معرفی و دانلود کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری

عکس جلد کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری

کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری به قلم تاسیا کولسنیفک، نخست شما را با انواع مختلف امراض جنسی و روش‌های انتقال آن‌ها آشنا کرده، سپس به راه‌های تشخیص و درمان این بیماری‌ها اشاره می‌کند.

انسان همواره در طول تاریخ با بیماری‌های مختلفی دست به گریبان بوده است، به طوری که هزینه‌های جانی و اقتصادی زیادی را هر ساله متحمل می‌شود. همان طور که علم پزشکی پیشرفت می‌کند و داروها و درمان‌های جدیدی از سوی پژوهشگران برای بیماری‌های مختلف کشف می‌شوند، عوامل بیماری‌زا نیز همگام با پیشرفت‌ها خودشان را با شرایط جدید وفق می‌دهند و در پی بقای خود هستند.

بیماری‌ها به لحاظ دوره، شدت، روش درمان، عامل ایجاد کننده و سایر ابعاد با یکدیگر فرق دارند. برخی بیماری‌ها مثل سرماخوردگی خیلی زود رفع می‌شود و فرد طی چند روز با استفاده از درمان‌های ساده به زندگی عادی باز می‌گردد، اما برخی دیگر مثل بیماری‌های مقاربتی، به خصوص ایدز، می‌توانند لاعلاج و مادام‌العمر باشند و همه‌ی ابعاد زندگی انسان را شدیداً تحت تأثیر قرار دهند.

به عقیده‌ی تاسیا کولسنیفک (Tassia Kolesnikow) در کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری (Sexually transmitted diseases)، یکی از مهلک‌ترین و پیچیده‌ترین بیماری‌هایی که بشر تاکنون به خود دیده، همین بیماری‌های مقاربتی هستند. بیماری‌های مقاربتی گروهی از بیماری‌ها به شمار می‌روند که اساساً از طریق تماس جنسی انتقال پیدا می‌کنند. ضمن این که، این بیماری‌ها می‌توانند به واسطه‌ی روش‌های غیرجنسی مثل استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی، در طی زایمان یا حتی در طول شیردهی انتقال پیدا کنند.

در آخر اما باید بدانیم که هر زمان بیماری جدیدی ظهور پیدا کرده است، پژوهشگران بلافاصله در جهت یافتن درمان برای آن اقدام کرده‌اند. بیماری‌های مقاربتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و درمان‌هایی برای هر کدام از این بیماری‌های ارائه شده است.

در بخشی از کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری می‌خوانیم:

گستره و شدت بیماری‌های همه گیر یک پیام را بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت کرده است: بیماری‌های مقاربتی قابل پیشگیری هستند. با این وجود، پیشگیری به دانش، آموزش، و تغییرات داوطلبانه در رفتار انسان بستگی دارد. محدود کردن فعالیت جنسی و تعداد شرکای جنسی، استفاده‌ی صحیح و منظم از کاندوم، و تن دادن به غربالگری پزشکی منظم جهت تشخیص عفونت همگی راهبردهای کم‌هزینه و خیلی مؤثری به حساب می‌آیند. با این وجود، رک و راست بودن در خصوص بیماری‌های مقاربتی کلید موفقیت این راهبردها به شمار می‌رود، بدین معنی که جهت اثربخش واقع شدن این راهبردها، غلبه بر داغ اجتماعی نیرومندی که با بیماری‌های مقاربتی همراه است ضروری می‌نماید.

نظر به اینکه پرداختن به صورت آشکار به سلامت جنسی و اعمال جنسی در بسیاری از فرهنگ‌ها با موانعی مواجه است، بیماری‌های مقاربتی تحت عنوان بیماری‌های همه‌گیرِ "خاموش" یا "پنهان" شناخته شده‌اند؛ اما تأثیرات مخرب بیماری‌های مقاربتی در سال‌های اخیر باعث شده است که این بیماری‌ها قابل ‌انکار نباشند. با این وجود، انکار همچنان شایع است؛ در ژانویه سال 2003، طبق گزارش مختصری که از سوی انجمن دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا ارائه شد، 50 درصد از افراد پانزده تا بیست و چهار ساله در کشورهای در حال توسعه در حوزه‌ی کارائیب، آسیای مرکزی، اروپای شرقی، و آسیای شرقی هیچ اطلاعاتی در خصوص HIV به گوششان نخورده بود. کنترل کردن بیماری‌های مقاربتی مستلزم آموزش دادن، بخصوص به افراد جوان، راجع به این بیماری‌ها و ترغیب کردن آن‌ها به عهده‌دار شدن مسؤلیت بهداشت و بهزیستی خود است.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
مقدمه
فصل1: بیماری‌های مقاربتی: یک دلیل متداول برای نگرانی
فصل 2: تشخیص و درمان بیماری‌های مقاربتی
فصل 3: چالش پیشگیری
فصل 4: زندگی کردن با ایدز
فصل 5: آینده‌ی بیماری‌های مقاربتی
ارجاعات درون متن
واژه نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری
نویسنده
مترجمسید نادر آزاد صفت
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-309-449-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری

برای دریافت کتاب بیماری‌های مقاربتی: نگاهی به تشخیص درمان و پیشگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.