معرفی و دانلود کتاب این هم جور دیگر

عکس جلد کتاب این هم جور دیگر
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این هم جور دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این هم جور دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این هم جور دیگر

رولد دال، نویسنده‌ی سرشناس ادبیات کودک و نوجوان، در کتاب این هم جور دیگر، با زبان طنز و آشنایی‌زدایی‌های خاص خود در تلاش بوده تا روایت متفاوتی از مشهورترین قصه‌های دنیا ارائه کند. مخاطبان خردسال، بعد از خواندن این کتاب متوجه خواهند شد که داستان سیندرلا، شنل‌قرمزی، سفیدبرفی و... پُر از ماجراهای هیجان‌انگیزی بوده‌اند که تابه‌حال از چشم همه پنهان مانده‌اند! اثر حاضر در ذیل سری کتاب‌های چ به علاقه‌مندان ادبیات کودک ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب این هم جور دیگر

شک نداریم که تمام بچه‌های دنیا با داستان‌های سفید برفی، سیندرلا، شنل‌قرمزی، جک و لوبیای سحرآمیزش، موطلا و سه خرس و گرگ و سه خوک آشنا شده‌اند و حتی اگر خیلی هم اهل کتاب‌خوانی نباشند، بازهم ماجرای این قصه‌ها به گوششان خورده است. بااین‌حال، رولد دال (Roald Dahl)، نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات کودک و نوجوان، با کتاب این هم جور دیگر (Roald Dahl's revolting rhymes) از راه رسیده تا به مخاطبان خود نشان بدهد، معروف‌ترین داستان‌های دنیا سرشار از اتفاقات و ماجراهایی هستند که تابه‌حال کسی برای بچه‌ها تعریف نکرده است! نویسنده از زبان شعر کمک گرفته و کمی هم طنز را چاشنی کار کرده تا بازنویسی جدیدی را از این داستان‌های مشهور به مخاطبانش عرضه کند. اگر برای یک غافل‌گیری بزرگ آماده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با این کتاب شعر مصور و البته سرگرم‌کننده همراه شوید.

قصه‌ی سیندرلا در کتاب پیش‌رو اصلاً شبیه آن چیزی نیست که تاکنون در کتاب‌ها نوشته شده. در واقع پر از خون و خونریزی است! در این داستان، خواهرهای سیندرلا بدجنس‌تر از آن هستند که بتوانید تصورش را بکنید و شاهزاده هم برای پیدا کردن صاحب لنگه‌کفشِ گم‌شده، باید دردسرهای عجیب‌و‌غریبی را پشت سر بگذارد. نوآوری‌هایی که در داستان سیندرلا و سایر قصه‌های کتاب این هم جور دیگر می‌بینید، همگی حاصل خلاقیت و نبوغ رولد دال در بازسازی قصه‌های مشهور هستند. البته این نکته را هم اضافه کنیم، بخش گسترده‌ای از جذابیت و طنز دلنشین این کتاب به ترجمه‌ای برمی‌گردد که رضی هیرمندی از متن اصلی آن به فارسی انجام داده. مترجم در تلاش بوده تا عناصر فرهنگ ایرانی و حتی اصطلاحات رایج فارسی را در خلال بیت‌ها و شعرهای کتاب بگنجاند که باید اعتراف کنیم در این کار بسیار هم موفق بوده. مخاطبان کودک، حین مطالعه‌ی کتاب حاضر، به دلیل وجود عناصر بومی، وقایع را بهتر درک می‌کنند و می‌توانند با شخصیت‌های داستان راحت‌تر ارتباط برقرار نمایند.

مخاطبان خردسال در سراسر کتاب این هم جور دیگر، با آشنایی‌زدایی‌ها و ابتکارات رولد دال در بازسازی قصه‌ها غافلگیر و شگفت‌زده خواهند شد. چنانچه قصد تهیه‌ی این مجموعه‌ داستان خواندنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به نسخه‌ی فارسی آن با مقدمه‌ی منظوم عمران صلاحی مراجعه کنید. نشر چشمه چاپ و انتشار این اثر را به عهده داشته. تصویرگری‌های کوئنتین بلیک نیز زینت‌بخش این اثر هیجان‌انگیز شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کتاب چ

کتاب چ داستان‌ها و رمان‌هایی را دربرمی‌گیرد که برای خوانندگان کودک و نوجوان نگاشته شده‌اند. آثاری از ادبیات ایران و سراسر دنیا که ماجراهایی هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و گاه دلهره‌آور را در دل خود جای داده‌اند. چاپ و انتشار سری کتاب‌های کتاب چ از سوی نشر چشمه صورت گرفته. کتاب‌های زیر نمونه‌هایی از آثار این مجموعه به شمار می‌آیند:

«انگشت جادویی»، «بهترین سوپرمارکت دنیا»، «ساعت مادربزرگ»، «وقت هر دلتنگی»، «چارلز دیکنز و بچه‌های خیابان لندن»، «سفر شگفت‌انگیز آلیسا»، «دردسر و دیگر هیچ» و... .

نکوداشت‌های کتاب این هم جور دیگر

  • مجموعه‌ای از اشعار که حاوی حقایق تلخی چون طمع و خیانت هستند، از شاعری مستعد و هنرمند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • یک بازخوانی پیچیده. (مرکز کتاب کودک بولتن)

اقتباس سینمایی و هنری از کتاب این هم جور دیگر

  • اثر پیش‌رو الهام‌بخش یک انیمیشن دوقسمتی برای BBC One شد که برای اولین بار در 26 و 27 دسامبر 2016 به اجرا درآمد. این فیلم نامزد نودمین دوره‌ی جوایز اسکار برای بهترین انیمیشن کوتاه بود.

کتاب این هم جور دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 9 تا 12 سال که به شعرهای کودکانه، داستان‌های فانتزی، آثار طنز و برگرفته از معروف‌ترین قصه‌های ادبیات کودک علاقه‌مند هستند، با مطالعه‌ی کتاب این هم جور دیگر هم سرگرم خواهند شد و هم از خواندن شعرهای آن لذت وافری خواهند برد.

با رولد دال بیشتر آشنا شویم

رولد دال (1916-1990) نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس مشهور بریتانیایی و از شاخص‌ترین چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان بود. زندگی عجیب این داستان‌‌نویس، از تحصیل در یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی در سال‌های کودکی تا خدمت در نیروی هوایی ارتش انگلیس و حضور در جنگ جهانی دوم، الهام‌بخش او شد تا طیف متنوعی از داستان‌های هیجان‌انگیز و آموزنده را برای مخاطبان خردسال و نوجوان خود به نگارش دربیاورد.

رولد دال پس از آسیب‌دیدگی در جنگ، از ارتش خارج شد و به دنیای ادبیات روی آورد. «انگشت جادویی»، «غول بزرگ مهربان»، «ماتیلدا»، «دنی قهرمان جهان»، «راهی به سوی بهشت و یک داستان دیگر»، «آدم کوچولوها» و... عنوان برخی از کتاب‌های تحسین‌شده‌ی او هستند. کسب جایزه‌ی وایت‌برد، دریافت جایزه‌ی شورای کتاب کودک استرالیا، نام‌گذاری 13 سپتامبر به‌عنوان روز جهانی رولد دال، همه‌و‌همه حکایت از جایگاه قابل‌توجه این نویسنده در میان اهالی قصه و داستان دارند.

در بخشی از کتاب این هم جور دیگر می‌خوانیم

این یک دانه‌ لوبیا هم بهش نیست محض نمونه
پس دل‌مان را به چه خوش کنیم تو این خونه؟»
جک گفت: «آخر مامان‌جان، این چه‌جور سؤال‌و‌جواب است
مگر نمی‌بینی این لوبیا برگ‌هاش طلای ناب است؟»
از قضا حق با پسره بود تو این گفت‌و‌شنید
چون زیر آفتاب برگ‌های طلا بود که می‌درخشید.
مادر جک هم وقتی با دوتا چشم‌هاش
طلاها را دید حالش آمد سر‌ جاش.
گفت: «خداجونم، از خوشحالی دارم می‌پرم
مینی را می‌فروشم، جاش رولز رویس می‌خرم.
تو هم آن‌جا نایست مرا نگاه کن، پسره‌ی نفهم،
طلاها را بچین و تلنبار کن روی هم.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتارِ زیروزبرگردان
گفتارِ عمران صلاحی
یادداشتی برای چاپ پنجم
سیندرلا
جک و لوبیای سحرآمیز
سفیدبرفی و هفت کوتوله
موطلا و سه خرس
شنل‌قرمزی و گرگ
سه خوک کوچولو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این هم جور دیگر
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-683968-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این هم جور دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این هم جور دیگر

برای دریافت کتاب این هم جور دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.