معرفی و دانلود کتاب چتر شکسته

عکس جلد کتاب چتر شکسته
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چتر شکسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چتر شکسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چتر شکسته

مصطفی خرامان در کتاب چتر شکسته داستان خانواده‌ی موش‌ها را به تصویر می‌کشد که به خانه‌ای تازه نقل مکان کرده‌اند و حالا قصد دارند هر چیزی را که به‌نظر اضافه می‌‌آید، دور بریزند! نویسنده در این داستان تأثیرگذار به کودکان نشان می‌دهد بسیاری از چیزهایی که در نظر به‌دردنخور و یا کهنه هستند، می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

درباره کتاب چتر شکسته:

همه‌ی داستان کتاب چتر شکسته از زمانی شروع شد که خانواده‌ی موش‌ها به خانه‌ای جدید نقل مکان کردند. خانه‌ی جدید آن‌ها یک انباری متروکه بود. آقا موشه مردی زیرک و تیزبین بود و برای انتخاب این محل دقت و صبر زیادی به خرج داده بود. او معتقد بود دیگر محلی بهتر از این انباری گیرشان نخواهد آمد!

در نهایت خانواده‌ی موش‌ها در انباری سکنا گرفتند. اما مشکلی که وجود داشت این بود که خانه‌ی جدیدشان پر از خرت‌وپرت بود؛ از پیچ‌گوشتی دسته‌شکسته و یک لنگه‌دمپایی بچگانه گرفته تا یک چراغ موشی که شیشه نداشت و چتر سیاهی که باز مانده بود. مادر موشه رو به بچه‌هایش کرد و گفت: «خب بچه‌ها! باید همین حالا همه‌ی این آشغال‌ها را دور بریزیم!» اما مدتی بعد از این که مادر دستور بیرون ریختن همه چیز را صادر کرد، پسرعموی پدر از راه رسید...

پسرعمویی که از آن صحبت کردیم، مردی بود همه‌چی‌دان و باتجربه. زمانی که متوجه شد موش‌ها مشغول دور ریختن همه چیز هستند، دستور مادر مبنی بر نظافت را نادیده گرفت و از آن‌ها خواست کمی صبر کنند. او برای هر وسیله‌ای که در ظاهر دورریختنی به نظر می‌آمد، کاربردی در نظر گرفت. پسرعمو موشه چندان هم بی‌راه نمی‌گفت؛ به‌هرحال می‌شد از سطلِ سبزرنگ برای پنهان شدن در مواقع خطر استفاده کرد. بااین‌وجود، وسیله‌ای باقی ماند که به‌نظر نمی‌رسید هیچ‌جوره کاربرد داشته باشد: یک چتر شکسته... آیا چتر شکسته هم روزی به کار خانواده‌ی موش‌ها خواهد آمد؟

مصطفی خرامان که یدی طولانی در حوزه‌ی داستان‌نویسی کودک دارد، اینبار نیز در کتاب چتر شکسته داستانی جذاب و آموزنده را پیش رویمان قرار می‌دهد که پیش از به پایان رساندن، نمی‌توانیم از آن دست کشیم. کودکان با مطالعه‌ی این اثر یاد می‌گیرند از وسایل قدیمی خود استفاده‌های خلاقانه به عمل آورند و از چیزهایی که به ظاهر دورریختنی هستند، استفاده کنند.

کتاب چتر شکسته مناسب چه کسانی است؟

مصطفی خرامان کتاب چتر شکسته را برای کودکان 6 تا 8 سال به نگارش درآورده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

با مصطفی خرامان بیشتر آشنا شویم:

مصطفی خرامان نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1334 است. او تاکنون بیش از چهل رمان و داستان کوتاه برای کودکان و نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌ آرزوی سوم، عبور از کاروان، شبگرد ناشی و نقاش پاوه اشاره کرد. تاکنون دو بار جایزه‌ی کتاب سال به مصطفی خرامان برای کتاب‌های کلاه حصیری و به جای دیگری اهدا شده است.

در بخشی از کتاب چتر شکسته می‌خوانیم:

موش مادر هم راضی شد، اما هر وقت چشمش به چتر می‌افتاد، می‌گفت: «نمی فهمم این به چه دردی می‌خورد؟ موش پدر می‌گفت: «باید صبر کنیم.» خیلی زود معلوم شد چتر به چه درد می‌خورد!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چتر شکسته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سروش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-964-12-2081-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چتر شکسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چتر شکسته

برای دریافت کتاب چتر شکسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.