معرفی و دانلود کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی

عکس جلد کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی

کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی به یک معضل اجتماعی می‌پردازد که از پیامدهای ناخوشایند دوران جدید و دنیایی است که رو به مدرنیته می‌رود: کودکان کار. مؤلفان کتاب، احمد کلاته‌ساداتی و مریم صبور، در اثر خود به مداخلات مددکاران اجتماعی و چالش‌هایی پرداخته‌اند که این افراد در مواجهه با چنین کودکانی با آن روبه‌رو می‌شوند.

درباره‌ی کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی

روزی نیست که در کوچه و خیابان با کودکان کار مواجه نشویم. کودکانی که به جای بودن در مدرسه یا خانه و برخورداری از بدیهی‌ترین امکانات زندگی، در سرما و گرما مشغول دست‌فروشی و کارهای گوناگون هستند و حتی اگر در مکانی ثابت مشغول به‌ کار باشند، به خاطر شرایط خاصشان از دریافت حقوق کافی محرومند. دکتر احمد کلاته‌ساداتی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد و مریم صبور، کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی، در اثر مشترک خود تحت عنوان سیاست اجتماعی و کار کودک، این معضل را از دیدگاه مداخلات مددکاری اجتماعی مورد بررسی قرار داده‌اند. هرچند کار کودکان به نوعی پیامد عصر جدید و پیشرفت ظاهری کشورها به شمار می‌آید، اما شواهد حاکی از آن است که کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر با این معضل دست‌به‌گریبان هستند.

بدیهی است که آسیب‌های جسمی و روانی زیادی این کودکان را تهدید می‌کند، چرا که در محیط بیرون با طیف وسیعی از افراد در تماس هستند و با انواع بزه آشنا می‌شوند. مسئله‌ی اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان از دیگر تهدیداتی هستند که این کودکان با آن مواجه‌اند و به همین علت است که نقش مددکاری اجتماعی در رابطه با آن‌ها، بیش از پیش پررنگ می‌شود.

کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی پس از معرفی اجمالی کار کودکان، به مروری بر نظریه‌های گوناگون درباره‌ی معضل کار کودکان می‌پردازد و عوامل مختلفی را که به شکل‌گیری آن منجر می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. فصل دوم به ضرورت آموزش در دنیای جدید و متناسب‌سازی سواد با دوران کنونی اختصاص یافته است. این مسئله خصوصاً در مورد کودکان کار از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، چرا که باعث اجتناب از بسیاری معضلات اجتماعی می‌گردد. مؤلفان در فصل‌های بعدی مواردی همچون حمایت اجتماعی، خدمات قانونی ومسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را ارزیابی کرده و فصلی را به کودکان کار مهاجر اختصاص داده‌اند.

بی‌تردید فرهنگ‌سازی و بسیج اجتماعی نقشی مهم در حل مشکل کودکان کار ایفا می‌کنند و فصل ششم کتاب به نکاتی مهم در این زمینه پرداخته است. هفتمین و آخرین فصل در مورد چالش‌ها و مداخلات حرفه‌ای مددکاران اجتماعی است که اگر به موقع وارد صحنه شوند، می‌توانند سرنوشت این کودکان را تغییر دهند و شرایطی مناسب برای بهره‌مندی ایشان از امکاناتی که مستحق آن هستند فراهم آورند.

کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی مناسب چه کسانی است؟

کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی در زمره‌ی کتب مربوط به خدمات اجتماعی و سیاست‌ دولت‌ها قرار می‌گیرد و خواندن آن به افراد علاقه‌مند به موضوعات ذکرشده پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی می‌خوانیم

کار کودک در نتیجۀ فقر نیز یکی از شایع‌ترین نظریات در توضیح کار کودکان است. تبیین‌های فقر را می‌توان تحت دو عنوان کلی دسته‌بندی کرد: نظریه‌هایی که افراد فقیر را مسئول فقر خویش می‌دانند و نظریه‌هایی که معتقدند نیروهای ساختاریِ جامعه فقر را تولید و بازتولید می‌کنند.

گروه اول غالباً تبیین فقر را در سبک زندگی مردمان فقیر جست‌وجو می‌کردند و همچنین در ایستارها و نگرش‌هایی که تصور می‌رفت با این سبک‌های زندگی همراه است. اسکار لوئیس یکی از پرنفوذترین نظریه‌های مذکور را مطرح ساخت. استدلال وی این بود که در میان بسیاری از مردمان فقیر نوعی فرهنگ فقر وجود دارد. از نظر لوئیس، فقر نتیجۀ بی‌لیاقتی فردی نیست، بلکه حاصل فضای اجتماعی و فرهنگ است که کودکان فقیر در آن اجتماعی می‌شوند. فرهنگ فقر، نسل به نسل منتقل می‌شود، چون جوانان از همان سنین اولیه می‌آموزند که آرزوی زندگی بهتر و خواستن چیزهای بیشتر کاملاً بیهوده است و در عوض آن‌ها با روحیه‌ای تقدیرگرایانه، تسلیم زندگی فقیرانۀ خود می‌شوند (گیدنز و بردسال، 1396. ص. 456-457).

اسکار لوئیس معتقد است که همۀ مردم فقیر، در فقر فرهنگی زندگی نمی‌کنند و آنچه مردم فقیر را از افرادی که فقر فرهنگی دارند، متمایز می‌سازد، عبارت‌اند از: 1- کسی که فقر فرهنگی دارد، دستخوش احساسات نیرومند انزواطلبی، بی‌پناهی، وابستگی و عدم تعلق است. 2- آن‌ها در سرزمین خودشان همچون بیگانه‌ای هستند که متقاعد شده ‌است نهادهای موجود، علایق و نیازهایشان را محقق نمی‌سازند. 3- در کنار این احساس ناتوانی، نوعی احساس حقارت و بی‌ارزشی در آن‌ها وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تعریف
فصل اول: مروری بر نظریه‌ها
فصل دوم: آموزش
فصل سوم: حمایت اجتماعی
فصل چهارم: خدمات قانونی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
فصل پنجم: کودکان کار مهاجر
فصل ششم: آگاهی رسانی، فرهنگ‌سازی و بسیج اجتماعی
فصل هفتم: چالش‌ها و مداخلات حرفه‌ای مددکاران اجتماعی
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-309-838-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی

برای دریافت کتاب سیاست اجتماعی و کار کودک با نگاهی به مداخلات مددکاری اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.