معرفی و دانلود کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS

عکس جلد کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS

کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS نوشته‌ی علی کریم خانی، ضمن معرفی این دو نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده، تلاش دارد آن‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد و به سیستمی یکپارچه دست یابد. این کتاب آموزشی با در نظر گرفتن مزایا و محدودیت‌های اَکسس و اِس‌‌کیواِل سرور، آن‌ها را ترکیب می‌کند و به مدلی نرم‌افزاری می‌رسد که قادر است از هر دو پایگاه هم‌زمان استفاده کند و امکانات هر دو را ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS

در دنیای امروز داده‌ها نقشی حیاتی دارند و مبنای بسیاری از تصمیمات هستند. این داده‌ها هستند که اطلاعات و دانش بشر را می‌سازند و به‌نوعی دنیا را به‌پیش می‌برند. بر همین اساس مفهومی تحت عنوان پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی شکل گرفته که درواقع مآخذ و منبع داده‌ها به شمار می‌رود. این پایگاه‌ها داده‌های محیطی را جمع می‌کنند و این امکان را می‌دهند تا کاربر آن‌ها را دسته‌بندی و مهندسی کند، پردازش نماید و از طریق آن‌ها به اطلاعات و دانش دست یابد. برای کنترل و مدیریت این پایگاه‌ها سیستم‌های نرم‌افزاری قدرتمندی طراحی شده که به کاربر امکانات زیادی می‌دهند تا عملیات مدنظرش را پیاده کند. این سیستم‌ها، در حقیقت در حکم زیرساخت نرم‌افزارها هستند. تاکنون نرم‌افزارهای متعددی برای مدیریت پایگاه داده‌ها ابداع شده، اما دو عدد از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، اس‌کیوال سرور و اکسس هستند. کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS نوشته‌ی علی کریم خانی، این دو پایگاه را به‌تفصیل معرفی می‌کند و شیوه‌ی کار با آن‌ها را آموزش می‌دهد. اما نویسنده در کتابش ایده‌ی مهم‌تری را دنبال می‌کند: متصل کردن این دو پایگاه به یکدیگر و دست یافتن به یک سیستم مدیریت داده‌ی یکپارچه که امکانات گسترده‌تری دارد.

پایگاه داده‌ها اساساً به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند: پایگاه‌های رابطه‌ای و غیر رابطه‌ای. تفاوت این دو در معماری داخلی آن‌ها و شیوه‌ی توزیع داده‌هاست. هرکدام از این دو برای نوع خاصی از داده‌ها مناسب است. نکته‌ای که باید بدان توجه داشت انتخاب درست پایگاه و سیستم مدیریت آن است. این مسأله ازآن‌جهت اهمیت دارد که اگر این انتخاب درست نباشد ممکن است داده‌ها به خوبی ذخیره نشوند و یا در حین نگهداری دچار آسیب شوند و از دست بروند. گزینش درست به عوامل متعددی همچون حجم داده، شیوه‌ی استفاده از آن، تعداد کاربران و سیستمی که داده‌ها را به کار می‌گیرد، بستگی دارد. از میان نرم‌افزارهای متعددی که برای مدیریت داده‌ها طراحی شده، اکسس یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها به شمار می‌رود. این نرم‌افزار در بسته‌ی آفیس مایکروسافت وجود دارد، بنابراین احتمالاً خیلی‌ها به آن دسترسی دارند. اما اکسس برای داده‌های با حجم بزرگ مفید نیست و ضعف‌هایی دارد. در این موارد از اس‌کیوال سرور می‌توان استفاده نمود که مدیریت پایگاه داده‌هایی حرفه‌ای به شمار می‌رود. علی کریم خانی در کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS، با در نظر گرفتن ضعف‌ها و محدودیت‌ها، و همین‌طور توانایی‌ها و مزایای این دو پایگاه، آن‌ها را به یکدیگر مرتبط کرده و به مدلی نرم‌افزاری می‌رسد که هر دو پایگاه را در خود دارد. در این قسمت مخاطب نحوه‌ی انتقال داده از هر پایگاه به دیگری و اجرای تنظیمات آن‌ها را فرامی‌گیرد. نویسنده در بخش پایانی کتابش این پروژه را به‌صورت عملی اجرا می‌نماید و مدل مورد نظرش را پیاده می‌سازد. در این فصل شیوه‌ی ایجاد ارتباط، طراحی فرم، ارسال و فراخوانی داده‌ها، ایجاد کوئری و گزارش آموزش داده می‌شود.

کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان نرم‌افزار، دانشجویان این رشته و برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS می‌خوانیم

نگه‌داری داده‌ها به‌منظور بهره‌برداری در نرم‌افزارها و سیستم‌های اطلاعاتی باید دارای ساختار مناسب و استاندارد باشد. هر داده‌ای که در پایگاه داده‌ها نگه‌داری می‌شود از تحلیل موجودیت‌ها و ویژگی‌های پراهمیت آن‌ها در دنیای واقعی کسب‌وکار به دست می‌آید. داده‌ها با توجه به تکنولوژی مورد استفاده هر یک از انواع پایگاه داده، دسته‌بندی شده و با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.

نرم‌افزارهای مختلفی که در طول شبانه‌روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اغلب با پایگاه داده‌های خود، کار می‌کنند. کاربر نهایی به عنوان بهره‌بردار این نرم‌افزارهای کاربردی، فقط از این نرم‌افزار به‌عنوان رابط کاربری استفاده کرده و درخواست‌های خود را پیگیری می‌کند. این نرم‌افزارهای کاربردی هستند که درون خود با بهره‌گیری از امکاناتی که سیستم مدیریت پایگاه داده در زمان توسعه نرم‌افزار به آن‌ها داده است به پایگاه داده خود متصل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول: تعریف پایگاه داده‌ها
فصل دوم: نرم‌افزار Access
فصل سوم: پایگاه داده SQL Server
فصل چهارم: طراحی سیستم یکپارچه
فصل پنجم: پیاده‌سازی عملی پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-218-507-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS

برای دریافت کتاب ایجاد و مدیریت ارتباط بین SQL SERVER و ACCESS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.