معرفی و دانلود کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی

عکس جلد کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی
قیمت:
۴۸۰۰۰ 24000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی

کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به قلم کلوئه بنجامین، داستان خانواده‌ای است که توسط یک پیشگو از آینده و زمان مرگ خود مطلع می‌شوند. رمانی محسور کننده و بی‌تکرار درباره‌ی زندگی، مرگ و چگونگی گذران عمر که تحسین جهانیان را برانگیخت.

درباره‌ی کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی:

اگر آدم‌ها تقدیر خود را بدانند چطور زندگی و رفتار می‌کنند؟ چه تصمیماتی می‌گیرند؟ آیا ناآگاهی نسبت به آینده و سرنوشت باعث می‌شود که بهتر زندگی کنیم یا ناخودآگاه تصمیم‌هایی می‌گیریم که مسیر اصلی زندگی ما را تغییر می‌دهد؟

کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی (The Immortalists) درباره‌ی تقدیر یک خانواده شش نفره است. دو خواهر و دو برادر که روزی به شکلی مرموز از آینده‌ی خود سر در می‌آورند و بعد از آن هرکدام به شیوه‌ی خود به دنبال تقدیرشان می‌روند.

کلوئه بنجامین (Chloe Benjamin) داستان خود را از سال 1969 در شهر نیویورک آغاز می‌کند که در یکی از آپارتمان‌هایش زنی روانی زندگی می‌کرد. او مدعی پیش‌گویی بود و این که می‌تواند زمان مرگ انسان‌ها را پیش‌بینی کند! این حرف زن به قدری کنجکاوی برانگیز و جالب بود که دو خواهر و دو برادر که چهار فرزند یک خانواده بودند خود را به آپارتمان او می‌رسانند تا زمان مرگ خود و اطرافیانشان را بدانند.

آن روز این چهار خواهر و برادر باید بر اساس پیش‌بینی‌های زنِ پیشگو، مسیر زندگی آینده‌ی خود را انتخاب می‌کردند. نمی‌دانستند حرف‌هایش را قبول کنند، آن را نشنیده بگیرند، با علم به آن تقلب کنند یا راه خودشان را بروند؟ سیمون گلد پسر خانواده به سن فرانسیسکو فرار می‌کند تا عشق زندگی‌اش را بیابد، کلارای خیالباف و رویایی در لاس‌وگاس شعبده‌باز می‌شود و دنیل پسر بزرگ خانواده سعی می‌کند در شغل پزشک ارتش، سرنوشت را بعد از حادثه‌ی یازدهم سپتامبر به کنترل خود درآورد و واریای عشق کتاب به دنبال جواب سوال‌هایش به علم روی می‌آورد.

کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی رمانی بلندپروازانه و بسیار عمیق است که ما را به این تفکر وا می‌دارد که اگر تاریخ مرگ خود را می‌دانستیم چگونه زندگی می‌کردیم؟ اثری که با خواندن آن نگاهی جدید به زندگی و مرگ پیدا می‌کنیم.

بنجامین در این کتاب از شادی، رنج و چگونه زندگی کردن می‌گوید و مرز بین سرنوشت و انتخاب، واقعیت و توهم این جهان را بررسی می‌کند. او در طول داستان سوال جالبی را برای ما مطرح می‌کند: آیا ما قربانی تقدیر هستیم یا خود سرنوشتمان را مشخص می‌کنیم؟

جوایز و افتخارات کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی:

- بهترین کتاب سال واشنگتن پست در سال 2018
- بهترین کتاب NPR
- بهترین کتاب Entertainment Weekly
- بهترین کتاب Real Simple
- بهترین کتاب ماری کلر
- بهترین کتاب کتابخانه عمومی نیویورک
- بهترین کتاب LibraryReads
- بهترین کتاب The Skimm
- بهترین کتاب Lit Hub
- بهترین کتاب Lit Reactor
- بهترین کتاب Indie Next
- بهترین کتاب LibraryReads
- بهترین کتاب رادیو نشنال پابلیک
- بهترین کتاب ماه آمازون
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2018
- نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی:

- داستانی گیرا و تاثیرگذار (وال استریت ژورنال)

- جادوی قصه‌گویی بنجامین... کتابی تکان دهنده (واشنگتن پست)

- این کتاب ده‌ها سال از تاریخ معصر را مرور می‌کند و به رخدادهایی چون بحران ایدز، 11 سپتامبر و ... می‌پردازد. اما، در اصل کتابی درباره‌ی اراده و سرنوشت است. (The New Yorker)

- یک درام خانوادگی جذاب (Esquire)

- کلوئه بنجامین یک نویسنده‌ی خارق‌العاده است. (لوری مور)

- این یک رمان ادبی مهیج است، آن‌هم از بهترین نوعش. (ریچارد روسو)

- رمانی زیبا، اعجاب‌انگیز و بسیار لذتبخش. کلوئه بنجامین کتاب تاثیرگذاری نوشته که آدم را سخت به این فکر وامی‌دارد که می‌خواهد با عمرش چه‌کار کند. این کتاب فقط درباره‌ی مردن نیست؛ این کتاب درباره‌ی چگونه زیستن است. (ناتان هیل)

- اگر کسی مثل من عاشق داستان‌های خانوادگی و روابط خواهر و برادرها باشد، این رمان بهترین چیزی‌ست که می‌تواند بخواند. نگاهی ماندگار و تاثیرگذار به اتفاقی که ممکن است برای هر خانواده‌ای که زیاد می‌داند، بیفتد. نمی‌توانم بگویم چقدر این کتاب خوب است. (کارن جوی فولر)

کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی مناسب چه کسانی است؟

اگر از دوستداران رمان‌های فانتزی و البته مفهومی هستید، خواندن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

کلوئه بنجامین را بیشتر بشناسیم:

با وجود نوشتن تنها دو کتاب، او نویسنده‌ای موفق و شناخته شده است که تاکنون کتاب‌هایش افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند. رمان‌های بنجامین به 30 زبان زنده ترجمه شده‌اند و همچنین در بسیاری از کشورها از جمله ایران پرفروش بوده‌اند. او دانش آموخته‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه ویسکانسین است. کتاب «آناتومی رویاها» اولین کتاب اوست که همچون اثر بعدی‌اش یعنی کتاب «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی» به موفقیت جهانی دست یافت.

در بخشی از کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی می‌خوانیم:

بالاخره همان پسرهایی که دنیل حرف‌هایشان را یواشکی شنیده بود، نشانی پیشگو را به او دادند. ‌آن‌ها را آخر هفته وقتی از روی پل ویلیامزبرگ رد می‌شدند دید که به نرده‌های پل تکیه داده بودند و سیگار می‌کشیدند. از دنیل بزرگ‌تر بودند، حدودا سیزده‌چهارده‌ساله. دنیل اعتراف کرد آن روز حرف‌هایشان را شنید تا بتواند از ‌آن‌ها اطلاعات بیشتری بگیرد. پسرها که کک‌شان هم نگزیده بود، شماره‌ی خانه‌ای را که ظاهرا زن آن‌جا زندگی می‌کرد به او دادند، اما نمی‌دانستند چگونه باید با او قرار بگذارد. گفتند انگار باید برایش چیزی ببری. بعضی‌ها می‌گفتند پول، اما بعضی‌ها هم می‌گفتند آن‌قدر پول دارد که دیگر نیازی ندارد و باید خلاقیتی به خرج بدهی. یکی از پسرها سنجاب بیچاره‌ای را کنار جاده پیدا کرد، آن را با انبر برداشت و داخل کیسه‌ی نایلونی گذاشت و درش را گره زد. اما واریا گفت کسی از این چیزها خوشش نمی‌آید، حتی اگر فالگیر باشد. برای همین آخرش پول‌توجیبی‌هایشان را روی هم گذاشتند و آن را توی کیسه‌ی پارچه‌ای ریختند، به امید این‌که کافی باشد.

یک‌ بار که کلارا از خانه بیرون رفته بود، واریا کتاب پیشگویی را از کنار تخت کلارا برداشت و توی تخت خودش برد. به شکم دراز کشید و کلماتی را از داخل کتاب خواند: فال جگر (با جگر حیوان ذبح‌شده)، فال شمع (با شمع ذوب‌شده در آب)، فال عصا (به‌وسیله‌ی عصا یا چوب). در روزهای خنک، نسیمی که از پنجره می‌آمد شجره‌نامه‌های خانوادگی و عکس‌های قدیمی را که واریا با نوار به هم بسته و به دیوار کنار تختش آویزان کرده بود، به‌هم می‌ریخت. او از طریق این اسناد و مدارک می‌توانست ریشه‌ی بعضی از ویژگی‌های مرموزشان را پیدا کند: ژن‌ها ظاهر می‌شوند و غیب می‌شوند و دوباره یک جای دیگر ظاهر می‌شوند، مثلا پاهای دراز و لاغر پدربزرگش لِو از سر پدرشان شائول رد شد و به دنیل رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات440
زبانفارسی
شابک978-600-697474-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ 24000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی

یسنا عباسی
۱۴۰۱/۲/۹
حتما این سوال برای شما به وجود اومده که واقعا چقدر عمر می‌کنید، و این خیلی طبیعیه چون اگه ما انسان‌ها نسبت به مقدار عمرمون بی تفاوت باشیم همه اون رو به غفلت سپری می‌کنیم
این داستان زندگی خواهر و برادر‌هایی رو روایت می‌کنه که از روی کنجکاوی‌های بچه‌گانه متوجه مقدار طول عمرشون میشن ولی اون موقع رو
قضیه جدی نمی‌گیرند تا اینکه برادر کوچکشان سر همون موعود میمیره حالا همه چی در هم بر همه؟
چجوری باید زندگی کنن وقتی می‌فهمن کی می‌میرن؟
این کتاب باعث میشه یاد بگیریم که عمرمون رو هدر ندیم بریم دنبال خواسته هامون چون ما یه بار زندگی می‌کنیم!
سارا سوری
۱۴۰۱/۹/۵
اوایل کتاب خوب بود کنجکاو بودم و همراه شخصیت‌های داستان پیش می‌رفتم تا جواب سوالاتم رو بگیرم اما از یه جایی به بعد غیر منطقی و کسل کننده شد‌. از همون ابتدا هم گاهی توضیحاتِ زیاد خسته کننده می‌شد. تقریبا ۷۰ صفحه‌ی آخر کتاب رو یک صفحه در میون خوندم. فقط می‌خواستم تمومش کنم. نمیتونم بگم کتاب بدی بود ولی انقدر خوب نبود که بخوام به دیگران توصیه کنم بخونن.
شقایق قدسی
۱۴۰۱/۹/۲۶
کتاب خوبی بود اما برای بیان این مفاهیم می‌توانست تعداد صفحات کمتری را اختصاص دهد. حجم کتاب نسبت به مفاهیمی که بیان شده بود بالا بود و این نشان دهنده این است که مطالب غیر ضروری در آن است.
در کل خوب بود با ازدواج میرا به من نشان داد که کسانی که زنده هستند باید همیشه تغییر کنند و با روند زندگی پیش بروند تا زمانی که تغییر کنی زنده خواهی بود.
زهرا محمودی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
موضوع کتاب بد نیست شبیه یه فیلمه اگر اشتباه نکنم اسمش ماهی طلایی بود ولی داستان کتاب میتونست خیلی جذاب تر پیش بره از اطلاعتی که داشتن میتونستن بهتر استفاده کنن و خیلی هم توضیحات زیادی داشت که کسل کننده بود به نظرم توی صد صفحه میشد جمعش کرد نه چهارصد صفحه در مجموع اگر برگردم به قبل نمیخرمش
Mohadese . M
۱۴۰۱/۱۰/۱
موضوع کتاب جالب بود و اوایل داستان هم خوب پیش میرفت اما از یه جایی به بعد واقعا کسل کننده شد انگار داستان از اون سیر اصلیش داشت خارج میشد و برای هر چیزی بیش از حد توضیح میداد در کل موضوعش رو دوست داشتم اما متاسفانه چیزی که من از این کتاب انتظار داشتم نبود
H.M
۱۴۰۲/۱/۴
بعضی اوقات فهمیدن منظور خیلی سخت میشد
برخلاف اسم کتاب زیاد روی نحوه زندگیشون مانور نداده بود
برای کسایی خوبه که مثل من عاشق روابط خواهر و برادرین
حس خاصی داشت
فرحناز گلناری
۱۴۰۲/۶/۲۵
من زیاد خوشم نیومد خیلی زیاد گویی داشت و اینکه من گول اسم این رمان خوردم خریدم و تبلیغ زیادی که کرده بودن فکر کردم رمان جالبی است ولی خیلی معمولی بود
Maryam.M
۱۴۰۲/۴/۱۶
به نظر من جالب و معمایی و در این مورد که اگه زمان مرگت را بدونی چطور زندگی میکنی؟
هر طور که زندگی کنیم همیشه یه زندگی نزیسته، یه اگه و... باقی می‌مونه.
صبا محسنی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
به نظرم خیلی کتاب جالبی نیومد. کتابهای بهتراز این خیلی بیشتره آدم براش وقت بزاره. یه جورایی بی سرو ته تموم شد.
Hossein Bafandeh
۱۴۰۲/۱/۵
بد نبود ولی این حرف‌های کلیشه‌ای آنقدر دیگه جواب نمیده
نوشین نحریر
۱۴۰۰/۱۱/۶
کتاب خوبی بود ولی احساس غم رو به من انتقال داد.
Mahtab
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
خیلی کسل کنندس، و بی هیجانه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی

برای دریافت کتاب اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.