معرفی و دانلود کتاب این کتاب خاکستری است

عکس جلد کتاب این کتاب خاکستری است
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب خاکستری است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب خاکستری است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این کتاب خاکستری است

کتاب این کتاب خاکستری است نوشته‌ی لینزی وارد، داستان رنگ خاکستری است که رنگ‌های دیگر دوستش ندارند و به جمع خود راهش نمی‌دهند. به خاطر همین او تصمیم می‌گیرد کتاب خود را بنویسد که در آن همه‌چیز خاکستری است و جز آن رنگ دیگری وجود ندارد. این راهنمای بامزه و آموزشی، نامزد بهترین کتاب تصویری سال 2020 جایزه‌ی گودریدز شده بود.

درباره‌ی کتاب این کتاب خاکستری است

در دنیای رنگ‌ها، کسی خاکستری را دوست ندارد. وقتی همگی دارند رنگین‌کمان را رنگ‌آمیزی می‌کنند به او اجازه نمی‌دهند که حتی گوشه‌ای از آن را خاکستری کند. این رفتار باعث می‌شود که او از دست همه‌ی رنگ‌ها ناراحت و عصبانی شود. به خاطر همین خاکستری تصمیم می‌گیرد کتاب خودش را بنویسد. در کتاب او همه‌ی دنیا خاکستری است و جز این رنگ، رنگ دیگری وجود ندارد. اما ناگهان سروکله‌ی رنگ‌ها پیدا می‌شود. اول سه رنگ اصلی، یعنی قرمز و آبی و زرد می‌آیند. آن‌ها با تعجب از خاکستری می‌پرسند که چرا کتابش آن‌قدر بی‌روح و غمگین است و چرا از هیچ رنگ اصلی‌ای استفاده نکرده. خاکستری می‌گوید که این کتاب اوست و او تصمیم گرفته همه‌چیز در آن خاکستری باشد. کم‌کم رنگ‌های فرعی و تک‌فام دیگر هم می‌آیند و با تعجب به این کتاب تک‌رنگ نگاه می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند خاکستری را مجاب سازند که رنگ‌های زنده‌تری را به کار گیرد...

معرفی و دانلود کتاب این کتاب خاکستری است

داستان این کتاب خاکستری است (This Book Is Gray) نوشته‌ی لینزی وارد (Lindsay Ward)، اثری کودکانه است که می‌کوشد بچه‌ها را با رنگ‌ها آشنا کند. اما این فقط سطح اولیه‌ی این قصه است. کتاب در لایه‌های عمیق‌ترش تلاش دارد به موضوع دوستی و پذیرش تفاوت‌ها اشاره کند و این مفاهیم را به کودکان بیاموزد. در این داستان، خاکستری از دیگر رنگ‌ها متمایز است و همین باعث می‌شود کسی به او توجه نکند. همه فکر می‌کنند او غمگین است و به همین خاطر اجازه نمی‌دهند رنگین‌کمان را رنگ کند. آن‌ها خاکستری را طرد می‌کنند و همین باعث می‌شود او تصمیم بگیرد دنیای خود را بسازد. جایی که فقط رنگ خاکستری وجود دارد. اما این دنیای تک‌رنگ هم کامل نیست. آنجا سرد و بی‌روح است و خیلی از اشیا و حیوانات معنایشان را از دست می‌دهند.

لینزی وارد در داستان این کتاب خاکستری است، به‌خوبی مفاهیم رنگ، دوستی و پذیرش را در هم می‌آمیزد و به کودکان یاد می‌دهد که تفاوت‌های دوستانشان را بپذیرند و کسی را به خاطر فرق داشتن کنار نگذارند. رنگ‌ها در این داستان با هم همکاری می‌کنند تا دنیای خاکستری را زیباتر بسازند. از آن سو، کم‌کم به معنا و اهمیت رنگ خاکستری هم پی می‌برند و می‌فهمند که باید طور دیگری به او نگاه کنند. نکته‌ی جالب‌توجه این داستان شیوه‌ی روایی آن است. وارد در واقع نوعی داستان در داستان را روایت می‌کند. در حینی که خاکستری سعی دارد قصه‌ی خود را بگوید، شخصیت‌های داستان اصلی وارد می‌شوند و شروع به اظهارنظر درباره‌ی کتاب او می‌کنند، در آن تغییر ایجاد می‌نمایند و حتی تلاش می‌کنند آن را به مسیر دلخواه خودشان ببرند. به این صورت، داستان حالتی پست‌مدرنیستی و بسیار خلاقانه پیدا می‌کند. بااین‌وجود وارد به شکلی ماهرانه این فرم داستان در داستان را پیش می‌برد و هرگز اجازه نمی‌دهد که مخاطب خردسالش سردرگم شود.

کتاب این کتاب خاکستری است نامزد بهترین کتاب تصویری سال 2020 جایزه‌ی گودریدز شده بود. این داستان را نشر پرتقال با ترجمه‌ی آزاده کامیار منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب این کتاب خاکستری است

  • یک راهنمای رنگی درباره‌ی روابط و اینکه چطور یکدیگر را کامل کنیم. (School Library Journal)
  • این کتاب به بچه‌ها کمک می‌کند از رنگ خاکستری بیشتر در نقاشی‌هایشان استفاده کنند و به آن‌ها گوشزد می‌کند دوستانی که طرد کرده‌اند را در جمعشان راه دهند. (بوک‌لیست)

کتاب این کتاب خاکستری است برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 5 تا 8 سال مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند با مفهوم رنگ‌ها و دوستی بهتر آشنا شوند.

در بخشی از کتاب این کتاب خاکستری است می‌خوانیم

- وای تو را به جان پیت ساکت باشید، کسی نمی‌خواهد بچه‌گربه را بخورد!
+ پیت دیگر کیست؟
- گمانم اسب آبی را می‌گوید.
+ اگر از من بپرسید گمانم ردی از رنگ نارنجی این کتاب را معرکه می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این کتاب خاکستری است
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-274-591-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این کتاب خاکستری است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این کتاب خاکستری است

برای دریافت کتاب این کتاب خاکستری است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.