معرفی و دانلود کتاب با اضطرابم چه کنم؟

عکس جلد کتاب با اضطرابم چه کنم؟
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با اضطرابم چه کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با اضطرابم چه کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با اضطرابم چه کنم؟

کتاب با اضطرابم چه کنم؟ نوشته‌ی نازیلا رسول زاده پایدار، علاوه بر شرح معنای دقیق اضطراب، به شما یاد می‌دهد تا به شکلی درست، نگرانی‌های خود را در موقعیت‌های مختلف مدیریت کنید و با آن‌ها سازگار شوید.

دنیای بدون استرس مانند دنیایی بدون محرک است. با توجه به پیشرفت روزافزون بشر و تکنولوژی، مسئله‌ی استرس و کنترل آن جدی‌تر خواهد شد. اینکه از چه راهی فرد بتواند آستانه تحمل خود را بالا ببرد و اجازه ندهد استرس زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد، یک انتخاب است.

همه‌ی ما در پی انجام رفتارهایی هستیم که ما را به حال خوب برساند. در این مسیر نباید اجازه دهیم که موانعی مانند استرس حال خوبمان را از بین ببرد. با توجه به شرایط امروز که بیشتر موقعیت‌ها پیش‌بینی ناپذیر و دچار نوسان شده‌اند، اضطراب، تنش و دلهره نیز بخشی از کوله بار افراد شده است.

کوچک‌ترین تغییر ناخوشایند و ناسازگاری فرد را هشیار می‌کند که مشکلی به وجود آمده، اما نحوه‌ برخورد با این زنگ خطر و بروز مشکل بنا بر توانایی افراد متفاوت است. دسته‌ای از افراد با بی‌توجهی و کنار نهادن منجر به کهنگی و عمیق‌تر شدن آسیب می‌شوند. دسته‌ای دیگر از حساسیت پیش ‌آمده فرار می‌کنند و گمانشان بر این است که با عدم پرداختن به موضوع و سرکوب کردن آن می‌توانند آن را کنار بگذارند اما دریغ از اینکه این سرکوب و فرار منجر به قدرتمندی آن موضوع شده که با فشار بیشتری خود را نمایان می‌کند و طبعاً آسیب بیشتری به فرد وارد می‌نماید. برخی دیگر هم از این زنگ خطر بهره جُسته و از ایجاد سیر معیوب ممانعت می‌کنند.

آنچه که منجر به ایجاد تنش و نگرانی می‌شود می‌تواند در حوزه کنترل فردی و یا خارج از حیطه کنترل شخص باشد. عواملی همچون باورهای منفی، بدگمانی، برداشت‌های منفی، ذهن نامعتبر و انجماد فکری می‌تواند فرد را وارد وادی عدم آرامش و در نهایت استرس و اضطراب نماید که قطعاً با مدیریت بخش اعظم آن توسط فرد و درمانگر مدیریت خواهد شد؛ اما حوزه‌ای دیگر نیز وجود دارد که تحت کنترل فرد نیست و تحت عنوان عواملی محیطی یا بیرونی نام‌ برده می‌شود که سهم کمتری و گاهی هیچ سهمی در کنترل آن‌ها ندارد.

در حوزه‌ی درمان شاهد افرادی هستیم که متأسفانه وارد حوزه‌های نامربوط و اشتباهی همچون انکار، سرکوب، فرار از مشکلات و جایگزین کردن رفتارهای نادرستی همچون سیگار کشیدن، مصرف داروهای خودسرانه، مسکن، خواب آوره پرخاشگری بیش از حد، کمک گرفتن‌های حمایتی افراطی می‌شوند که سبک ناسالم کنترل اضطراب می‌باشد.

حالات اضطرابی همیشه حالت بیمارگون و اختلالی به خود نمی‌گیرد بسیاری از افراد در مواجهه با مسائل و شرایط دچار حالت تنش می‌شوند و اظهار می‌کنند. در دلم آشوب و به هم ریختگی و دلهره حس می‌کنم. مسائل و حالاتی از این دست را می‌توان با اجرای تکنیک‌ها و مهارت آموزی کنترل کرد.

در بخشی از کتاب با اضطرابم چه کنم؟ (What should I do with my anxiety) می‌خوانیم:

اضطراب با خودش تظاهرات شناختی، بدنی، هیجانی و رفتاری را به همراه دارد. معمولاً فرد مضطرب، به لحاظ شناختی مدام درگیر نشخوارهای فکری خاصی است که بی‌دلیل است و نمی‌داند از کجا می‌آید و علت و منشأ آن چیست. به لحاظ بدنی زمانی که فرد اظهار به اضطراب می‌کند معمولاً با افزایش تعریق، ضربان قلب و مشکلات روده‌ای، معده‌ای و گوارشی واکنش نشان می‌دهد.

از بُعد هیجانی، فرد دچار حالات دلهره، وحشت، تهوع، لرزش، احساس مورمور شدن، ورم معده و بدحالی را گزارش می‌دهد. آنچه حائز اهمیت است این است که در میان عوامل متعدد آنچه بیشتر برای فرد آزارنده است، حملات هیجانی می‌باشد و نه عوامل جسمانی؛ به‌طور مثال فرد بیشتر از عواملی چون استفراغ، بی‌اشتهایی آزار می‌بینند و نه عواملی چون ضربان قلب بالای مکرر؛ در ابعاد رفتاری نیز فرد حالات خاصی همچون اجتناب و فرار را انجام می‌دهد، به‌ گونه‌ای که نمی‌تواند آن شرایط را تحمل کند و سعی در رها کردنِ آن را دارد. بیش از این اشاره شد، افرادی که در حوزه حل مسئله، ناتوانی خاص خود را دارند در این شرایط نیز از حل مسئله سرباز می‌زنند و گزینه فرار و ندیدن آن را انتخاب می‌کنند.

آنچه که ما در ترس با آن مواجهه هستیم، نگرانی و ترس نسبت به یک موقعیت، شیء یا جاندار خاص، با منشأ مشخص می‌باشد. زمانی که از فرد سؤال می‌پرسیم از چه چیزی می‌ترسی می‌تواند به ‌صورت بارز آن را عنوان کند اما متأسفانه در اضطراب، علت نگرانی و تشویش معمولاً مشخص نمی‌باشد. به ‌طور مثال آنچه در حالات فعلی و با این اپیدمی موجود در کرونا مواجه هستیم، علت اضطراب اغلب افراد نگرانی بابت این است که چه اتفاقی می‌افتد؟ کی تمام می‌شود؟ تا چه زمانی درگیر این موضوع خواهیم بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تقدیر و تشکر
مقدمه
اضطراب سالم یا اضطراب ناسالم
اختلالات اضطرابی جزء اختلال‌های درون ‌نمود
ابعاد اضطراب
سبک زندگی
چرخه معیوب
درمان
مگر اضطراب موردی بیش ‌از پیش‌بینی حوادثی قریب‌الوقوع هست؟!
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با اضطرابم چه کنم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-622-255321-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با اضطرابم چه کنم؟

حسین حیدری
۱۳۹۹/۸/۲۴
بسیار ضعیف،
حتی در بیان مبانی و بدیهیات مربوط به اختلالات اضطرابی...
Fatemeh Kadkhoda
۱۳۹۹/۹/۱۴
مروری بر مطالبی که هنگام جست و جو با کلیدواژه اضطراب در گوگل میخوانید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب با اضطرابم چه کنم؟

برای دریافت کتاب با اضطرابم چه کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.