معرفی و دانلود کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی، نوشته‌ی ریچارد مک فرسون و متیو آر پینکوس، مباحث تشخیصی انواع گروه‌های میکروبی در سطح بالینی و آزمایشگاهی را دربردارد که از سرفصل‌های مهم در رشته‌های پزشکی آسیب‌شناسی و علوم آزمایشگاهی به شمار می‌آیند.

درباره‌ی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی

امروزه کاربرد علم پاتولوژی بسیار گسترده شده و در عرصه‌های گوناگونی استفاده می‌شود. همین موضوع سبب الزام آشنایی هر چه بیشتر با منابع معتبر و به‌روز شده است. به همین سبب، کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی (Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods) به دلیل اهمیت علمی‌ای که دارد، از منابع امتحانی گروه‌های مختلف دانشگاهی است.

ریچارد مک فرسون (Richard A. McPherson) و متیو آر پینکوس (Matthew R. Pincus) کتاب حاضر را در نُه فصل تنظیم کرده‌اند که شامل فصل پنجاه‌وشش تا شصت‌وچهار است. فصل پنجاه‌وشش و پنجاه‌وهفت به مبحث عفونت‌های ویروسی و عفونت‌های کلامیدیایی، ریکتزیایی و مایکوپلاسمی اختصاص دارد. فصل پنجاه‌وهشت و پنجاه‌ونُه شامل باکتریولوژی پزشکی و بررسی عوامل آنتی میکروبیال در آزمایشگاه است.

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی (هنری دیویدسون) در فصل شصت و شصت‌ویک از عفونت‌های اسپیروکتی و مایکوباکتیوم‌ها صحبت می‌کند. فصل شصت‌ودو و شصت‌وسه به مباحث بیماری‌های قارچی و انگل‌شناسی پزشکی می‌پردازند و در انتها، در فصل شصت‌وچهارم به انتقال و جمع‌آوری نمونه برای تشخیص بیماری‌های عفونی پرداخته می‌شود.

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی می‌خوانیم

برونشیولیت

RSV مهم‌ترین علت بیماری ویروسی جدی مجاری تحتانی ویروسی در نوزادان و کودکان کم‌سن است. مانند آنفلوانزا، RSV هم با قطرات آئروسل منتقل می‌شود، و اپیدمی‌های آن هر سال زمستان رخ می‌دهند در حال حاضر هیچ واکسنی برای RSV موجود نیست؛ ایمنی طبیعی به RSV ناقص و کوتاه است، بنابراین عفونت‌های متعدد طی زندگی بروز می‌کنند. RSV مانند آنفلوانزا، سلول‌های اپی تلیال استوانه‌ای مژکدار را از نازوفارنکس تا برونشیول‌های انتهایی آلوده می‌کند.

بچه‌های کوچک شدیدترین عفونت را تجربه می‌کنند چون راه‌های هوایی انتهایی باریک آن‌ها به راحتی با سلول‌های نکروزه اپیتلیال مسدود شده و انسداد برونشیولی منجر به بدام افتادن هوا و هیپوکسی گردیده، که ممکن است آنقدر شدید باشد که نیاز به بستری را ایجاب کند. علائم حاد معمولا طی چند روز برطرف می‌شوند اکسیژن‌دهی و سایر درمان‌های حمایتی اغلب تنها مداخلات پزشکی لازم هستند. اغلب عفونت‌های مهم RSV در نوزادان نارس، یا در کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی ریوی یا نقص ایمنی و همچنین در گیرندگان پیوند رخ می‌دهند عوارض برونشیولیت شدید ناشی از RSV می‌تواند شامل افزایش خطر ایجاد آسم گردد. بالغینی که نقص ایمنی دارند و سالمندان ممکن است بیماری RSV شدید مجاری تحتانی تنفسی داشته باشند. درمان با ریباویرین یا با آنتی بادی مونوکلونال palivizumab موجود است ولی معمولا فقط برای موارد شدید تجویز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 56: عفونت‌های ویروسی
فصل 57: عفونت‌های کلامیدیایی، ریکتزیایی و مایکوپلاسمی
فصل 58: باکتریولوژی پزشکی
فصل 59: بررسی عوامل آنتی میکروبیال در آزمایشگاه
فصل 60: عفونت‌های اسپیروکتی
فصل 61: مایکوباکتیوم‌ها
فصل 62: بیماری‌های قارچی
فصل 63: انگل‌شناسی پزشکی
فصل 64: انتقال و جمع‌آوری نمونه برای تشخیص بیماری‌های عفونی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی
نویسنده،
مترجمسکینه عموئیان، آرمین عطاران زاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات423
زبانفارسی
شابک978-600-238-403-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی

برای دریافت کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: میکروب شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.