معرفی و دانلود کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس: تکنیک‌های خارق‌العاده برای آن‌ها که می‌نویسند

عکس جلد کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس: تکنیک‌های خارق‌العاده برای آن‌ها که می‌نویسند
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس: تکنیک‌های خارق‌العاده برای آن‌ها که می‌نویسند

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا کاغذ سفید را مقابل‌شان می‌بیند ایده‌ها و کلماتشان را از یاد می‌برند، خواندن این اثر فرصتی طلایی برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. در کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس، نوشته‌ی هنریت کلاوسر یاد می‌گیرید چطور خلاقانه‌تر و رهاتر کلمات را روی کاغذ بیاورید و هنگام نوشتن با ترس‌ها و افکار ناامیدکننده مقابله کنید.

درباره‌ی کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

نوشتن یکی از مهارت‌های مهمی‌ست که می‌توانید به کمک آن احساساتتان را به شکلی متفاوت بیان کنید، کارهای اداری‌تان را پیش ببرید و از همه مهم‌تر این‌که به این روش فکرهایتان را منسجم‌تر به زبان بیاورید، اما واقعیت این است که این کار برای همه آسان نیست و حتی برای بعضی‌ها تاحدی ترسناک و اضطراب‌آور است. البته خیلی وقت‌ها مشکل در شیوه‌ی نامناسبی‌ست که برای نوشتن‌تان در پیش گرفته‌اید.

هنریت کلاوسر (Henriette Anne Klauser) در کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس (Writing on Both Sides of the Brain) قصد دارد به شما یادآوری کند عیب‌جویی‌های بی‌مورد و ویرایش افراطی چه ضربه‌ی مهلکی به خلاقیت شما برای نوشتن می‌زند. او درعین‌حال تمرین‌ها و راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد تا نوشتن خلاق را آغاز کنید و بگذارید لذت آوردن کلمات در متن همه‌ی وجودتان را فرا بگیرد. پس اگر چندان از زنگ‌های انشا و کلاس‌های نگارش خاطره‌ای خوبی ندارید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید با همان تسلطی که حرف می‌زنید، بنویسید، این کتاب کمک‌تان می‌کند باورتان را نسبت به نویسندگی تغییر دهید و گام‌به‌گام در بیان افکار و احساساتتان موفق‌تر عمل کنید.

حتماً تا‌به‌حال برایتان پیش آمده که بخواهید متنی برای سخنرانی در جمع تنظیم کنید و مدام روی هر جمله خط بکشید و از نو بنویسید. این کار باعث می‌شود پس از هر بار تغییر نوشته‌تان به کلی ذوق و شوق خود را برای نوشتن از دست بدهید. متأسفانه خیلی از ما قبل از این‌که ایده‌ی ذهنی‌مان را به طور کامل و آزادانه روی کاغذ بیاوریم، اقدام به ویرایش نوشته‌مان می‌کنیم و گاهی با کمال‌گرایی‌های افراطی حاصل کارمان را زیر سوال می‌بریم.

شاید وقتش رسیده این عادت مخرب را کنار بگذارید و آزادانه‌تر افکارتان را بیان کنید. این کتاب به کسانی که در حین نوشتن و پس از آن مدام متن خود را به چالش می‌کشند، کمک می‌کند تعادلی میان نگارش متن و ویرایش آن برقرار نمایند و نگذارند هیچ‌یک از این بخش‌ها قربانی بخش دیگر شود.

پیش از خواندن این کتاب لازم است بدانید قدرت نوشتن در درون خود شماست، اما لازم است به مرور به این دارایی ارزشمند توجه کنید و از آن برای بیان ایده‌های مختلف کمک بگیرید. آموزه‌های موجود در این کتاب حاصل سال‌ها تدریس نویسنده در قالب کارگاه‌های موفق است که توانسته زندگی فردی و شغلی بسیاری از افراد را دگرگون کند.

کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس ترجمه‌ی سیمین موحد است که از سوی انتشارات کتیبه پارسی منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

  • کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس نه‌تنها جذاب و شگفت‌انگیز است، بلکه قدرتمندانه نوشته شده و واقعاً برای دانش‌آموزان من مفید بوده... نویسنده مطالب را به شکلی دل‌پذیر و لذت‌بخش بیان می‌کند. (دکتر ویلیام زیگر، دانشگاه ایالتی سن‌دیگو)

کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید مهارت نویسندگی‌تان را تقویت کنید، کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس کمک‌تان می‌کند ترس از نوشتن را کنار بگذارید و با انجام تمریناتی آگاهانه به نویسنده‌ای خلاق تبدیل شوید.

با هنریت کلاوسر بیشتر آشنا شویم

هنریت کلاوسر، نویسنده‌، استاد دانشگاه و از جمله مشاوران بزرگ آمریکایی است. او دکترای زبان و ادبیات انگلیسی دارد و در دانشگاه‌های کالیفرنیا، سیاتل و واشنگتن به تدریس مشغول است. کلاوسر تاکنون چهار کتاب موفق را تألیف کرده که همگی در شمار پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. او همچنین مدیر یک مرکز مشاوره در آمریکاست و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مختلف در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، خودیاری و نوشتن از دیگر فعالیت‌های مهم این نویسنده محسوب می‌شود. «بنویس تا اتفاق بیفتد (Write It Down; Make It Happen)» و «قلبت را روی کاغذ بیاور (Put Your Heart on Paper)» از دیگر آثار برجسته‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس: تکنیک‌های خارق‌العاده برای آن‌ها که می‌نویسند می‌خوانیم

من مجموعه‌ای از انواع قلم‌ها و مدادهای عجیب و غریب دارم که همه‌شان قرار است به من کمک کنند تا نویسنده‌ی کلمات فراری باشم که ناگهان به ذهنم می‌رسد. یک‌نوع قلم دارم که از بالایش کاغذ بیرون می‌آید (برای دونده‌ها عالی‌ست)، یک‌نوع دیگر در تاریکی روشن می‌شود (که برای نوشتن در سحر یا هنگام رانندگی در تونل‌های تاریک مفید است) و قلم دیگر توسط سازمان فضایی ناسا برای نوشتن در دمای خیلی گرم یا خیلی سرد‌، نوشتن در هر جهت و نوشتن زیر آب و بالای فضا طراحی شده است، و اما مداد محبوبم (مدادی شبیه قاشق چوبی) برای کسانی لازم است که هنگام آشپزی، ایده‌های عالی به ذهن‌شان می‌رسد.

همه‌ی این ابزارها یک هدف مشترک دارند: آنها به شما یادآوری می‌کنند ایده‌هایی که در لحظاتِ برنامه‌ریزی نشده به سراغ‌تان می‌آیند، ارزش ثبت شدن دارند. اگر خودتان را به ابزار لازم برای صید ایده‌ها مجهز کنید، پاداش خواهید گرفت. قلم راحتی که دم دست‌تان باشد کمک‌ می‌کند تا وقتی خیال‌بافی‌های آریل در اوج است و کالیبان هم خواب‌آلود است، نهایت استفاده را از آن لحظه بکنید. وقتی می‌بینید که افکار برآمده از لحظات غیرمرسوم، چقدر برای کار نهایی‌تان مفید است، حیرت‌زده می‌شوید.

برخلاف عقیده‌ی معمول، شما می‌توانید همزمان دو کار متفاوت انجام دهید (به قول معروف هم راه بروید و هم آدامس بجوید) و نیز می‌توانید ضمن فکر کردن، سیاحت هم بکنید. شما مسلح به نوشت‌افزار کامل برای هر مقصودی، به زودی درمی‌یابید که نوشته‌های درهم و برهم‌تان هم سیال و هم شاعرانه است. مطمئنم حرف مرا گوش می‌کنید. این لحظات را در الگوی نوشتن‌تان بگنجانید. به سهمی که آریل ادا می‌کند، خوش‌آمد بگویید و طالبش باشید. به کالیبان هم بگویید دهانش را ببندد و بعداً بیاید. حالا فقط شما و آریل و قلم مخصوص‌تان هستید. هرچه را که دل‌تان می‌خواهد و برایتان عزیز و گرانقدر است بگویید و به بهترین نحو ممکن بیانش کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
پیش‌گفتار
فصل 1: از ترس تا قدرت: کسب مهارت در کلام مکتوب
فصل 2: موی سگی که گازتان گرفت
فصل 3: مغز راست/مغز چپ یعنی چه؟
فصل 4: تاملی در رویابافی روزانه و رویاهای شبانه
فصل 5: شاخه‌بندی: راهِ مغز کامل برای سازمان‌دهی مطالب‌تان
فصل 6: طفره‌روی: نه فقط دور آن، بلکه پشت آن
فصل 7: یادگیری ابراز وجود؛ مقابله با منتقد درون
فصل 8: بازنگری: هیولای منتقد به دعوت شما بازمی‌گردد
فصل 9: رفتن به سینما: تجسم خلاق و نوشتن
کلام آخر
ضمیمه‌ی 1: تلفظ با کل مغز
ضمیمه‌ی 2: نوشتن با هر دو طرف مغز با استفاده از واژه‌پرداز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با هر دو طرف مغزت بنویس: تکنیک‌های خارق‌العاده برای آن‌ها که می‌نویسند
نویسنده
مترجمسیمین موحد
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-94896-9-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

برای دریافت کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.