معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ مجموعه‌ای از مقالات و جستارهایی با محوریت نویسندگی است. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در این قسمت چیستی پی‌رنگ را با مثال‌های متعدد شرح می‌دهند و شما را برای خلق داستانی جذاب آماده می‌سازند.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ

داستان کوتاه و رمان -مانند بیشتر پدیده‌های مدرن- برای ما ایرانی‌ها محصولاتی وارداتی‌اند. از همان زمانی‌که محمدعلی جمال‌زاده یکی بود، یکی نبودش را با الهام از الگوهای غربی نوشت نویسنده‌ی ایرانی به مصرف‌کننده‌ی تولیدات غربی تبدیل شد و هرچند این آشنایی می‌توانست امتیازی ویژه برای او باشد یا حتی نقش پله‌ای ضروری در مسیر تحول ادبیات فارسی را ایفا کند، به الگویی ممتد در آثار نویسندگان تبدیل شد. بعد از گذشت چندین دهه گروه کثیری از قلم به دستان وطن -اما نه همه آن‌ها- به کاغذ و خودکاری برای نوشتن اکتفا کردند، بی‌اعتنا به اینکه قبل از شروع داستان‌نویسی لازم است مقدماتش را فرا بگیرند و از همین مقدمه می‌توان به ارزش مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس (The Writers Digest Handbook of Short Story Writing) نوشته‌ی فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت پی برد.

کاوه فولادی نسب و مریم کهنسال نودهی در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ به گوشه‌ای دیگر از مباحث تکنیکی می‌پردازند. پی‌رنگ یا طرح داستان را می‌توان اسکلت ایده‌ای دانست که قصد دارید آن را روی کاغذ پیاده کنید. بخشی حیاتی از کتاب که با وجود پنهان ماندن از دید بسیاری خوانندگان مهم‌ترین قسمت آن است و مانند پایه‌های ساختمان، نقشی حیاتی در استحکام داستانتان برعهده دارد. علاوه بر این همانطور که یک قطار برای رسیدن به مقصد نیازمند حرکت است، حوادث رمان باید پویا و البته هدفمند باشند. جنبه‌ی دیگر پی‌رنگ از دید فرانک ای. دیکسون (Frank A Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) صحنه‌پردازی است. شاید شخصیت‌های قصه‌تان جذاب‌ترین دیالوگ‌های کره‌ی زمین را ردوبدل کنند، اما این مکالمه در چه فضایی رخ می‌دهد؟

تجسم یک اتاق یا منظره کار دشواری نیست، اما آن درخت سرسبز بلند، قلعه‌ی تودرتو، لباس‌های زیبا و جواهرات درخشان واقعا سهمی در پیشبرد داستان دارند؟ اینجاست که کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ توجهتان را به ابزار جلب می‌کند. گاه نبرد بزرگی که با وسواس به تصویر کشیده‌اید تقریبا هیچ اهمیتی در رمان ندارد و در مواردی مانند راپانزل (گیسوکمند) بافتن مو شاید مهم‌ترین اتفاق داستان باشد!

پی‌رنگ هدایتگر نویسنده، دلیل جذب خواننده، بخشی ندیدنی اما ملموس و خطیرترین قسمت یک رمان یا داستان کوتاه است. پس اگر مصمم هستید به جامعه‌ی نویسندگان بپیوندید و با خلق اثری ماندگار نامتان را در تاریخ ادبیات خلق کنید، شنیدن کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ از نشر چشمه، مانند هوایی که به ریه‌هایتان می‌کشید ضروری است. هرچه سریع‌تر قلم را زمین گذاشته و زمانی را به شنیدن این اثر آموزنده اختصاص دهید تا با کمک فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت، بهترین نسخه ممکن از ایده‌تان را مکتوب کنید.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید نویسندگی را به‌مثابه یک حرفه‌ی جدی دنبال کنید، شنیدن این کتاب و دیگر کتاب‌های صوتی مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ می‌شنویم

بازی شروع چیست؟ مجموعه‌ای از حرکت‌های -شما بخوانید جمله‌های- به‌دقت فکر شده، که آن‌چه را خواننده می‌خواهد در داستان پیدا کند، در اختیارش قرار می‌دهند؛ چه این خواننده مشغول ورق زدن مجله‌ای باشد که از قفسه‌ی کافه‌ای محلی برداشته و چه مشغول مطالعه‌ی صفحه‌های ابتدایی کتابی باشد که روی میز آخرین آثار داستانی رسیده قرار دارد.

چیزی که خواننده می‌خواهد در داستان پیدا کند، صحنه‌ای هیجان‌انگیز است که اتفاق‌های بزرگی قرار است در آن بیفتد. چیزی که خواننده می‌خواهد در داستان پیدا کند، احساس لذت است؛ لذت از این‌که توی مبلش فرو برود و راحت داستان را بخواند (ولو این‌که ممکن است در پایان داستان -برعکس شروع آن- روی لبه‌ی مبل نشسته باشد و مشغول جویدن ناخن‌هاش باشد). و مهم‌تر از همه، چیزی که خواننده می‌خواهد در داستان پیدا کند، انگیزه‌ای است که او را وادار به ورق زدن کند. عوامل لازم برای بازی شروع به هیچ‌وجه عوامل اسرارآمیزی نیستند که لازم باشد آن‌ها را در حالتی نیمه‌هوشیار روی گویی بلورین ببینید. بدون تلاش آگاهانه‌ای از جانب شما به‌ندرت ممکن است یک داستان به وجود بیاید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
مقدمه‌ی مترجمان
16 دقیقه
پی‌رنگ چیست؟
22 دقیقه
پی‌رنگ و جایگاه آن در داستان امروزی - قسمت اول
18 دقیقه
پی‌رنگ و جایگاه آن در داستان امروزی - قسمت دوم
21 دقیقه
پی‌رنگ و جایگاه آن در داستان امروزی - قسمت سوم
14 دقیقه
نوشتن داستان کوتاه به وسیله درونمایه
22 دقیقه
ارائه کشمکش در داستان کوتاه
19 دقیقه
پی‌رنگ، انگیزه، پی‌رنگ
17 دقیقه
با شخصیت‌های داستانتان بدرفتاری کنید
17 دقیقه
داستان‌های بدون پی‌رنگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ

Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
دنبال کتاب‌هایی بودم که عناصر داستان رو آموزش میده. در این کتاب صوتی راجع به پی رنگ توضیحاتی داده میشه که خوبه. ولی به نظرم کافی نیست. نکات خوبی داره، امیدوارم براتون مفید باشه
لاله عظیم شقاقی
۱۴۰۲/۹/۲۹
برای شروع به نکات خوبی اشاره شده است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.