معرفی و دانلود کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

عکس جلد کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

روخوس میش یکی از محافظین شخصی آدولف هیتلر، رهبر جنجالی حزب نازی، بود. او در کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر، به روایت دوران کارش در سازمان نظامی اس اس پرداخته و از این طریق، برای نخستین بار ناگفته‌های بسیاری را در باب تشکیلات نازی‌ها بیان نموده است.

درباره کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

«آدولف هیتلر که بود و چه کرد؟» پاسخ گفتن به این سوال احتمالاً برای همه‌ی ما ساده به نظر می‌رسد. شاید بیش از اندازه ساده. چرا که گوش ما پُر است از انبوه گفته‌ها و اطلاعات در باب رهبر بدنام حزب نازی و کرده‌های مصیبت‌بار او. با این همه، شاید هنوز جای آن باشد که بیشتر و دقیق‌تر هیتلر را بشناسیم. گاهی دانسته‌های ما، چندان که گمان می‌کنیم، کافی نیستند...

به راستی هنوز پرسش‌های بی‌جواب بسیاری در باب آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، و به طور کلی، در باب تاریخ جنگ جهانی دوم، مطرح است. با مطالعه‌ی کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر (Hitler's Last Witness) پاسخ بسیاری از این پرسش‌ها را خواهیم گرفت.

اثر مذکور دربردارنده‌ی خاطرات شخصی روخوس میش، از محافظین آدولف هیتلر، است. میش در روایت خاطرات خویش، تمرکزش را معطوف به روزهایی نموده که مستقیماً در معیت آدولف هیتلر، «پیشوای بزرگ حزب نازی»، گذرانده است. در این روایت، او بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری شخصی، به ترسیم شخصیت هیتلر پرداخته و روحیات او را، از مجرای نقل کرده‌ها و گفته‌های گوناگونش، موشکافی کرده است.

روخوس میش در سال 2013 از دنیا رفت. او تا زمانی که زنده بود، از هیتلر به عنوان پیشوای خویش یاد می‌نمود. با این همه، به خطاهای پرشمار او نیز اذعان داشت. به طور کلی، تصویر هیتلر، چنان‌که به قلم میش ترسیم شده، تصویر مردی عادی و معمولی است. آدمی با همان نقاط قوت و ضعف اخلاقی که بسیاری از ما در نهاد خویش داریم. این تصویر، تضاد عظیمی با سیمای عمومی آدولف هیتلر دارد. در نظر عموم، هیتلر دیوانه‌ای غیرقابل پیش‌بینی، با قلبی از سنگ بود؛ مردی که می‌توانست تحت تأثیر عقاید نژادپرستانه‌ی خویش، خونسردانه حُکم به مرگ میلیون‌ها نفر دهد. گفته‌های روخوس میش در کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر تا اندازه‌ی زیادی تصویر مذکور را مخدوش می‌کند. اگرچه، گاهی اوقات نیز بر آن صحه می‌گذارد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر، فرازهایی از اثر است که به شرح واپسین روزهای حیات هیتلر پرداخته است. چنان‌که می‌دانیم، هیتلر آخرین روزهای زندگی را در حالی گذراند که ارتش تحت فرمانِ او، به خفت‌بارترین شکل ممکن در مقابل نیروهای متفقین عقب نشسته، و جنگ را در تمام عرصه‌ها باخته بود. این نه فقط جنگ جهانی دوم، بلکه زندگی پیشوا، با تمام رؤیاهای جنون‌آمیزش بود که به پایان می‌رسید. روایت میش از این روزها با جزئیاتی تکان‌دهنده و هولناک همراه است که تاکنون در هیچ کتابی و از سوی هیچ فردی، بیان نگشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر توسط پریسا ابن یامینی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر ترنگ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

  • خاطرات روخوس میش مملو از جزئیات و حواشی جذاب است که بینشی نادر و شگفت‌انگیز را در باب سازوکارهای حاکم بر سازمان نازی ارزانیِ مخاطب می‌کند. روخوس میش تمام مکالمات مقامات را می‌شنید؛ رفت‌وآمدها را تماشا می‌کرد و به طور کلی، ناظری دقیق و تیزبین بود. (Roger Moorhouse, author of Berlin at War)

  • خواندن کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر بی‌اندازه جذاب و آموزنده است. روخوس میش، نویسنده‌ی این اثر، آدولف هیتلر را مردی عادی می‌دانست. «عادی‌ترین مردی که تا به حال دیده بودم.» به گفته‌ی میش، این مرد عادی عاشق کودکان و حیوانات بود. اما همو بود که جهان را در کام جنگ و مصیبت فرو برد... ضمن ورق زدن کتاب میش، این نکته را به خاطر داشته باشید: مطالعه‌ی اثر حاضر صرفاً گامی مقدماتی برای شناخت عمیق‌تر پیشوای بدنام حزب نازی است. (Cybermodeler)

  • خاطرات روخوس میش روایتی خواندنی، جذاب و آموزنده در باب وقایع مختلفِ یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ است؛ این روایت توسط مردی به نگارش درآمده که این افتخار را داشته تا شاهد زنده‌ی بسیاری از فجیع‌ترین حوادث تاریخ باشد. (David J.A. Stone, British military historian, author and former soldier)

  • کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر نگاهی جذاب به زندگی آدولف هیتلر، از چشمِ یکی از نیروهای خودیِ حزب نازی است. اگرچه جنگ جهانی دوم قریب به هفتاد سال پیش خاتمه یافته، هنوز اطلاعات جدید فراوانی در باب آن هست که ما نمی‌دانیم. نویسنده‌ی اثر حاضر، جزئیات دقیقی از زندگی شخصی و سیاسی هیتلر به دست می‌دهد. وی به خوبی شخصیت هیتلر را واکاوی می‌کند و واپسین روزهای زندگی او را به طرزی تکان‌دهنده شرح می‌دهد. اثری که توسط روخوس میش پدید آمده، در یک کلام، خواندنی و بی‌نظیر است. (History Buff)

  • حاوی بینشی روشنگر در باب واپسین روزهای حیات آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی برلین؛ من مدعی‌ام که مطالب کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر، در مقایسه با انبوه کتاب‌هایی که به بررسی تاریخ رایش سوم پرداخته‌اند، دقیق‌تر و معتبرتر است. (The Spectrum)

  • نوشته‌ی مردی فاقد اهمیت که از قضا شاهد مهم‌ترین حوادث تاریخ بود... (Neue Zürcher Zeitung)

  • روخوس میش از هیچ چیز ستایش نمی‌کند؛ هیچ چیز را تقبیح نمی‌کند؛ و همچنین، هیچ حادثه‌ای را توجیه نمی‌کند. او صرفاً واقعیات را روایت می‌کند. (Göttinger Tageblatt)

کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با شخصیت آدولف هیتلر، و دوست‌داران کتب تاریخی و زندگینامه‌ای، مخاطبین اصلی کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر، نوشته‌ی روخوس میش، به شمار می‌روند.

با روخوس میش بیشتر آشنا شویم

روخوس میش (Rochus Misch) متولد سال 1917 و اهل سیلزیای شمالی (واقع در ایالت شرقی آلمان) بود. سن چندانی نداشت که پدرش را از دست داد و تحت تربیت پدربزرگ و مادربزرگ قرار گرفت. در کودکی جثه‌ی یک آدم بالغ را داشت: وزنی زیاد و قدی در حدود یک متر و هشتاد سانتی‌متر. احتمالاً به واسطه‌ی همین جثه بود که به سازمان اس اس ملحق، و عضو گروه محافظان شخصی آدولف هیتلر شد. بعدها در جریان جنگ آلمان با لهستان (در 1939) آسیب شدیدی دید که سبب شد از مردی نظامی به کسوت یکی از کارکنان شخصی خانه‌ی هیتلر درآید. همچنین، مدتی را نیز به عنوان تلفن‌چی در خدمت نازی‌ها گذراند.

روخوس میش یکی از واپسین افرادی بود که هیتلر را، در واپسین روزهای زندگی‌اش در پناهگاه زیرزمینی برلین، همراهی کرد. او بعدها خاطرات خود را از دوران کارش به عنوان محافظ هیتلر، در کتابی با عنوان «با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر» به رشته‌ی تحریر درآورد. اثر مذکور که نخستین بار در سال 2008 به انتشار عمومی رسید، میان مورخین جنجال بسیاری به پا کرد. میش در خاطرات خود هیتلر را به مثابه‌ی انسانی عادی توصیف کرده است. بسیاری از گفته‌های وی در باب زندگی و شخصیت رهبر رایش سوم، برای نخستین بار در همین کتاب مطرح شده‌اند.

در بخشی از کتاب پیشوا تا ابد می‌خوانیم

زانکت روخوس مقدس، درمانگر طاعون، مورد احترام اروپاییان بود. متولد مونپلیه در قرن سیزدهم، توانایی حفاظت از مردم در برابر اپیدمی را داشت. در 16 آوگوست 1814 گوته در مراسم وقف کلیسای روخوس بینگین در راین به افتخار قدیس شرکت کرد و در مقاله‌اش با عنوان «پسربچۀ یتیم روستایی» برداشتش را از آن روز توصیف کرد. نام روخوس برگرفته از واژۀ قدیمی ‌آلمانی اصیل به معنای «فریاد» یا از اصطلاحات زبان ییدیش به معنای «عصبانیت، خشم» و زبان فرانسه به معنای «قرمز» است. اتفاقاً روخوس مقدس با صلیب قرمزی بر روی سینه‌اش به دنیا آمد؛ نشان انتخاب الهی. تمام این‌ها را خیلی وقت پیش فهمیدم. موقعی که علاقه‌ام به اسم نامتعارف مسیحی‌ام زیاد شد. دربارۀ اینکه آیا مادرم هنگام انتخاب این نام برایم، این داستان را می‌دانست یا نه هیچ نظری ندارم. همین‌طور نمی‌دانم که آیا پدربزرگ و مادربزرگم از قصد، می‌خواستند که حامی پسرشان یعنی پدرم درمانگر طاعون باشد یا نه. روخوس هم نام پدرم بود و هم نام من. احتمالاً اگر هنگام تولدم پدرم زنده بود این اسم را برایم انتخاب نمی‌کرد.

بعد از برادر بزرگ‌ترم برونو، دومین پسر روخوس و ویکتوریا میش بودم. اگر پدرم آرزوی اعطای نامش به فرزندانش را داشت قطعاً آن را به پسر اولش می‌داد. با وجود این مادرم می‌خواست که من نام همسر فوت‌شده‌اش را داشته باشم. پدرم معمار بود و مادرم در حمل‌ونقل عمومی ‌برلین کار می‌کرد. برونو موقعی به دنیا آمد که والدینم در هِندل‌پلاتس، اشتگلیتس برلین زندگی می‌کردند؛ اما کمی‌ بعد از آن، هنگام شروع جنگ جهانی اول به آلت شالکوویتس نزدیک اُپن در سیلزیای شمالی نقل‌مکان کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمۀ نویسنده
فصل اول. دوران کودکی‌ام: 1917–1937
فصل دوم. خدمت سربازی: 1937–1939
فصل سوم. شروع جنگ: 1939
فصل چهارم. هیتلر نامه‌رسان می‌خواهد
فصل پنجم. رایش من صفحه کلید تلفن
فصل ششم. برگهوف، قطار مخصوص هیتلر و رادولف هِس
فصل هفتم. ستاد آشیانۀ گرگ: 1941
فصل هشتم. ستاد آشیانۀ گرگ، گرگینه، استالینگراد، ماه‌عسل من: 1942
فصل نهم. حرکت از جبهۀ شرقی به غربی: 1943
فصل دهم. عیاش: 1944
فصل یازده. عروسی و خیانت: 1944
فصل دوازدهم. آماده‌سازی پناهگاه برلین: فوریه و آوریل 1945
فصل سیزدهم. زندگی در پناهگاه: دو هفتۀ آخر آوریل 1945
فصل چهاردهم. آخرین روز هیتلر: 30 آوریل 1945
فصل پانزدهم. مذاکرات و فرزندان گوبلس: 1 می‌ 1945
فصل شانزدهم. فرار و دستگیری
فصل هفدهم. 9 سال در اسارت شوروی
فصل هجدهم. بازگشت به خانه و شروعی دوباره
فهرست اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر
نویسنده
مترجمپریسا ابن یامینی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-7741-18-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

حمیدرضا میرزاصادقی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
با سلام و احترام برای آن‌ها که به دنبال دانستن بیشتر در خصوص رژیم نازی و به خصوص شخص هیتلر باشند، کتاب اطلاعات خوبی به دست می‌دهد و تصویر نسبتا واضحی ایجاد می‌کند
آرش اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بالاخره داریم با حقایق آشنا می شویم متاسفانه همیشه تاریخ رو فاتحان می نویسند
Kingwolf
۱۴۰۲/۵/۹
کتابی بسیار عالی با اسنادی که جنایات متفقین و یهود بین الملل را اثبات می‌کند!
حسین افشار
۱۴۰۲/۱/۴
عالی هست تا اینجا که خوندم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر

برای دریافت کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات محافظ شخصی هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.