معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت

یکی از دشواری‌های نویسندگی شرح موقعیت‌ها و تغییرات آن‌هاست. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت سعی می‌کنند با مثال‌های فراوان از نویسندگان بزرگ، تکنیک‌های متنوع تغییر وضعیت و موقعیت داستانی را با ما در میان بگذارند. این کتاب صوتی بخشی از مجموعه حرفه: داستان‌نویس است که به زیروبم‌های نویسندگی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت

ساختن یک وضعیت داستانی باورپذیر و جذاب برای مخاطب نیازمند توصیفات مناسب و کاربردی است. همان‌طور که فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت (The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing) نشان می‌دهند، نویسندگان ماهر هرکدام روش‌های مختص به خود را برای شرح یک موقعیت داستانی دارند. برخی توصیفات دقیقی از فضا و زمان ارائه می‌دهند و برخی دیگر موقعیت را از دریچه‌ی ذهن شخصیت‌ها می‌سازند.

آشنایی با عناصر و تکنیک‌های داستان‌نویسی از شروط اولیه‌ی نویسندگی موفق است. یکی از راه‌های شناخت یک نویسنده‌ی تازه‌کار و نویسنده‌ی باتجربه توجه به شیوه‌ی تغییر وضعیت و موقعیت داستانی است. نویسندگان جوان یا به‌سرعت و بدون آماده کردن مخاطب وضعیت‌ها و موقعیت‌های داستانی را تغییر می‌دهند و یا اینکه در دام زیاده‌گویی و اطلاع‌رسانی مستقیم می‌افتند. هردوی این وضعیت‌ها باعث می‌شود انسجام داستان برای خواننده دچار مشکل شده و پیگیری حوادث و اتفاق‌های داستان سخت و حوصله‌سوز شود.

فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت مثال‌هایی را از متن داستان‌های موفق جمع‌آوری کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از متن نویسندگان معروف شیوه‌هایی را یاد می‌دهند که نویسندگان باتجربه برای تغییر وضعیت و موقعیت استفاده کرده‌اند. نکته‌ی مهم در همه‌ی این مثال‌ها این است که به یاد داشته باشیم وقتی در زمان، مکان یا عمل داستانی به عقب یا جلو می‌رویم باید پیوستگی حرکتی را حفظ کنیم. پیوستگی صوری و معنایی از عناصر مهم در داستان‌نویسی است و تغییر وضعیت و موقعیت می‌تواند هم جنبه‌ی صوری و هم معنایی داشته باشد.

همچنین برای کنترل سرعت و ضرب‌آهنگ داستان باید سرعت و چگونگی تغییر وضعیت و موقعیت را کنترل کرد. درواقع بخش مهمی از داستان از طریق کنار هم قرار گرفتن وضعیت‌ها و موقعیت‌های متفاوت ایجاد می‌شود. در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت بیشتر عناصر داستانی خاصی که در خدمت حفظ انسجام و پیوستگی داستان است توضیح داده شده‌اند. بنابراین با خواندن این کتاب می‌توانید در ساختن و پرداختن داستان خود و شرح وضعیت و موقعیت‌های داستانی به‌خوبی عمل کنید.

کاوه فولادی نسب و مریم کهنسال نودهی این کتاب را به فارسی ترجمه و نشر چشمه نسخه‌ی چاپی آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی کتاب حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت با صدای کاوه فولادی نصب و به همت نشر صوتی رادیو گوشه تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس

هر نویسنده‌ای نیاز دارد تا عناصر داستان و تکنیک‌های روایت را بیاموزد. بسیاری از نویسندگان این تمهیدات داستان‌پردازی را با مطالعه‌ی نویسندگان پیش از خود می‌آموزند و برخی دیگر سراغ کتاب‌هایی می‌روند که برای آموزش این تکنیک‌ها طراحی شده است. مجموعه حرفه: داستان‌نویس یکی از این کتاب‌های آموزنده درزمینه‌ی نویسندگی است. این مجموعه بخشی از مقالات مفید مجله‌ی رایتر دایجست (The Writer's Digest) است که جنبه‌های مختلف نویسندگی را پوشش می‌دهد.

در این مجموعه که شامل «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی» و چندین مجموعه‌ی دیگر است مقاله‌های متنوعی از ویراستارها، نویسندگان و مدرسان داستان‌نویسی آمریکایی جمع‌آوری شده است. نسخه‌ی چاپی این مجموعه در قالب 3 جلد توسط نشر چشمه منتشر شده و تا کنون 8 قسمت از نسخه‌ی صوتی آن توسط رادیو گوشه تهیه شده است.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند با اصول داستان‌نویسی آشنا شوند یا علاقه دارند تکنیک‌هایی را که باعث تقویت یک داستان می‌شود شناسایی کنند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت می‌شنویم

نویسنده‌های معتبر مجموعه‌ی گسترده‌ای از تشبیه‌ها را برای توصیف انتقال استفاده کرده‌اند و شما هم ممکن است به‌نوبه‌ی خودتان یکی از آن‌ها را بر بقیه ترجیح دهید. تشبیه مطلوب من تشبیهی است که سال‌ها پیش – وقتی اولین بار می‌خواستم داستانی با زاویه دید ترکیبی بنویسم و با انتقال در آن سروکله می‌زدم – از یک معلم زیرک شنیدم. او به من سفارش کرد که انتقال را مثل یک قلاب در نظر بگیرم و فرض کنم که این قلاب به طنابی متصل است و کوهنوردی آن طناب را دور کمرش بسته است. کوهنورد هنگام صعود مدام قلاب را به سمت لبه‌ی بعدی پرت و از طناب برای رسیدن به آن استفاده می‌کند. یک نویسنده هم می‌تواند به عملی که در زمان یا مکانی متفاوت اتفاق خواهد افتاد، اشاره‌ای عمدی داشته باشد. این همان پرت کردن قلاب به سمت لبه‌ی بعدی است. به‌این‌ترتیب وقتی می‌خواهد به آن مکان یا زمان متفاوت برود، یک عبارت ساده (همان طناب) همه‌ی چیزی است که برای بالا رفتن به آن نیاز خواهد داشت. در مثال بالا جمله‌ی «باید فردا به بانک می‌رفت» قلاب است. وقتی پس از آن می‌خوانید «صبح روز بعد وقتی به بانک رفت...»، در حقیقت دارید با طناب بالا می‌روید و همه‌ی فعالیت‌های بی‌ربط جف را کنار می‌گذارید.

آب هوا همیشه یکی از قلاب‌های موثر انتقال است:

وقتی سو سرکار می‌رفت، آسمان آبی و صاف بود. اما وقتی ساعت پنج عصر دفتر را ترک کرد، آسمان تیره بود و باران به کف خیابان‌ها می‌کوبید.

فصل‌ها معمولا برای مشخص کردن فاصله‌های زمانی بلند استفاده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
تغییر وضعیت و موقعیت
16 دقیقه
انتقال بی‌دردسر
6 دقیقه
پنج شگرد برای تغییر وضعیت و موقعیت
22 دقیقه
استفاده‌ی موثر از فلاش‌بک
14 دقیقه
چطور از فلاش‌بک در داستان استفاده کنیم؟
10 دقیقه
درباره‌ی استفاده از فلاش‌بک در داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت

کاربر b
۱۴۰۲/۱/۸
این مجموعه کتاب‌ها برای نویسنده شدن راهگشا هستند
Mohamad kordani
۱۴۰۲/۸/۸
خیلی عالی مثال‌های که داره خیلی خوبن
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 8: تغییر وضعیت و موقعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.