معرفی و دانلود کتاب با کفش من راه برو

عکس جلد کتاب با کفش من راه برو
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با کفش من راه برو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با کفش من راه برو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با کفش من راه برو

اورلی کرتن در کتاب با کفش من راه برو روش‌هایی را به والدین آموزش می‌دهد تا از طریق به‌کار‌بستن آن‌ها بتوانند کودک‌شان را بیشتر درک کنند. کرتن در این کتاب کاربردی، با ارائه‌ی تکنیک‌های علمی، تجربی و همینطور مثال، تمرین و آزمون‌های متعدد، به آن‌ها کمک می‌کند در برابر رفتار و احساسات کودکان واکنش مناسبی از خود بروز دهند.

درباره‌ی کتاب با کفش من راه برو

برای خیلی از والدین پیش آمده که در مواجهه با احساسات فرزندشان درچار سردرگمی شوند. نمی‌دانند دلیل رفتار او چیست و نمی‌دانند خود باید چه واکنشی نشان دهند. کودک شاید هر روز احساسات متفاوتی از خود بروز دهد، و در برابر صحنه‌های مشابه و تکراری هر بار رفتار متفاوتی داشته باشد. این جریان متناوب و متغیر ممکن است والدین را به این نتیجه برساند که بچه‌ها قابل‌ِپیش‌بینی نیستند و شرایط را بغرنج‌تر و سخت‌تر کند. این موضوع دغدغه‌ی اکثر پدرها و مادرهاست و ذهن‌شان را به خود مشغول کرده.

دکتر اورلی کرتن (Aurélie Crétin) روان‌شناس و متخصص امور تربیتی کودکان است و سال‌هاست که با این مسأله مواجه است: والدینی که نمی‌دانند باید در برابر کودک‌شان چه واکنشی از خود نشان دهند و به نظرشان نمی‌توانند او را درک کنند. کرتن اما معتقد است با یاد گرفتن شیوه‌ی رویارویی مناسب با کودکان و تمرین و مطالعه، می‌توان در این زمینه به مهارت دست پیدا کرد: مهارت درک کردن بچه‌ها، احساسات‌شان و نشان دادن رفتار درست در برابر آن‌ها.

کتاب با کفش من راه برو (Vivre mieux avec les émotions de son enfant) حاصل سال‌ها تدریس، درمان و تجربه‌ی اورلی کرتن است. او در این کتاب بر چهار احساس عمده و مهم بچه‌ها دست می‌گذارد: ترس، خشم، شادی و اندوه. او تلاش می‌کند احساسات کودکان را تشریح کند و پس از آن شیوه‌ی واکنش به آن‌ها را نشان دهد. کتاب حاضر کمک می‌کند با ترس کودک بهتر روبرو شوید و این اجازه را بدهید که شادی و خوشحالی‌اش را نشان دهد و لذت ببرد. همینطور فرامی‌گیرید که خشم او را درک کنید، در برابر آن واکنش مناسبی بروز دهید، و هنگام ناراحتی به او آرامش بدهید.

کتاب با کفش من راه برو تفاوت بین احساسات شدید و نرمال را توضیح و همچنین به شما آموزش می‌دهد احساسات‌تان را به‌عنوان مادر یا پدر بهتر کنترل و مدیریت کنید. کرتن معتقد است که بخشی از احساسات عجیب بچه‌ها ریشه در رفتار والدین آن‌ها دارد، بنابراین برای برطرف شدن آن احساسات، پیش از هر چیز والدین باید خود را تغییر دهند.

اورلی کرتن در کتاب با کفش من راه برو مسائل را با لحنی ساده و به دور از پیچیدگی تحلیل می‌کند تا همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. او تلاش دارد با ارائه تکنیک‌ها و ابزارهای ضروری کمک کند تا والدین و فرزندان با احساسات‌شان روبرو شوند. او در این کتاب از رویکرد رفتاری و شناختی و نظریه‌های دیگر کمک گرفته تا در نهایت، کتابش ترکیبی از اطلاعات، آگاهی، ادراک و عمل باشد. با این وجود کرتن به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد شما روان‌شناس کودک‌تان باشید یا تحلیل پیچیده‌ای از وضعیتش پیدا کنید، او فقط سعی دارد کمک کند بهتر درکش کنید تا زندگی راحت‌تری کنار هم داشته باشید.

کتاب با کفش با من راه برو را زینب چینی‌چیان ترجمه و نشر شمعدونی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی زندگی بهتر

مجموعه‌‌کتاب‌های زندگی بهتر تلاش دارد اطلاعات مفید و مؤثری را به نحوی در اختیار خواننده قرار دهد که درک بهتری از روان و بدن خود بدست آورد و بتواند خود را بهتر مدیریت کند. این مجموعه سه هدف اساسی را دنبال می‌کند: معتبر بودن در حوزه‌های خاص خود، ارائه‌ی تمرین و شیوه‌ی درمان متناسب با معیارهای انسانی و عاطفی و انتقال صریح دانش.

کتاب با کفش من راه برو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی والدین توصیه می‌شود. پدر و مادرهایی که تصور می‌کنند در درک احساسات کودک‌شان دچار مشکل هستند و نمی‌دانند چطور باید واکنش نشان دهند، احتمالاً پاسخ خیلی از سؤالات‌شان را در این کتاب خواهند یافت.

با اورلی کرتن بیشتر آشنا شویم

دکتر اورلی کرتن روان‌شناس بالینی و روان‌درمانگر فرانسوی است که در درمان‌های شناختی و رفتاری تبحر دارد. کرتن بیشتر بر روی سلامت روان کودکان متمرکز است: در مواجهه با مشکلاتی همچون ترس، خشم و ناراحتی کمک‌شان می‌کند، اختلالات یادگیری و کم‌توجهی آن‌ها را درمان می‌کند و مدیریت احساسات را به آن‌ها آموزش می‌دهد. او به این ایده اعتقاد دارد که شاد بودن بسیار مهم‌تر از کامل بودن است.

اورلی کرتن استاد رشته‌ی آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوان در دانشگاه لیون 1 کلود برنارد است. او کتاب‌ «بازی‌های اعتماد‌به‌نفس» را هم در سال 2019 منتشر کرده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب با کفش من راه برو

  • احساسات، هیجان‌های مادی و جسمانی هستند که سراسر زندگی ما را شکل می‌دهند.
  • احساسات کودک او را به عمل، گفتگو، برقراری ارتباط و جستجوی راه‌حل سوق می‌دهد و درنهایت او را با محیط اطرافش سازگار می‌کند.
  • وقتی یک احساس به‌وجود می‌آید، حتماً دلیل موجهی دارد. توجه داشته باشید که مبارزه با آن فقط موجب تشدید یا گسترش آن «درون» ما خواهد شد.
  • استقبال از احساسات کودک، پذیرش و درک آن، هر چند کار ساده‌ای نیست، اما به شما و کودکتان این امکان را می‌دهد تا با آن بهتر روبه‌رو شوید و تجربه خوشایندتری از آن داشته باشید.

در بخشی از کتاب با کفش من راه برو می‌خوانیم

پدر و مادر خوب، به این معنا نیست که همیشه باید همه‌چیز تمام و کمال انجام شود؛ بلکه یعنی کودک خود را دوست بدارید و تلاش کنید بهترین کار «ممکن» را انجام دهید و ما اغلب، همین واژه «ممکن» را فراموش می‌کنیم. به بیان دقیق‌تر، بهترین کار ممکن بر اساس آنچه در زندگی حال حاضر فرزندتان می‌گذرد و همچنین با توجه به گذشته‌اش و همه این‌ها باید به روشی خیرخواهانه انجام شود؛ حتی اگر گاه پیش بیاید که عصبانی شوید یا ندانید اصلاً چه کار باید بکنید. در واقع، فرزندتان نیت خیر شما را حس می‌کند و می‌فهمد؛ حتی اگر شما کامل نباشید.

بنابراین، باید به خود اعتماد کنید؛ به آنچه هستید و به نیت خیرتان آگاهی پیدا کنید و احساس گناهتان را به سطل آشغال بیندازید. احساس گناه نه‌تنها موجب پیشرفت شما نمی‌شود، بلکه حتی گاهی مانع از رفتن شما در مسیری می‌شود که برایتان مهم است. باید با خودتان مهربان و باگذشت باشید: «من بهترین کاری را که می‌توانم، انجام می‌دهم. با توجه به آنچه هستم، حتی اگر کامل و عالی نباشم، تلاش می‌کنم که دفعه بعد از این ضعفم عبور کنم.»

حتی ممکن است بعضی وقت‌ها این احساس گناه بسیار شدید باشد، اما باید به یاد داشته باشید که کار نادرستی انجام نداده‌اید. این رفتارها غیرارادی هستند. در «کار» پدر و مادر بودن، آنچه را به آن افتخار می‌کنید، در نظر بیاورید و آن قسمت‌هایی را که قصد دارید بهبود ببخشید، علامت‌گذاری کنید. این کار با تنبیه «زدن ترکه روی انگشتان» متفاوت است. خود شما هم احساساتی دارید که بدون آن‌ها نمی‌توانید زندگی کنید یا نمی‌توانید مانعشان شوید. ژیزل جرج، روان‌شناس بلژیکی، دراین‌باره می‌گوید: «پدر و مادر مدام نگران تکرارهای بی‌موردند.»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
مقدمه
فصل اول: احساسات کودکان
انواع احساسات
منشأ احساسات چیست؟
فصل دوم: درک احساسات فرزندم
سنجش شدت احساسات
احساسات پدری یا مادری ما چگونه عمل می‌کند؟
احساسات فرزندم: کجا؟ چه وقت؟ چگونه؟
فصل سوم: چگونه فرزندم را همراهی کنم
تا با احساساتش بهتر زندگی کند؟
چگونه فرزندم را در رویارویی با احساساتش همراهی کنم؟
چگونه باید در برابر احساسات فرزندم رفتار کنم؟
فصل چهارم: همراهی فرزندم، احساس به احساس
به رسمیت شناختن سرخوردگی‌
فقط در صورت لزوم به او «نه» بگویید
تشویق و تبریک: پیش به‌سوی عزت نفس
فصل پنجم: بررسی چند موقعیت‌ خاص
کودکان زیر 3 سال
کودکان تیزهوش
کودک با علائم اختلال در یادگیری
فصل ششم: حامی و همراه باشید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با کفش من راه برو
نویسنده
مترجمزینب چینی چیان
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-704420-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با کفش من راه برو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با کفش من راه برو

برای دریافت کتاب با کفش من راه برو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.