب راهنمای فعالیت و آمادگی بدنی

هم‌زیستی با بیماران مبتلا به اوتیسم، یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های والدین و مربیان آن‌هاست. با توجه به اهمیت مهارت‌های حرکتی در کودکان و نوجوان مبتلا به اوتیسم، دیوید اس. جسلک با نوشتن کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی در تلاش بوده است تا با ارائه‌ی راهکارهایی به منظور تقویت مهارت‌های حرکتی و سلامت جسمانی بیماران مبتلا به اوتیسم قدمی بردارد. افراد مبتلا به اوتیسم به‌ویژه کودکان و نوجوانان از محدودیت‌ها و ناتوانی‌های مختلفی همچون عدم برقرای ارتباط اجتماعی، نداشتن مهارت‌های ذهنی، گفتاری و حرکتی رنج می‌برند.

درباره‌ی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی

این روزها به واسطه فضای مجازی و توجه به اقشار مختلف، اطلاعات افراد درباره‌ی اختلال اوتسیم و مصائب یک فرد مبتلا به این مشکل و چالش‌های پیش‌روی خانواده‌اش زیاد است. در یک تعریف ساده اوتیسم را باید نوعی اختلال عصب‌شناختی دانست که در سال‌های اولیه‌ی کودکی، خودش را نشان می‌دهد. اوتیسم به عنوان یک اختلال رشدی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی نظیر مهارت‌های ارتباطی، ذهنی و حرکتی تاثیر بگذارد و فرد مبتلا را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند. از آنجا که اختلال حرکتی یکی از اختلالات شایع در افراد مبتلا به اوتیسم است، دیوید اس. جسلک (David S Geslak) نویسنده‌ی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی (The autism fitness hand book) در تلاش بوده است تا یک برنامه تمرینی عملی برای تقویت مهارت‌های حرکاتی این افراد، به‌ویژه کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم ارائه کند.

مترجمان کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی در مقدمه‌ی کتاب نوشته‌اند تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی معتبر نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اوتیسم از حیث توانمندی در انجام فعالیت‌های حرکتی شبیه به کودکان بدون اختلالی هستند که نصف آن‌ها سن دارند. در واقع می‌توان گفت مشکل اصلی این افراد، نقص و تاخیر در رشد مهارت‌های حرکتی نسبت به هم‌سالان آن‌هاست. از این رو، کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی نوشته‌ی دیوید اس جسلک، به‌عنوان یک کتابچه‌ی راهنما به منظور پر کردن فقدان‌ یک برنامه حرکتی قابل اجرا برای کمک به سلامت جسمانی بیماران مبتلا به اوتیسم تنظیم و تدوین شده است.

دیوید اس جسلک در تلاش بوده است تا با زبانی گویا و ساده، به شرح فعالیت‌های بدنی و مهارت‌های حرکتی لازم برای رشد و ارتقای سلامت جسمانی کودکان مبتلا بپردازد تا مطالعه‌ی آن برای والدین، مربیان و مددکاران این کودکان ساده و به خوبی قابل فهم باشد. این کتاب راهنمایی جامع به منظور ارائه بهترین فعالیت‌های بدنی و مهارت‌های حرکتی به شمار می‌رود. کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی نوشته دیوید اس جسلک توسط انتشارات رسپینا و با ترجمه مالک میرزایی و سارا فرج‌ اله لواسانی منتشر شده است که پنج فصل دارد. نویسنده پس از بیان مقدمه و پیشگفتار از طراحی برنامه فردی و اصول آن صحبت می‌کند و در فصول بعدی به سراغ توان‌بخشی و همچنین شرح تمرین‌های مهم مانند تمرین‌های تقویت دست، پا، حرکت فرانکشتاین و ... برای کودکان مبتلا به اوتیسم می‌پردازد. این اثر برای همه‌ی کسانی که به‌نوعی با افراد مبتلا به اوتیسم در ارتباط نزدیک هستند، بسیار مناسب است.

نکوداشت‌های کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی

  • من فیزیوتراپیست کودکان هستم و با بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم کار می‌کنم. سادگی و خوانایی این کتاب مرجع ساده را دوست داشتم. من اصول بسیاری را با موفقیت زیادی در مورد بیمارانم اعمال کردم. برای من هر فصل این کتاب، دوست‌داشتی بود؛ به‌خصوص داستان‌های قهرمان. مطالعه‌ی این کتاب را به عنوان مرجعی برای کسانی که با کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم کار می‌کنند، پیشنهاد می‌دهم. (Gordon Lemmon)
  • مطالعه‌ی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی به همه‌ی افرادی که با کودکان اوتیسم کار می‌کنند، توصیه می‌شود! (Veljo)
  • دیوید اس جسلک یک برنامه‌ی همه‌فهم و قابل اجرا ارائه می‌کند که یادگیری آن برای هر والد و متخصصی که در جامعه اوتیسم کار می‌کند، ضروری است. (آنیسا رایلند، مدیر اجرایی مرکز جانسون برای سلامت و رشد کودک)

کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی افرادی که به‌نحوی با بیماران مبتلا به اوتیسم سروکار دارند و دغدغه‌ی آن‌ها کمک به سلامت جسمانی این افراد است، می‌توانند راهکارها و توصیه‌های ارائه‌شده در کتاب را عملی کنند. خواندن این کتاب به والدین کودکان مبتلا به اوتیسم، مددکاران، پزشکان، مربیان و ... توصیه می‌شود.

با دیوید اس. جسلک بیشتر آشنا شویم

عمده‌ترین تحقیقات و تلاش‌های پژوهشی نویسنده‌ی کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی، یعنی دیوید اس جسلک، متمرکز بر بهبود و رشد توانایی‌های مختلف بیماران مبتلا به اوتیسم است. او تمام تلاش خود را برای شناخت دقیق کمبودها و ناتوانی‌هایی جسمی و حرکتی افراد مبتلا به اوتیسم کار می‌گرفت تا در نهایت بتواند با ارائه‌ی راهکارهای عملی و کاربردی مثل تالیف همین کتابچه راهنما، شرایط را برای توانمندسازی آن‌ها به شکل درست فراهم کند.

در بخشی از کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی می‌خوانیم

عدم فعالیت جسمانی وضعیتی است که می‌تواند بهبود یابد و اصلاح گردد. هرچند، این امر ممکن است یکی از چالش‌برانگیزترین فعالیت‌ها باشد. ما باید فعالیت بدنی داشته باشیم زیرا نمی‌توان آن را در نشستن پشت میز کامپیوتر، قرار دادن یک گام‌شمار روی پا، بستن دستبند روی مچ دست و یا گذاشتن یک دستگاه در کفش خود انجام دهیم. هیچ داروی جادویی برای این کار وجود ندارد و نخواهد داشت. تمرین و فعالیت بدنی برای همه‌ی ما یک الزام است. به ما انرژی و آرامش می دهد، سیستم بدن را تنظیم و تقویت کرده و به بهبود خواب کمک می‌کند هم چنین باعث می‌شود که ذهنی آگاه و خلاق داشته باشیم، با وجود این اکثراً این کار را انجام نمی‌دهیم.

یک پژوهش منتشرشده در زمینه‌ی «چاقی دوران کودکی» نشان می‌دهد که بیش از 30 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم اضافه ‌وزن داشته و یا مبتلا به چاقی هستند که خیلی بیشتر از 24-12 درصد جمعیت کلی کودکان است. تعجبی ندارد که والدین این کودکان به دنبال برنامه‌ی تمرینی (فعالیت جسمانی) مناسب و مرتبطی هستند. برای افراد مبتلا به اوتیسم، مطالعات تحقیقاتی مثبتی وجود دارد که مزایای تمرین را نشان می‌دهند:

فعالیت های هوازی در کودکان مبتلا به اوتیسم، باعث افزایش دامنه‌ی توجه، رفتار وظیفه‌ای و کنترل بسیاری از عادات و حالت های نامناسب می شود. در کودکان مبتلا به اوتیسم، بین رشد مهارت های حرکتی، گفتار، کنش‌های متقابل اجتماعی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبتی وجود دارد. استفاده از تمرینات هوازی با دانش‌آموزان در گروه‌های ویژه‌ و مختلف، منجر به کاهش رفتارهای پرخاشگرانه، کلیشه‌ای، خودآسیب‌رسان و مخرب و همچنین حرکات بی‌هدف می شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمین
پیشگفتار
مقدمه
فصل 1- مشارکت (درگیر کردن)
1- تمرین: دروازه‌ای به سوی عزت نفس، ایجاد تناسب و آمادگی بدنی و برقراری ارتباط با دیگران
فصل 2- آموزش
2- پنج جزء آمادگی جسمانی: تجدیدنظر شده
3- طراحی برنامه‌ی فردی
4- طراحی و زمانبندی برنامه‌ی تمرینی دیداری فردی
فصل 3- تقویت (توانبخشی)
5- داستان‌های قهرمانان
فصل 4- تمرین
شکل بدن
1- شناسایی اعضای بدن
2- پرتزل
3- بغل کردن توپ پایداری
4- تمرین دست
5- پا
وضع قامت (حالت)
6- کشش عضله‌ی ساق پا
7- کشش لگن
8-10- تمرین‌های پا
11- ایستادن شبیه به سگ (سر رو به پائین با دست های کشیده)
12- حرکت فرانکشتاین
هماهنگی حرکتی
13-15- تمرین های پلکانی
16- گرفتن توپ (بزرگ و کوچک)
17- رژه متقاطع
18- رژه متقاطع با آرنج
19-21- پریدن روی حروف
آمادگی و تناسب عضلانی
22- پرس سینه با دمبل
23- کشیدن (بالا آوردن) دمبل با یک دست
24- کشیدن کش مقاومتی تمرینی (دو دست)
25-27- تمرین با توپ
تقویت عضلات شکمی
28-31- دوره‌ی تمرینی سوپرمن
32- شنا بر روی زمین
33- آرنج و انگشتان پا
34- زدن دست‌ها به دست‌های یار کمکی
آمادگی قلبی-عروقی
35-42- مکانیک بدن در دویدن
43- تردمیل
44- دویدن به دور قیف ها
45- دوچرخه‌ی ثابت تمرینی
46- ترامپولین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوتیسم و سلامت جسمانی: کتاب راهنمای فعالیت و آمادگی بدنی
نویسنده
مترجممالک میرزایی، سارا فرج اله لواسانی
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-964-8559-62-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی

سمیرا صباحی نیا
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
عالی خیلی مفیده توصیه میکنم حتما مطالعه کنین و به برنامه هاش عمل کنین
علی امیرپور
۱۴۰۲/۲/۲۴
اطلاعات جدیدی بهم داد این‌کتاب راضی ام
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی

برای دریافت کتاب اوتیسم و سلامت جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.