معرفی و دانلود کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری

عکس جلد کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری

مصطفی خرامان در کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری روایتگر داستان پسر جوانی شده که برای کمک به دختر مورد علاقه‌اش و تأمین هزینه‌ی درمان پدر او، دست به سرقت از بانک می‌زند! او و همراهانش که در دزدی از بانک ناکام می‌مانند، گرفتار پلیس می‌شوند و مورد بازجویی نیروهای پلیس قرار می‌گیرند تا چندوچون ماجرای دزدی را شرح بدهند. بیان طنزآمیز نویسنده از مشخصه‌های بارز این داستان پلیسی، عاشقانه و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری

«سیاوش»، شخصیت اول و قهرمان اصلی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری است که به دختر همسایه‌ی خود، «مرضیه»، دل بسته. سیاوش که در یکی از مناطق پایین شهر زندگی می‌کند، بیست‌و‌چهار سال دارد و پسر بزرگ خانواده‌ی قلندری به حساب می‌آید. او به همراه خواهرش «نازنین» و برادرش «آرش» در خانه‌ای زندگی می‌کند که در حقیقت به عمویش تعلق دارد. سیاوش که مدتی است عاشق مرضیه شده و قصد دارد با او ازدواج کند به خاطر بی‌کاری و نداشتن پول کافی، موقعیت مناسبی برای خواستگاری مرضیه از خانواده‌اش را ندارد. بااین‌حال، در انتظار فرصتی است که سرانجام با مرضیه زیر یک سقف زندگی کند. ناگهان روزی از طریق خواهرش متوجه اتفاقی می‌شود که می‌تواند مرضیه را برای همیشه از او جدا کند!

مصطفی خرامان در قالب یک رمان طنزآمیز عاشقانه، ماجرای جوانانی را به تصویر می‌کشد که با مسائل مالی و مشکلات اقتصادی دست‌به‌گریبان‌اند. بااین‌وجود، هرگز اجازه نمی‌دهند فقر و کمبود پول آ‌ن‌ها را از رسیدن به معشوقشان باز بدارد؛ حتی اگر مجبور باشند به کارهای خلاف روی بیاورند. این موضوع از واقعیت‌های تلخ اجتماعی است که نویسنده با بیانی آمیخته به طنز، آن را برای مخاطبان خود بازگو می‌کند.

سیاوش از طریق نازنین پی می‌برد که مرضیه به‌تازگی خواستگار جدیدی پیدا کرده. این خواستگار تازه‌وارد مرد پولداری است که سابقاً ازدواج کرده و اکنون هم یک فرزند دارد. از آن‌جایی که پدر مرضیه بیمار شده و لازم است قلبش را عمل کند اما پول کافی ندارد، مرضیه راضی شده تا به ازدواج با این خواستگار تن بدهد و هزینه‌ی عمل پدرش را به این وسیله تأمین کند. سیاوش هم که از این اتفاق بسیار متأثر شده، از خواهرش می‌خواهد که مرضیه را از ازدواج با خواستگارش منصرف کند. سیاوش از این لحظه به بعد دیگر فکر و ذکری ندارد جز این‌که به هر روش ممکن پول مورد نیاز برای عمل پدر مرضیه را فراهم کند.

سیاوش سرانجام راه سرقت از بانک را انتخاب می‌کند. البته در انجام این کار تنها نیست و نازنین و آرش نیز او را همراهی می‌کنند. بااین‌حال، همه‌چیز آن‌طور که فکر می‌کنند پیش نمی‌رود و پلیس موفق می‌شود آن‌ها را دستگیر کند. پس از دستگیری، بازجویی از سارقین توسط پلیس آغاز می‌شود. سیاوش که قصد دارد از این مخمصه جان سالم به در ببرد، سعی می‌کند با مطرح کردن داستانی دروغین، مأموران را فریب بدهد. مانند این‌که آرش عروسکی سخن‌گو دارد و همین عروسک بوده که فکر سرقت را برای اولین باور در ذهن آن‌ها انداخته. پلیس‌ها که می‌بینند نمی‌توانند به این شکل از ماجرا سر دربیاورند، تصمیم می‌گیرند با بازجویی از سایر اعضای خانواده‌ی قندری راز این سرقت را برملا کنند. به این ترتیب جلسات بازجویی از خانواده‌ی قلندری آغاز می‌شود.

تعلیق‌های مناسب و به‌جا، روایت داستان به‌گونه‌ای پرکشش و مجذوب‌کننده، همچنین دقت بالا در شخصیت‌پردازی‌های داستان، همه‌و‌همه به مصطفی خرامان کمک کرده‌اند تا کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری را به‌صورت داستانی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر، برای مخاطبان نوجوان خود بیافریند.

نشر افق چاپ و انتشار این داستان خیره‌کننده را به عهده داشته.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های رمان نوجوان

سری کتاب‌های «رمان نوجوان»، داستان‌ها و رمان‌هایی را در بر می‌گیرد که از سوی نویسندگان مطرح ایرانی و خارجی، برای نوجوانان به نگارش درآمده‌اند. در این مجموعه شاهد طیف متنوعی از موضوعات فانتزی، اجتماعی، ماجراجویانه و... هستیم که می‌توانند برای گروه گسترده‌ای از مخاطبان سرگرم‌کننده باشند. توجه داشته باشید که نوجوانی، یعنی مرحله‌ی عبور از کودکی و رسیدن به دوران بزرگسالی، حساس‌ترین دوران زندگی فرد محسوب می‌شود. بنابراین، کتاب‌هایی که فرد در سال‌های نوجوانی خود مطالعه می‌کند، اهمیت بسیار و تأثیر چشم‌گیری بر منش و رفتار وی در بزرگسالی دارند. بااین‌اوصاف، بهتر است نوجوانان به سراغ کتاب‌هایی بروند که در عرصه‌ی بین‌المللی یا در حوزه‌ی ادبیات فارسی از برترین آثار ادبی برشمرده شوند.

آثاری که نشر افق از ادبیات نوجوان ایران و جهان گلچین کرده و تحت عنوان سری کتاب‌های رمان نوجوان به چاپ رسانده، انتخابی بی‌نظیر برای نوجوانان عاشق داستان و رمان خواهد بود. «فرشته‌ها از کجا می‌آیند؟»، «مقررات»، «شجاع مثل تو»، «معمای چشم لندن»، «کورالاین»، «جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه» و... برخی از عناوین کتاب‌های این مجموعه به همت نشر افق هستند.

کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به داستان‌های پلیسی با چاشنی طنز علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری بسیار لذت خواهند برد. البته کتاب حاضر دارای درون‌مایه‌ی عاشقانه نیز هست و برای مخاطبان نوجوانی که به این نوع داستان‌ها علاقه‌مند هستند، جذاب و خواندنی خواهد بود.

با مصطفی خرامان بیشتر آشنا شویم

مصطفی خرامان (1334) نویسنده‌ و داستان‌نویس ایرانی است که بیش از چهل رمان و داستان کوتاه را به مخاطبان آثار کودک و نوجوان ارائه نموده. کتاب‌های «آرزوی سوم»، «شبگرد ناشی»، «عبور از کاروان» و «نقاش پاوه» از آثار وی به شمار می‌آیند. مصطفی خرامان تاکنون توانسته دو جایزه‌ی کتاب سال را برای کتاب‌های «به جای دیگری» و «کلاه حصیری» از آن خود نماید. او همچنین در کنار داستان‌نویسی، به فیلم‌نامه‌نویسی نیز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری می‌خوانیم

اکبر‌خاکی زپرتی بود. در کُل، شصت کیلو وزن نداشت، نی‌قلیان! برای همین دوست داشت با من بپره، احساس امنیت می‌کرد. من همه‌جا پشتش در می‌اومدم. اون هم بی‌معرفت نبود، تلافی می‌کرد! این‌بار هم می‌خواست سنگ تموم بگذاره. آرش رو بغل کرد و نگه ‌داشت تا من برسم. آرش با لگد زده بود وسط پاهاش و اگه دیر می‌رسیدم فلنگ ‌رو بسته بود. اکبر‌خاکی به خودش می‌پیچید ولی محکم گرفته بودش. موفق شده بود. گرفتمش و چسبوندمش به فنس‌های دور زمین. بیخ خِرش ‌رو گرفته بودم که یک‌دفعه نازنین جلوم سبز شد. مرتضی هم بود.

ولش کن وگرنه همون بلای صبح‌ رو سرت می‌آرم.

دو به شک بودم. نمی‌خواستم جلوی اکبرخاکی و مرتضی دستم رو بشه. می‌ترسیدم عروسک ‌همراهش باشه. مجبور شدم ولش کنم. اون‌ها بدون هیچ بگومگو از اونجا رفتند. روز بعد فهمیدم رودست خورده بودم. عروسک پیش‌شون نبوده.

ساکت شد. انگار همان لحظه رودست خورده بود. ابروهایش را درهم کشید. دمغ شده بود و به این فکر می‌کرد که اگر آن روز آرش را رها نکرده بود شاید سرنوشت جور دیگری رقم می‌خورد. می‌توانست سر فرصت نقشه بکشد و خودش را توی هچل نیندازد. آن‌طوری دیگر متهم نبود، متهمی که نمی‌توانست هیچ بهانه‌ای‌ بیاورد. اما حالا او در مقابل پلیس آگاهی و چهره‌ای که داد می‌زد یک کلمه از حرف‌هایش را باور نکرده، نشسته بود، در وضعیتی که نه راه پس داشت، نه راه پیش. شاید اگر داستانش را عوض می‌کرد، سروان هم راضی‌ می‌شد. سروان اما با وجود نارضایتی سعی ‌کرد بقیه‌ی داستان سیاوش را حدس بزند. چیزهایی یادداشت کرد و رفت سراغ سؤال و جواب که شاید سیاوش را قانع کند که حقیقت را بگوید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-353-053-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری

Zeinab Hoseini
۱۴۰۲/۶/۱۷
نقد کتاب بازجویی خانواده قلندری: ابتدای داستان از همون بازجویی شروع میشه و سروانی که‌ی سری سوالاتی رو به نوبت از اعضای خانواده میپرسه و هر یک روایتی برای خود داره. در کل قلم نویسنده خوب بود و یه داستان جذابی که اوضاع اجتماعی و اقتصادی آن روز جامعه رو حکایت می‌کنه، واقعیتی که در جوامع مشاهده میشه از اعم بی پولی، فشار‌های اقتصادی، دزدی و مسائل خانوادگی و اجتماعی رو به خوبی بیان می‌کنه. فضای داستان کاملا فضای بازجویی بود و اصل ماجرا رو از بین روایت‌های افراد میشه فهمید. در نقد مثبت میشه به استفاده نویسنده از ضرب المثل‌ها و اشعار، بیان شرایط اجتماعی_خانوادگی و اقتصادی و سیاسی (انتخابات)، با چاشنی تخیل و اینکه نویسنده توانسته نقش هر یک از افراد رو خوب بازی کنه و تفاوت افراد از طریق نحوه کلام اونها رو مشخص میکرد. در نقد منفی بنظرم پایانش طوری نبود که خواننده قانع بشه و اصل ماجرا رو بفهمه، حقیقتش خواننده رو گیج رها می‌کنه و بیشتر روی خود مسایل اقتصادی و.. تمرکز داشته. مثلا اینکه روایت کدوم افراد درست بوده، جریان عروسک، اینکه عروسک چی میشه، اهل کدام شهر هستند، رابطه سیاوش با خانوادش خصوصا خواهر برادرش، اینها هنوز مشخص نشده و داستانی به این طولانی رو با دو جمله به پایان رسانده. ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری

برای دریافت کتاب بازجویی خانواده‌ی قلندری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.