معرفی و دانلود کتاب باغ ایرانی و چخوف

عکس جلد کتاب باغ ایرانی و چخوف
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باغ ایرانی و چخوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باغ ایرانی و چخوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باغ ایرانی و چخوف

کتاب باغ ایرانی و چخوف، نمایشنامه‌ای به قلم احد حاجی علیپور است که داستان کتاب باغ آلبالو، اثر آنتون چخوف، را با فضایی ایران ترکیب می‌کند. این کتاب شخصیت‌های نمایشنامه‌ی باغ آلبالو را با همان زمان و مکان، در کنار باغ سنگی درویش خان اسفندیارپور قرار می‌دهد و به واسطه‌ی ماجراهایی که از برخورد این دو داستان حاصل می‌شود، شاهکار چخوف را بازآفرینی می‌کند.

درباره‌ی کتاب باغ ایرانی و چخوف

در کتاب باغ ایرانی و چخوف از باغ آلبالوی آنتون چخوف به باغ ایرانی قدم می‌گذاریم! باغی که دورترین نقاط کشور ایران را به تخیلات آنتون چخوف، نویسنده‌ی شهیر روسی وصل می‌کند. کتاب باغ ایرانی و چخوف، نوشته‌ی احد حاجی علیپور، شخصیت‌های نمایشنامه‌ی باغ آلبالو (The cherry orchard)، شاهکار آنتون چخوف (Anton Chekhov) را در کنار شخصیت‌های ایرانی قرار می‌دهد، نمایشنامه‌ی چخوف را با فضای ایران تلفیق کرده و با ایجاد نوعی در هم ریختگی در این اثر عظیم روسی، آن را بازآفرینی می‌کند.

کتاب باغ ایرانی و چخوف در چهار پرده نوشته شده است و پنج شخصیت دارد. لیوبو رانوسکایا، لیونید گایف و یرمولای لوپاخین شخصیت‌های نمایشنامه‌ی باغ آلبالو هستند که با همراهی درویش خان اسفندیارپور و دختر 18 ساله‌ای که نوه‌ی درویش خان است، در فضایی اوهام‌گونه و بی‌زمان با هم برخورد می‌کنند.

نمایشنامه‌ی باغ آلبالو که به زعم برخی انقلاب اکتبر 1917 روسیه را پیش‌گویی می‌کند، روایتی از داستان زندگی خانوادگی یک زن اشراف‌زاده‌ی روس، به نام رانوسکایا لیوبو آندری یونا، به دست می‌دهد که با ورشکستگی مواجه شده‌اند. تمام دارایی باقی‌مانده‌ی این خانواده، باغ آلبالویی است که از اجدادشان به ارث برده‌اند. این باغ که تنها بازمانده‌ی اصالت اشرافی خانواده‌ی رانوسکایا به حساب می‌آید، توسط بانک به حراج سپرده می‌شود و خانواده را به تکاپو می‌اندازد.

زمین و باغ سنگی درویش خان در همسایگی زمین‌های خانم رانوسکایا واقع شده است. درختان آلبالو شکوفه داده‌اند و سه شخصیت ساکن در ملک رانوسکایا هرگز از زمین‌های خود بیرون نمی‌روند. داستان کتاب باغ ایرانی و چخوف، با یک صبح آفتابی آغاز می‌شود که لوپاخین با حیرت درمی‌یابد اشخاصی غریبه به درون شاهکار چخوف قدم گذاشته‌اند و روایت آنطور که در نمایشنامه رقم می‌خورد، پیش نخواهد رفت.

کتاب باغ ایرانی و چخوف ذیل مجموعه نمایشنامه‌های یک قدم تا برزخ ابدی و به همت نشر مهاجر انتشار یافته است.

مجموعه نمایشنامه‌های یک قدم تا برزخ ابدی

مجموعه نمایشنامه‌های یک قدم تا برزخ ابدی، مجموعه‌ای از نمایشنامه‌هایی هستند که به قلم احد حاجی علیپور، نویسنده‌ی ایرانی و با رویکردی روانشناختی نوشته شده‌اند. ذیل این مجموعه چهار عنوان «چهار فصل عاشقی وی وال دی»، «یک قدم تا برزخ ابدی (جلد اول)»، «یک قدم تا برزخ ابدی (جلد دوم)» و «باغ ایرانی و چخوف» قرار دارد که به کوشش نشر مهاجر منتشر شده‌اند.

کتاب باغ ایرانی و چخوف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دوستداران آثار آنتون چخوف و علاقه‌مندان به مطالعه‌ی نمایشنامه‌های روانشناسی و فلسفی تجربه‌ی لذت‌بخشی خلق خواهد کرد.

در بخشی از کتاب باغ ایرانی و چخوف می‌خوانیم

(نزدیک غروب است. رانوسکایا، گایف و لوپاخین وارد شده و در بیرون از خانه در کنار نیمکت لحظاتی را در سکوت می‌ایستند. خانم رانوسکایا و آقای گایف برخلاف آقای لوپاخین خونسرد و بی‌تفاوت نسبت به شرایط ملک و حراج آن به نظر می‌رسند. گایف بی‌توجه به رانوسکایا و لوپاخین بطری نوشیدنی که در دست دارد را سر می‌کشد.)

لوپاخین: باید یک بار برای همیشه تصمیم‌تان را بگیرید، وقت می‌گذرد. مساله کاملا ساده است. می‌خواهید خود را از این مصیبت بدهکاربودن و حراج این خانه و باغ نجات بدهید؟، بله یا نه، فقط یک کلمه.

رانوسکایا: این سیگارهای وحشتناک را چه کسی اینجا می‌کشد؟. (روی نیمکت مقابل خانه می‌نشیند)

گایف: حالا که راه‌آهن ساخته شده، کارها بهترشده. (او نیز می‌نشیند) ما در شهر بودیم و همانجا ناهار خوردیم. بیشتر می‌خواهم بروم توی خانه؛ و کمی بیلیارد بازی کنم.

لوپاخین: فقط یک کلمه بله یا نه، (التماس می‌کند) بیایید جواب بدهید!

گایف: (دهن‌دره می‌کند) چه خبر شده!؟

رانوسکایا: (توی کیف دستی‌اش را نگاه می‌کند) دیروز کلی پول داشتم ولی حالا دیگر چیزی باقی نمانده. واریا، دختر بیچاره‌ی من! هر جوری شده سعی می‌کند تا پولی صرفه‌جویی کند. (با عصبانیت) چرا اینقدر می‌نوشی لیوند؟، چرا این قدر می‌خوری؟، چرا اینقدر زیاد حرف می‌زنی؟ توی رستوران هم خیلی حرف زدی و همه‌اش هم حرف بی‌مورد بود. فکرش را بکن، با پیشخدمت‌ها درباره‌ی پیری حرف زدی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باغ ایرانی و چخوف
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهاجر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-964-225-226-8
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باغ ایرانی و چخوف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باغ ایرانی و چخوف

برای دریافت کتاب باغ ایرانی و چخوف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.