معرفی و دانلود کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو

عکس جلد کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو

ماتیاس انار در کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو، داستان میکل ‌آنژ را در اوایل سی‌سالگی نقل می‌کند، زمانی که در قسطنطنیه مشغول طراحی پلی به سفارش سلطان آنجاست. این رمان شگفت‌انگیز جوایز و افتخارات زیادی را برای نگارنده خود به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو:

ماجراهای رمان تاریخی با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو (Tell Them of Battles, Kings, and Elephants) در سال 1506 اتفاق می‌افتد، زمانی که میکل ‌آنژ جوان، سرخورده از رفتار پاپ و مشتاق پیشی گرفتن از رقبای خود لئوناردو داوینچی و رافائل به قسطنطنیه می‌رود تا پلی را طراحی کند که دو قسمت اروپایی‌نشین قسطنطنیه در خلیج شاخ طلایی را به یکدیگر متصل می‌کند.

ماتیاس انار (Mathias Énard) در این رمان به‌زیبایی وسوسه‌ی میکل آنژ برای پذیرفتن کاری را که داوینچی از پس آن برنیامده و همچنین درگیری او در بازی پشت‌پرده‌ی دربار را به تصویر می‌کشد. میکل آنژ در این سفر با مانوئل مترجم، مسیحی شاعر و غلامی به نام فالاچی آشنا می‌شود که برای او چیزی فراتر از دوست‌اند.

با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو، که از تکه‌های تاریخی واقعی تشکیل شده، داستانی است درباره‌ی چرایی گفته شدن قصه‌ها و ساخته شدن پل‌ها و این رمان به ما نشان می‌دهد چگونه عناصری که مربوط به تمدن‌های غرب و شرق‌اند و در ظاهر شباهتی به‌هم ندارند می‌توانند یکدیگر را انعکاس دهند.

افتخارات و جوایز کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو:

- کتاب سال فایننشال تایمز
- برنده جایزه گنکور در سال 2010

نکوداشت‌های کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو:

- رمانی تاریخی با زیبایی‌های بدیع. (پابلیشر ویکلی)
- انار داستانی خیالی و پُرتعلیق را به تصویر می‌کشد، داستانی از برخورد تمدن‌ها و شخصیت‌ها، از عشق، از هنرمند بودن در دورانی خشن. (جوآن وایدال، اِن‌پی‌آر)
- ادامه‌ی اکتشافات عمیق و انسانی انار در روابط تاریخی میان اروپا و آسیا، در روابط میان اسلام و مسیحیت. (میلیونز)

کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به رمان‌های تاریخی علاقه‌ دارند و همچنین تاریخ هنر و به‌طور خاص روایتی از زندگی میکل آنژ برای آن‌ها جذابیت دارد.

با ماتیاس انار بیشتر آشنا شویم:

شهرت این نویسنده‌ مرهون دریافت جوایز ادبی متعدد از جمله جایزه‌ی گنکور، معتبرترین جایزه‌ی ادبیات فرانسوی‌، برای کتاب قطب‌نما است. انار، که اهل فرانسه است، با زبان‌های فارسی و عربی آشنایی دارد و مدتی نیز در تهران سکونت داشته است.

در بخشی از کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو می‌خوانیم:

ارسلان بار دیگر به دیدار پیکرتراش می‌آید.
او را در اتاقش پیدا می‌کند که سرش به فهرست آخرین هزینه‌هایش گرم است.
ارسلان از دیدن میمون که آزادانه بیرون قفس بازش شلنگ‌تخته می‌اندازد و جیغ‌زنان از میز بر شانۀ هنرمند و بعد روی تختخواب می‌پرد و خود را روی پاهای مهمان می‌اندازد شگفت‌زده می‌شود.
مرد ترک با ضربۀ پا او را از خود دور می‌کند.
«این جانور را از کجا پیدا کرده‌اید؟»
میکل‌آنژ لبخندزنان با غرور می‌گوید: «هدیۀ مسیحی است. از هند می‌آید.»
ارسلان شانه‌هایش را بالا می‌اندازد.
«وحشتناک است. جیغ می‌زند و بوی گند می‌دهد. مراقب باشید، ممکن است گازتان بگیرد.»
میکل‌آنژ از خنده روده‌بر می‌شود.
«نه، تا الان فقط مارینگی را گاز گرفته که البته حقش بود. یولیوس صدایش می‌کنم، به‌خاطر شخصیت مزخرفش. از دست‌های من غذا می‌خورد. ببینید.»
یک فندق از کیسه‌ای درمی‌آورد و جلوی میمون می‌گیرد؛ نزدیک می‌شود و با ظرافت میوۀ خشک را، با احترام زیاد و وقاری حقیقی، در میان انگشتان کوچکش می‌گیرد.
میکل‌آنژ نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد و دوباره غرق خنده می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو
نویسنده
مترجممسعود سنجرانی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-7543-03-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو

برای دریافت کتاب با آن‌ها از جنگ‌ها، شاه‌ها و فیل‌ها بگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.