معرفی و دانلود کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)

عکس جلد کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)
قیمت:
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)

ابول کا. عباس، اندرو اچ. لیچمن و شیو پیلای در کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) یکی از برترین متون ایمونولوژی موردنیاز و توصیه‌شده در سراسر جهان را در اختیار مخاطبین قرار داده‌اند. این کتاب هفتمین مجلد از مجموعه‌ی «ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس» است که از منابع عالی و مصور این رشته به شمار می‌رود و به مباحث ایمنی در برابر میکروب‌ها و تومورها می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)

علم ایمونولوژی به مطالعه و بررسی نحوه‌ی عملکرد دستگاه ایمنی بدن انسان می‌پردازد. این رشته از زیرشاخه‌های علوم پزشکی و بیولوژیکی می‌باشد که متخصصین آن نواقص مربوط به دستگاه ایمنی افراد، از جمله بیماری‌های خودایمنی، انواع آلرژی‌ها و ... را شناسایی و درمان می‌کنند. در حالت نرمال و طبیعی، وظیفه‌ی دستگاه ایمنی بدن انسان، واکنش دفاعی در برابر هرگونه ویروس یا عفونت است اما در بیماران دارای نقص ایمنی، این مکانیزم به‌صورت معکوس رخ می‌دهد و موجب حمله‌ی بدن به خودش می‌شود که عوارضی از جمله ریزش شدید موها، مشکلات پوستی، کاهش وزن ناگهانی و ... را به‌دنبال دارد.

کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) (Cellular and Molecular Immunology)، نوشته‌ی ابول کا. عباس (Abul Abbas)، اندرو اچ. لیچمن (Andrew Lichtman) و شیو پیلای (Shiv Pillai)، مفاهیم علم ایمونولوژیک را برای مدیریت بیماری‌های انسانی معرفی می‌کند و بر درمان بالینی آن‌ها تأکید دارد. مخاطب این کتاب تخصصی جامعه‌‌ی پزشکی جوان بوده و در آن به بررسی ایمنی در برابر میکروب‌ها، ایمونولوژی پیوند و ایمنی در برابر تومورها پرداخته شده است.

کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) را زهرا شمسی به فارسی برگردانده و انتشارات تیمورزاده آن را منتشر کرده و در دسترس مخاطبین کتاب‌های علوم پزشکی قرار داده است.

نکوداشت‌های مجموعه‌ی ایمونولوژی سلولوی و مولکولی

  • از کتاب‌های درسی برتر ایمونولوژی؛ تمام جنبه‌های ایمونولوژی از پاسخ ایمنی ژنتیکی گرفته تا ایمنی تطبیقی و نقش آن‌ها در دفاع ضدمیکروبی، خودایمنی، آلرژی و غیره را پوشش می دهد. (Thomas Jefferson University)
  • یک کتاب ایمونولوژی که شبیه هیچ کتاب دیگری نیست. (Amazon Reviews)

کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) را به همه‌ی دانشجویان علوم پایه‌ پزشکی و داوطلبان آزمون جامع علوم پایه پزشکی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) می‌خوانیم

نگاه کلی بر پاسخ‌های ایمنی به میکروب‌ها

اگرچه واکنش‌های دفاعی میزبان در برابر میکروب‌ها، متعدد و متنوع هستند، ولی ایمنی در برابر میکروب‌ها دارای چندین خصوصیت مهم و عام است.

دفاع در برابر میکروب‌ها به وسیله‌ی سازوکارهای ایمنی ذاتی و اکتسابی صورت می‌گیرد. ایمنی ذاتی خط دفاعی اولیه را تشکیل می‌دهد و ایمنی اکتسابی، واکنش بعدی میزبان است. بسیاری از میکروب‌های پاتوژن در برابر سازوکارهای ایمنی ذاتی مقاومت می‌کنند، بنابراین محافظت در برابر این میکروب‌ها شدیداً وابسته به پاسخ‌های ایمنی اکتسابی است. پاسخ‌های ایمنی اکتسابی در برابر میکروب‌ها سبب القاء سلول‌های اجرایی و مولکول‌های آنتی‌بادی می‌شوند که نتیجه‌ی فعالیت آن‌ها حذف میکروب‌هاست. این پاسخ‌ها همچنین سبب القاء سلول‌های خاطره‌ای نیز می‌شوند. وظیفه‌ی این سلول‌ها محافظت از شخص در برابر عفونت‌های بعدی و به‌عبارتی ایمنی محافظتی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 16: ایمنی در برابر میکروب‌ها
نگاه کلی بر پاسخ‌های ایمنی به میکروب‌ها
ایمنی در برابر باکتری‌های برون‌سلولی
ایمنی در برابر باکتری‌های درون‌سلولی
ایمنی در برابر قارچ‌ها
ایمنی در برابر ویروس‌ها
ایمنی در برابر انگل‌ها
شیوه‌های تولید واکسن
فصل 17: ایمونولوژی پیوند
اصول کلی ایمونولوژی پیوند
پاسخ ایمنی اکتسابی به آلوگرفت‌ها
سازوکارهای اجرایی و الگوهای رد آلوگرافت
پیش‌گیری از رد پیوند و درمان آن
پیوند گزنوژن
انتقال خون و آنتی‌ژن‌های ABO و Rh
پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز
فصل 18: ایمنی در برابر تومورها
نگاه کلی بر ایمنی در برابر تومور
آنتی‌ژن‌های توموری
پاسخ ایمنی به تومورها
فرار تومورها از پاسخ‌های ایمنی
ایمونوتراپی تومورها
نقش سیستم ایمنی در پیشبرد رشد تومور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)
نویسنده، ،
مترجمزهرا شمسی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-238-358-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم)

برای دریافت کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس - جلد هفتم (ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.