معرفی و دانلود کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان

عکس جلد کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان
قیمت:
7500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان

کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان نوشته‌ی ابراهیم شفیعی سروستانی جلد چهارم از مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار»، به بررسی و تجزیه و تحلیل مباحث مختلفی از جمله نشانه‌های آخر الزمان، زمان ظهور، شرایط و چگونگی تحقق ظهور پرداخته است.

مخاطبان مجموعه فرهنگ مهدویت و انتظار تمامی علاقمندان و محبان امام زمان (عج) هستند که به دنبال منبعی جامع و کامل برای شناخت مولای خود بوده و همچنین کلیه مربیان، معلمان و اساتیدی که به دنبال منبعی تخصصی برای آموزش مباحث مهدوی هستند نیز می‌توانند از این اثر هفت جلدی استفاده نمایند.

اصطلاح آخر الزمان در کتاب‌های حدیث و تفسیر در دو مفهوم به کار رفته است: اول، همه آن قسمت از زمان که به بیان مسلمانان، دوران نبوت پیامبر اسلام (ص) است و از آغاز نبوت پیامبر تا وقوع قیامت را شامل می‌شود. دوم، فقط آخرین بخش از دوران یاد شده که در آن، مهدی موعود ظهور می‌کند و تحولات عظیمی در عالم واقع می‌شود.

دلیل نام‌گذاری دوران نبوت پیامبر اسلام به آخر الزمان این است که مسلمانان معتقد هستندکه آن حضرت، خاتم پیامبران محسوب می‌شود و شریعت وی تا پایان این عالم اعتبار دارد. به جز این، از رسول اعظم (ص) روایاتی نقل شده که در آن‌ها به روشنی آمده است دوران نبوت ایشان به قیامت و آخرین بخش از حیات کره خاک پیوند دارد.

چنان که گفته شد، دومین مفهوم که اصطلاح آخر الزمان در آن به کار می‌رود، عصر ظهور حضرت مهدی (ع) است. بر اساس آموزه‌های اسلامی، در آستانه ظهور آن حضرت که از آن با عنوان آخر الزمان نام برده می‌شود، جهان دست‌خوش فتنه‌ها، آشوب‌ها و بحران‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی می‌شود و ستم و بی‌عدالتی همه جهان را دربرمی‌گیرد. این وضعیت ادامه می‌یابد تا زمانی که قائم آل محمد (ع) ظهور نماید و با ظهور خود، جهان را از تیرگی ستم، فساد و تباهی نجات دهد.

بخش قابل توجهی از معارف مهدوی به تبیین ویژگی‌ها و نشانه‌های دوران آخر الزمان به طور کلی و دوران ظهور امام زمان (ع) به طور خاص اختصاص یافته است. آشنایی با این معارف هم از لحاظ نظری و هم لحاظ عملی برای منتظران ظهور ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا آشنایی با این معارف، از یک سو، زمینه‌ساز شناخت دقیق‌تر موعود آخر الزمان و محفوظ ماندن از فریب و نیرنگ موعودهای دروغین می‌شود و از سوی دیگر، موجب آمادگی و هشیاری بیشتر منتظران برای رویارویی با حوادث آخر الزمان و استقبال از رویداد خجسته ظهور امام مهدی (ع) می‌شود.

در بخشی از کتاب اینک آخر الزمان می‌خوانیم:

جهان آفرینش که بر پایه نظام احسن شکل گرفته، بر سنت‌ها و قانون‌مندی‌های ثابت و تغییر ناپذیر استوار است. این قانون‌مندی‌ها بر همه فعل و انفعال‌ها و تغییر و تحول‌هایی که در جهان طبیعت رخ می‌دهد، اعم از تغییرها و فرآیندهای شیمیایی، فیزیکی، زیست محیطی و نجومی، حاکم است و هیچ رویداد طبیعی خارج از چارچوب آن‌ها رخ نمی‌دهد. از همین رو، بشر در پی آن برآمده است با ایجاد شاخه‌های مختلف علوم طبیعی، قانون‌مندی‌ها و نظام‌های حاکم بر جهان طبیعت را کشف و شناسایی کند، تا با شناخت این قانون‌مندی‌ها و نظام‌ها بتواند همه تغییر و تحولات عالم ماده را در اختیار خود گیرد. آن‌گاه می‌تواند روی دادن برخی از آن‌ها را پیش‌بینی، از روی دادن برخی از آن‌ها، جلوگیری یا رخ دادن برخی از آن‌ها را تسریع کند و در یک کلمه، آن‌ها را در جهت منافع خود مهار سازد.

همچنان که تغییر و تحولات عالم طبیعت بر اساس قانون‌مندی‌های ثابت و تغییرناپذیر صورت می‌گیرد، تغییر و تحولات اجتماعی نیز قانون‌مندی‌های خاص خود دارد و همه فراز و فرودهایی که در جوامع بشری رخ می‌دهد، بر اساس همین قانون‌مندی‌هاست. استاد شهید مرتضی مطهری در همین زمینه می‌نویسد:

قرآن کریم این گمان را که اراده‌ای گزاف‌کار و مشیتی بی‌قاعده و بی‌حساب، سرنوشت‌های تاریخی را دگرگون می‌سازد، به شدت نفی می‌کند و تصریح می‌نماید که قاعده‌ای ثابت و تغییرناپذیر بر سرنوشت‌های اقوام حاکم است.

قرآن کریم از قانون‌مندی‌های حاکم بر تغییرهای اجتماعی، به عنوان «سنت خدا» تعبیر می‌کند و در موارد متعددی، با تأکید بر تغییر ناپذیری سنت‌های الهی، به برخی از این سنت‌ها اشاره کرده است. در اینجا برای آشنایی بیشتر با سنت‌های الهی حاکم بر جوامع بشری، ابتدا اصل تغییر ناپذیری سنت‌های خدا را از دیدگاه قرآن، بررسی و آن‌گاه به برخی از این سنت‌ها اشاره می‌کنیم. پیش از آن، مروری اجمالی به معنای لغوی سنت خواهیم داشت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول: آخر الزمان، دوره پایانی دنیا
1. معنا و مفهوم آخر الزمان
2. نشانه‌های آخر الزمان
3. امیدهای آخر الزمان
فصل دوم: بزرگتر ن فتنه آخر الزمان
1. معنا و مفهوم دجال
2. دجال در روایات
3. برداشت رمزی و کنایی از دجال
فصل سوم: نشانه‌های ظهور
1. ضرورت شناخت نشانه‌های ظهور
2. آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات
3. دسته‌بندی نشانه‌های ظهور
فصل چهارم: تعیین وقت برای ظهور
1. تعیین وقت برای ظهور و فلسفه انتظار
2. فرا رسیدن ناگهانی ظهور
3. نهی از تعیین وقت برای ظهور
4. نزدیک دیدن ظهور
5. توجه به نشانه‌های ظهور
6. دعا برای تعجیل فرج
7. زمان ظهور، رازی از رازهای خدا
فصل پنجم: وفا به پیمان، شرط تحقق ظهور
1. نخستین پیمان
2. استمرار پیمان
3. شکسته شدن پیمان
4. ضرورت تجدید پیمان
فصل ششم: ظهور و سنت‌های الهی
1. معنای لغوی سنّت
2. اصل تغییرناپذیری سنّت‌های الهی
3. دعوت قرآن به مطالعه سنّت‌های الهی
4. برخی سنّت‌های الهی حاکم بر جوامع انسانی
فصل هفتم: یاران قائم (ع)
1. ویژگی‌های یاران قائم (ع)
2. تعداد یاران قائم (ع)
3. زنان و یاران قائم (ع)
4. چگونگی اجتماع یاران قائم (ع)
5. سلاح یاران قائم (ع)
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-964-2918-66-9
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان

siya zp
۱۴۰۰/۴/۴
خیلی از روایاتی ک مربوط به حادثه آخرالزمان هست رو تو این کتاب دیدم.
مخصوصاً تو این شرایطی ک حاکم ب دنیاست.
صالح فدوی
۱۴۰۱/۸/۲۳
کتاب بسیار خوب حاشیه و پر گویی نداره و به اصل مطلب اشاره می‌کنه، مهمترین ویژگی استفاده از روایات معتبر است
Kosar Samari
۱۳۹۸/۶/۲۶
کتابتون خیلی مفید بوده اجرتان باصاحب الزمان
Zahra
۱۴۰۱/۱/۱۰
واقعا کتاب جالب و کاربردی هست پیشنهاد می‌کنم بقیه هم مطالعه کنن
Sajad Ashory
۱۳۹۹/۱/۱۳
تکرار مطالب کتاب کشور‌های درگیر در واقع ظهور جلد اول ان است
حمید ابوللو
۱۳۹۸/۹/۷
عالین کتابهاتون حرف ندارن👌
اللهم عجل الولیک فرج
۱۴۰۲/۹/۶
سلام وقت تشکر از مولف کتاب
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان

برای دریافت کتاب اینک آخر الزمان: آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخر الزمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.