معرفی و دانلود کتاب با پرنده‌ها

عکس جلد کتاب با پرنده‌ها
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با پرنده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با پرنده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با پرنده‌ها

کتاب با پرنده‌ها اثر پرفروش فرانچسکا سانا که در فهرست بهترین کتاب‌های کودکان نیویورک تایمز قرار دارد، داستان تاثیرگذار و برگرفته از واقعیت خانواده‌‌ای‌ست که بدون از دست دادن امید، سفری طولانی و خطرناک را برای فرار از کشور جنگ‌زده‌شان آغاز می‌کنند.

موضوع کتاب با پرنده‌ها چیست؟

خانواده‌ای در شهری در کنار دریا به خوبی و خوشی زندگی می‌کردند تا اینکه جنگ در کشورشان شروع شد. پدرخانواده در جنگ کشته می‌شود و مادر برای نجات خود و فرزندانش تصمیم می‌گیرد که کشورشان را ترک و به کشوری دیگر مهاجرت کنند. آن‌ها راهی دشوار و طولانی را آغاز و از دریاها و کشورهای مختلفی عبور می‌کنند تا به کشوری امن برسند. آن‌ها درست مانند پرنده‌ها مهاجرت می‌کنند با این تفاوت که پرنده‌ها آزاد و رها به هر جا که بخواهند می‌روند، در حالی که انسان‌ها برای گذر از کشور و مرزها با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند.

درباره‌ی کتاب با پرنده‌ها:

کتاب با پرنده‌ها (The Journey) داستانی زیبا و سرشار از احساس است و با بیانی کودکانه و دلنشین یکی از مهمترین معضلات امروز‌ی انسان‌ها، یعنی مهاجرت را به تصویر می‌کشد. کلمه‌‌ای که ممکن است در ابتدا برای کودکان چندان مملوس نباشد اما بعد از خواندن این داستان متفاوت به خوبی آن را درک می‌کنند. فرانچسکا سانا (Francesca Sanna) در این داستان در کنار روایت تلخی‌های جنگ و مهاجرت، از شجاعت، امید و کنار گذاشتن غم‌ها و مشکلات صحبت می‌کند.

ترک اجباری وطن، مهاجرت، پناهجویان کلماتی است که امروزه تمام رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی آن‌ها سخن می‌گویند اما کمتر داستانی وجود دارد که به خوبی داستان «با پرنده‌ها»، کودکان را با سرگذشت و سختی‌های زندگی مهاجران آشنا کند.

کتاب حاضر با انعکاس بی‌نظیری از وضعیت جنگ و مهاجرت، در سراسر جهان با تحسین مواجه شد و منبعی عالی برای آموزش کودکان در مورد پناهندگی و پناهجویان است. همچنین آگاهی آن‌ها را افزایش داده و آن‌ها را به همدلی و همذات‌پنداری وا می‌دارد. خواندن کتاب «با پرنده‌ها» به خصوص برای کودکان ایران جزو ضرورت‌ها محسوب می‌شود به دلیل اینکه امروزه مهاجران زیادی از کشورهای همسایه در ایران زندگی می‌کنند که متاسفانه در بسیاری از موارد جامعه برخورد خوبی با آن‌ها ندارد.

داستان «با پرنده‌ها» با به تصویر کشیدن شرایط واقعی ترک وطن برای کودکان، از همان سنین حساس کودکی به آن‌ها می‌آموزد که مهاجران چه سختی‌ها و مشکلاتی را از سر گذراندند و به اجبار در کشوری غیر از کشور خودشان زندگی می‌کنند تا بلکه طعم امنیت و آرامش را بچشند. همچنین بسیاری از ایرانیان نیز در سال‌های اخیر به کشوری دیگر مهاجرت کرده یا در تکاپوی آن هستند، این داستان حسی را به کودکان منتقل می‌کند که درک این موضوع را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

افتخارات و نکوداشت‌های کتاب با پرنده‌ها:

- در فهرست کتاب‌های جالب برای کودکان از سوی نیویورک تایمز
- در فهرست برترین کتاب‌های کیرکس ریویو در سال 2016
- تایید شده توسط سازمان عفو بین‌الملل
- یک منبع آموزشی برای افرادی که پذیرای پناهجویان در جامعه‌ی خود هستند. (نیویورک تایمز)

فرانچسکا سانا را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، تصویرگر و طراح گرافیگ ایتالیایی است که برای دنبال کردن رویاهای خود به سوئیس نقل مکان کرد. سانا در سال 2015 از دانشگاه هنر و طراحی لورسرن فارغ‌التحصیل شد. کتاب «با پرنده‌ها» نخستین کتاب اوست که با استقبال و جوایز زیادی رو‌به‌رو شد و مورد تایید سازمان عفو بین‌الملل قرار گرفت. ایده‌ی این داستان در طی ملاقات با دو دختر پناه‌جو در ایتالیا به ذهن او خطور کرد. فرانچسکا سانا بعد از صحبت با آن‌ دو دختر مهاجر به نیروی قدرتمند امید که در سفرشان وجود داشت، پی برد و بعد از ملاقات با بسیاری از مهاجران و جمع‌آوری قصه‌های گوناگون تصمیم به نوشتن این کتاب گرفت.

کتاب با پرنده‌ها مناسب چه کسانی است؟

این داستان درگیرکننده و جذاب با تصاویری چشم‌نواز برای خردسالان و کودکان دبستانی مناسب است و مفاهیم مهمی را به آن‌ها می‌آموزد.

در بخشی از کتاب با پرنده‌ها می‌خوانیم:

ما دوست نداریم برویم، اما مادرمان می‌گوید این یک ماجراجویی عالی خواهد بود. همه چیز را در چمدان‌هایمان می‌گذاریم و از هر کسی که می‌شناسیم خداحافظی می‌کنیم. در تاریکی شب راه می‌افتیم تا کسی ما را نبیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با پرنده‌ها
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-462-061-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با پرنده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با پرنده‌ها

برای دریافت کتاب با پرنده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.