معرفی و دانلود کتاب تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان

عکس جلد کتاب تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان

تیل سوان در کتاب تاریکی پیش از سپیده دم به شما می‌آموزد تا به‌جای ایفای نقش قربانی در زندگی، خود را دوست داشته باشید و برای همیشه از احساس گناه رهایی بیابید. خوددوستی و عشق سرشار نسبت به خود ازجمله دستاوردهای ارزشمندی هستند که با مطالعه‌ی کتاب حاضر به دست خواهید آورد. اثری که شما را به مسیر خودیاری، خودسازی و سلامت روان هدایت خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب تاریکی پیش از سپیده دم

دوست داشتن جهان و هرچه در آن هست، تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که ابتدا بیاموزیم خودمان را دوست داشته باشیم. اغلب ما هر روز در آینه به صورت خود نگاه می‌کنیم، هر لحظه با جسم و روح خود همراهیم و خودمان را به اشکال گوناگون به دیگران معرفی می‌کنیم اما هنوز هم آن‌طور که لازم است خودمان را نمی‌شناسیم و آن‌طور که شایسته‌ی آن هستیم، به خودمان عشق نمی‌ورزیم. بااین‌حال، انتظار داریم که دیگران ما را دوست بدارند و با دیدن هر واکنش منفی بلافاصله آزرده خواهیم شد. آیا چنین چیزی امکان‌پذیر خواهد بود؟ از دیگران بخواهیم عاشق کسی باشند که خودمان حتی یک لحظه هم به دوست داشتنش فکر نمی‌کنیم؟ البته که نه. بااین‌اوصاف، چگونه می‌توانیم با خودمان آشتی کرده و عشق گمشده را نثار وجودمان کنیم؟ تیل سوان (Teal Swan) در کتاب تاریکی پیش از سپیده دم (Shadows before dawn) راه و چاه آن را به شما خواهد آموخت.

غالباً همگی ما پذیرفته‌ایم که خوددوستی می‌تواند اثرات عمیقی بر احساسات، رضایت ما از زندگی و خوشبختی درونی‌مان داشته باشد. جالب اینجاست که گاهی آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنیم. بااین‌حال، نه آن را به کار می‌بریم، نه مفهوم آن را به‌درستی می‌شناسیم و نه حتی راه رسیدن به آن را می‌دانیم. مهارت در خوددوستی مانند خواندن و یاد گرفتن یک صفحه از کتاب فیزیک نیست! بلکه به سفری پرفرازونشیب در دنیای پرپیچ‌و‌خم وجودتان نیاز دارد. نویسنده در همان ابتدای کتاب سفری را که خود برای دستیابی به خوددوستی پشت سر گذاشته برایتان شرح خواهد داد. مسیری که پیمودن آن برایش دشوار بوده اما نتیجه‌ی آن نکاتی شده که برای کمک به مخاطبانش در کتاب حاضر گرد آورده. پیشنهاد می‌کنیم کتاب تاریکی پیش از سپیده دم را مانند نقشه‌ی راهی برای یک سفر طولانی بخوانید؛ یا شاید بهتر باشد بگوییم نقشه‌ای که شما را به سوی گنجی نهفته راهنمایی می‌کند.

کتاب حاضر از دو بخش کلی تشکیل شده. تیل سوان در بخش ابتدایی داستان غم‌انگیز زندگی‌اش را برایتان بازگو خواهد کرد. داستانی که می‌تواند الهام‌بخش شما برای عبور از لحظات سخت زندگی‌تان باشد. البته قرار نیست در این بخش صرفاً با یک زندگی‌نامه‌ی خودنوشت مواجه شویم. نویسنده تلاش دارد تا در ترسیم گذشته‌های خود نکاتی اساسی درمورد بهتر زیستن و دست برداشتن از آسیب‌رسانی به خود را برایمان مطرح کند. در بخش دوم به جعبه‌ابزاری مجهز خواهید شد که عشق به خود را برایتان به ارمغان می‌آورد. در این جعبه بیست‌و‌نه ابزار قرار گرفته‌اند که برای طی مسیر خودشناسی و رسیدن به خوشبختی ضرورت دارند.

ابزار اول به شما کمک می‌کند تا عادت کنید که در تمامی روزهای زندگی عاشق خودتان باشید، تمامی 365 روز سال! ابزار دوم به شما نشان می‌دهد که شایسته‌ی عشق بی‌پایان نسبت به خودتان بوده و مستحق آن هستید که در راه آرامش و آسودگی خود گام بردارید. با بهره‌گیری از ابزارهای بعدی مهم‌ترین تصمیم زندگی خود را خواهید شناخت، ارزش وجودی‌تان را کشف خواهید کرد و یاد می‌گیرید برای رهایی از زندان تنگ و تاری که افکار بیهوده مسبب آن شده‌اند بجنگید. می‌آموزید بدون احساس گناه، نظراتتان را برای خود و دیگران بیان کنید. تصمیم می‌گیرید روح و جسم خود را به یک اندازه دوست داشته باشید و در این حالت، خوبی‌ها و بدی‌های وجودتان را درست به‌اندازه‌ی یکدیگر محترم و دوست‌داشتنی بدانید.

در ادامه‌ی راهنمایی‌های تیل سوان در کتاب تاریکی پیش از سپیده دم می‌آموزید که از بازی کردن نقش قربانی در زندگی دست بکشید، نه گفتن به‌جا و به‌موقع را یاد بگیرید و در کنار خوشحال کردن دیگران، کمی هم به خوشحالی خودتان توجه داشته باشید. نویسنده همچنین به شما خواهد آموخت که چگونه از بند کمال‌گرایی منفی و سایه‌ی شوم آن رهایی بیابید. می‌آموزید که اشتباهات خود را پذیرفته و با آغوش باز به استقبالشان بروید. هر اشتباه درسی برای موفقیت‌های بعدی شما خواهد بود. جنبه‌های خودتخریبی رفتارهایتان را خواهید شناخت و روش‌هایی را برای اجتناب از آن‌ها یاد می‌گیرید.

همچنین در خلال خواندن کتاب تاریکی پیش از سپیده دم کودک درونتان، همان شخصیت بازیگوشی که احساس آزادی، شادی و خوشبختی را در شما زنده خواهد کرد، دوباره بیدار خواهد شد تا با نداهای درونی‌اش شما را به سوی خواسته‌های قلبی‌تان هدایت کند. در پایان روش‌هایی را برای تعیین مرزهایتان فرامی‌گیرید. مرزهایی که احترام به خود را برای شما رقم خواهند زد. اینجاست که به سوی مقصد اصلی‌تان روانه می‌شوید و هرگز از شکست یا رفتن به مسیرهای انحرافی نگران نخواهید بود چون جعبه‌ابزاری که در اختیار دارید شما را در برابر هر بحران درونی و بیرونی آسیب‌ناپذیر خواهد کرد.

پریسا ابن یامینی برگردان این کتاب روان‌شناختی را به فارسی سلیس به انجام رسانده و نشر ترنگ نیز آن را به دوست‌داران آثار مرتبط با تحولات شخصی و تغییر زندگی عرضه کرده است.

کتاب تاریکی پیش از سپیده دم برای چه کسانی مناسب است؟

برای رسیدن به خودباوری و عزت‌نفس که لازمه‌ی خودیاری و خودسازی شما هستند، خواندن کتاب تاریکی پیش از سپیده دم را به شما توصیه می‌کنیم. اثری روان‌شناختی که دریچه‌ای به سوی خود درونی‌تان می‌گشاید.

با تیل سوان بیشتر آشنا شویم

تیل سوان با نام اصلی مری تیل باسورث، در 16 ژوئن 1984 زاده شده و یکی از مشهورترین معلمان معنوی جهان به شمار می‌آید. این نویسنده‌ی آمریکایی در سال 2011 نخستین کتاب خود را به چاپ رساند و کانال یوتیوبش را نیز راه‌اندازی کرد. از سال 2012 بود که محبوبیت چشمگیری در سراسر دنیا به دست آورد. سخنرانی‌های انگیزشی او نیز از سال 2011 آغاز شدند و مخاطبان بسیاری را جذب خود نمودند.

یک مستند صوتی شش‌قسمتی در سال 2018 توسط گیزمودو ساخته شد که به بررسی شخصیت تیل سوان و آموزه‌هایش می‌پرداخت. همچنین در سال 2017 مستندی به نام «سایه‌ باز: داستان تیل سوان» تولید و تهیه شد.

عمده‌ی فعالیت‌های تیل سوان بر درمان بیماری‌های روانی و خنثی‌سازی تجربیات آسیب‌زا و سرکوب‌شده متمرکز شده‌اند. اداره‌ی مرکز فیلادلفیا که از سوی پیروان سوان با نام «قبیله‌ی تیل» نامیده شده، از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان می‌خوانیم

آیا تاکنون شنیده‌اید که می‌گویند: «اگر می‌خواهی علف هرزی را از بین ببری باید آن را از ریشه بکنی؟» این دقیقاً همان کاری است که نیاز داریم با خودبیزاری انجام دهیم. باید از ریشه آن را بکنیم و خوددوستی را جایگزینش کنیم. زمانی‌که خودبیزاری را با خوددوستی عوض می‌کنید، علف‌های هرز زندگی‌تان ناپدید می‌شود و گل‌ها جای آن را می‌گیرد. پس از آن هر پیشامد بیرونی زندگی‌تان بهبود پیدا می‌کند. خوددوستی بالاترین موقعیت است. اگر آن را دارید، خوشحالی را در اختیار دارید. اگر شروع به پرورش خوددوستی کنید، هرچیزی که تاکنون از خودتان و زندگی‌تان می‌خواستید، اتفاق خواهد افتاد. چطور این کار را بکنید؟ در زمینۀ خودیاری یک میلیون‌ونیم تکنیک و روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشید. ایده‌ها و تکنیک‌های بی‌شماری برای بهبود زندگی‌مان که طاقت‌فرسا شده وجود دارد؛ اما درحقیقت همه‌ی آن‌ها را می‌توان برای یک چیز رها کرد: یادگیری دوست داشتن خودتان.

به همین خاطر است که اغلب می‌گویم خوددوستی، میانبر بزرگی است. اگر یاد بگیریم خودمان را واقعاً دوست داشته باشیم، قادر خواهیم بود، کل دنیا را در آغوش بگیریم. فقط یک چیز واحد وجود دارد که بر روی آن کار می‌کنیم: خوددوستی. وقتی به خودتان می‌گویید: «دوستت دارم»، این خوددوستی است. در این جهانِ دوگانگی آشکار، شاید تفاوتی میان خود و جهان اطراف‌تان ببینید؛ اما در واقعیت، این جدایی وجود ندارد. هرچیزی در زندگی‌تان درحقیقت تصویری از خودتان است. پرورش دلسوزی، پرورش خوددوستی است. کمک به دیگران و بخشش به آنان خوددوستی است. نمی‌توانید سر سوزنی در برابر هرچیزی مقاومت کنید و واقعاً خودتان را دوست داشته باشید. اگر این کتاب را می‌خوانید، احتمالش زیاد است که نمی‌دانید چگونه خودتان را دوست داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

دربار‌ی نویسنده
پیش‌گفتار: ارسال عشق به خودِ دوست‌نداشتنی
بخش اول: عشق گمشده یا عشق پیداشده
فصل اول: کودکی گمشده
فصل دوم: طبیعت، تربیت، ناکجاآباد
فصل سوم: سفر بسیار ناخوشایندم به خوددوستی
فصل چهارم: یافتن هدفم
فصل پنجم: تقارن
فصل ششم: با خوددوستی زندگی کردن
بخش دوم: جعبه‌ابزار تیل برای خوددوستی
مقدمه: استفاده از جعبه‌ابزار برای خوددوستی
ابزار اول: 365 روز خوددوستی
ابزار دوم: مستحق بودن خود را کشف کنید.
ابزار سوم: مهم‌ترین تصمیمی‌که تاکنون گرفته‌اید
ابزار چهارم: پر کردن فنجان خودتان
ابزار پنجم: ایجاد خود ارزشمندی
ابزار ششم: میله‌های زندان عقیده
ابزار هفتم: تنگه‌ی بزرگ تصدیق‌ها
ابزار هشتم: رها کردن خودتان از گناه
ابزار نهم: نظرتان را ابراز کنید
ابزار دهم: متعهد شدن به دلسوزی
ابزار یازدهم: نامۀ عاشقانه
ابزار دوازدهم: بدن‌تان را دوست داشته باشید
ابزار سیزدهم: اسب تروا
ابزار چهاردهم: معجزه‌ی روش آینه
ابزار پانزدهم: متولی بازی
ابزار شانزدهم: رفتن به مغازه‌ی ابزارآلات ممنوع
ابزار هفدهم: نه گفتن را یاد بگیرید
ابزار هجدهم: خداحافظ قربانی!
ابزار نوزدهم: خوشحالی را انتخاب کنید
ابزار بیستم: تغییر رویه‌ی عمدی
ابزار بیست‌و‌یکم: عشق برای بخشیدن است
ابزار بیست‌ودوم: خودتان را از قلاب کمال آزاد کنید
ابزار بیست‌وسوم: استقبال از اشتباهات
ابزار بیست‌وچهارم: خطر بایدها
ابزار بیست‌وپنجم: با هشت جنبه‌ی خودتخریبی مبارزه کنید
ابزار بیست‌وششم: خرت‌وپرت‌ها را دور بریزید
ابزار بیست‌وهفتم: کودک درون‌تان را بپذیرید
ابزار بیست‌و‌هشتم: برای اعتماد به خود، مرزهایتان را تعیین کنید
ابزار بیست‌ونهم: پیش به‌سوی مقصد‌تان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان
نویسنده
مترجمپریسا ابن یامینی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات413
زبانفارسی
شابک978-622-6683-89-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریکی پیش از سپیده دم

محسن سبزیکار
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
یک هفته وقت گذاشتم برای مطالعه و نکته برداری که واقعاً اگر عملکردی روی راه کارها و ابزاری که داده داشته باشید از جهنم ساخته ذهن مان بیرون می‌آییم وله آرامش میرسیم
حدیثه سادات حسینی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
همین الان تمومش کردم. خیلی خیلی کمکم کرد و از ریشه بهم یاد داد خودم رو دوست داشته باشم.
بهترین کتابی که تا حالا خوندم توی این زمینه بود!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تاریکی پیش از سپیده دم

برای دریافت کتاب تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.