معرفی و دانلود رایگان کتاب ایران ساختن یا ساختن

عکس جلد کتاب ایران ساختن یا ساختن
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایران ساختن یا ساختن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایران ساختن یا ساختن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایران ساختن یا ساختن

کتاب ایران ساختن یا ساختن نوشته‌ی حسین دهکردی به طور خلاصه و گویا موانع فرهنگی و ساختاری رشد، توسعه و پیشرفت ایران را ذکر می‌کند و به بررسی آن‌چه که باعث عقب‌ماندگی و توسعه نیافتن آن شده می‌پردازد.

درباره کتاب ایران ساختن یا ساختن:

این کتاب با نثری ساده و روان و بیانی شیوا، خلقیات و روحیات ایرانیان را تحلیل می‌کند و دلایل و عواملی را که مانع پیشرفت، رشد و توسعه کشور و ملت می‌شود، از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند.

در بخش‌های نخستین کتاب به این مطلب پرداخته شده که آیا ایران کشوری توسعه یافته است یا عقب مانده. نتیجه‌گیری کلی و نهایی در این بخش بر عهده شما قرار دارد.

موضوع بخش‌های بعدی کتاب، دلایل عقب ماندگی ایران در دوران‌های مختلف تاریخی و عواملی است که در دوران معاصر باعث عقب‌ماندگی این کشور شده‌اند. همچنین به ثروت‌ها و منابع غنی این کشور اشاره شده است تا پرده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های پیشرفت کشور برداشته شود.

در بخش‌های بعدی خصوصیات یک کشور و نظام توسعه‌یافته و معیار و ملاک‌هایی که باعث پیشرفت یک جامعه می‌شود، معرفی شده‌اند.

دلایل اصلی عقب‌ماندگی یا توسعه نیافتن کشور ایران را به سه گروه کلی می‌توان تقسیم کرد:

- موانع فرهنگی و اخلاقی:

شامل همه آنچه که به عنوان اخلاق و روحیات در گذر زمان و به دلایل مختلف ناشی از شرایط محیطی، نوع حکومت، ارتباطات و... بر شما اثر گذاشته است و خلق و خوهای ایرانیان را شکل داده و به عنوان فرهنگ یک ملت شناخته می‌شود. مثلا صفت دروغ‌گویی که به هر دلیلی در طول تاریخ جزئی از فرهنگ مردم شده است، یکی از موانع فرهنگی رشد، توسعه و پیشرفت ایران به حساب می‌آید.

- موانع ساختاری و زیرساختی:

شامل همه آنچه که به عنوان ساز و کارها، قواعد و قوانینی که در یک کشور وجود دارد و به واسطه آن سازمان‌ها و نهاد‌ها و مفاهیم مربوطه تعریف و مطابق با آن ساختارها، امورات مردم در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود. مثلا روند طولانی ایجاد کارآفرینی، تولید، مشکلات و پیچیدگی‌های اداری درگیر با آن، یکی از موانع ساختاری رشد، توسعه و پیشرفت ایران است.

- جهل، نادانی و ناآگاهی:

شامل همه آنچه که به عنوان دانش، دانایی و آگاهی می‌شناسید و به واسطه آن می‌توانید جهان‌بینی درستی داشته باشید و قدرت و توانایی کسب خوشبختی، سعادت و موفقیت را پیدا نمایید. مثلا نادانی حاصل از اثرات واکسن و مخالفت با آن که فلج‌شدن را به همراه دارد، یا اینکه تعامل با دنیا بهتر است یا انزوا و هزاران مورد مشابه دیگر که در گذشته و حال مانع رشد، توسعه و پیشرفت ایران به شمار می‌رود.

مطالعه کتاب ایران ساختن یا ساختن به چه کسانی توصیه می‌شود؟

خواندن این کتاب به همه‌ی افراد جامعه، فعالان اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد، علاقه‌مندان به کارهای داوطلبانه و از همه مهم‌تر به حاکمان، مسئولان و کسانی که قدرت و نفوذ برای ایجاد تغییرات اساسی را دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ایران ساختن یا ساختن می‌خوانیم:

اجرای قانون باید دائمی، منظم و مرتب در هر زمان و هر مکان باشد!

اجرای قانون باید دائمی باشد به طوری که هر کس به این اطمینان برسد که کوچک‌ترین تخلف بدون استثنا، رسیدگی خواهد شد. عدم دائمی بودن برخورد با متخلفین بزرگترین دلیل ناهنجاری‌های جامعه است. نظارت، اجرا و برخوردهای نامرتب و نامشخص، قانونمندترین افراد را هم به بی قانونی سوق می‌دهد. این که زمانی به شدت با رانندگان پرسرعت برخورد می‌شود و خودروی ایشان به پارکینگ فرستاده می‌شود و زمانی دیگر اصلا پلیس حضور ندارد و یا بی‌تفاوت است، بزرگ‌ترین تشویق و عامل برای بی‌نظمی و تخلف است.

اجرای قانون باید بدون تفسیر و اعمال سلیقه مسئولان و اشخاص باشد!

اجرای قانون باید بدون تفسیر و اعمال سلیقه شخصی باشد. به عنوان مثال اگر برگزاری کنسرتی از نظر قانون ایرادی ندارد و مجوز اجرا دارد، باید آن کنسرت، بدون هیچ مشکل و محدودیتی در سرتا سر کشور برگزار گردد و هیچ مسئولی در هیچ شهری به خود اجازه ندهد، برای اجرای آن کنسرت محدودیتی ایجاد نماید یا افرادی خودسرانه جرات ننمایند، کوچک‌ترین مزاحمتی برای آن برنامه ایجاد کنند.

اجرای قانون باید سریع، فوری و بدون معطلی باشد!

اجرای قانون باید بسیار سریع و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. برخورد با متخلفان به صورت طولانی مدت و زمان‌دار، در فراموش نمودن و بی اهمیت جلوه دادن موضوع و ترویج و عادی شدن تخلفات بسیار تاثیر گذار است. اجرای سریع و علنی قانون در اثبات جدی بودن قانون نقش تعیین کننده دارد و برای عموم افراد، این پیام را به همراه دارد که در عمل، تخلف مساوی است با برخورد و رسیدگی در لحظه.

فهرست مطالب کتاب

سخن نخست
مخاطبین این کتاب چه کسانی هستند؟
فصل اول: از ایران چه می‌دانیم؟
فصل دوم: ثروت‌های پیدا و پنهان
فصل سوم: کشوری توسعه یافته و پیشرفته چه کشوری است؟
فصل چهارم: هزینه‌ها، معضلات و مشکلات توسعه نیافتگی
فصل پنجم: موانع فرهنگی رشد، توسعه و پیشرفت ایران
فصل ششم: موانع ساختاری رشد، توسعه و پیشرفت ایران
فصل هفتم: جهل، ناآگاهی و نادانی و رشد، توسعه و پیشرفت ایران
چه باید کرد؟ (سخن آخر، راهکارها و نتیجه گیری)
سوگند می‌خورم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایران ساختن یا ساختن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئین فرزانگی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-600-93593-3-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایران ساختن یا ساختن

Mohammad Bagheri
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
تغییر کلی یک مجموعه از تغییر جز به جز عناصر اون مجموعه بوجود می‌یاد، اما یکی از مشکلاتی که در کتاب کافی به اون پرداخته نشد مسئله نبود مدیریت و سوءمدیریت در بعضی ارکان کشوره.
حسن خاکی
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
عالی بود به امید روزی که همه‌ی ما در جامعه‌ای مطلوب و توسعه یافته زندگی کنیم، برای این کار باید همه دست به دست هم بدهیم و تغییر را از خودمان شروع کنیم
پیمان
۱۴۰۲/۴/۱۴
ساختار ضعیف و کاملا غیر علمی، متن در چندین مورد ناقص، توضیح چندین عنوان اخلاق اجتماعی و گروهی، لحن سخنرانی و انگیزشی.
RezaNaghilo
۱۴۰۱/۶/۲
خیلی خوب بود از موقیعت جغرافیایی و سیاسی، تاریخی ایران نوشته بود تا راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت ایران
مصطفی قنبری
۱۴۰۱/۳/۶
کتاب خوبی است و ارزش مطالعه کردن را دارد. ممنون از نویسنده این اثر.
شایان کوهکن
۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اینجور کتابا خوبه البته اگه بخونیم و تصمیم به اصلاح بگیریم
علی اکبر قربانی
۱۴۰۱/۱/۳۱
خوب و احسنت بر نویسنده توانا و زبر‌دست آفرین
Jafar Belali
۱۴۰۰/۱۰/۲
عالی بود و به دیگران توصیه می‌کنم حتما. متشکرم
مهدی ملایی جاغرق
۱۴۰۰/۷/۲۷
خوب بود. کاش گوش شنوایی هم باشد
Hana Shi
۱۴۰۰/۴/۸
ایشالا که میسازیمش💪🏻
مبین صفری
۱۴۰۰/۲/۱۳
ممنون از نویسندش و خسته نباشید
امیرمهدی توشه
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
👌کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب ایران ساختن یا ساختن

برای دریافت کتاب ایران ساختن یا ساختن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.