معرفی و دانلود کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا

عکس جلد کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا

کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا به‌قلم داود ماه زاده، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های منتشر نشده از نویسنده‌ی پِرویی‌ست که بین سال‌های 1968 تا 1998 میلادی انجام شده‌اند. نویسنده، به‌گفته‌ی خود به دلیل ادای دِین و احترام نسبت به دانشی که از طریق کتاب‌ها و اثرات قدرتمند کارلوس کاستاندا به دست آورده، برای ترجمه و گردآوری این مصاحبه‌ها اقدام کرده است.

درباره‌ی کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا

کارلوس کاستاندا، شاگرد دانشمندی بزرگ به‌نام دون خوان ماتوس و البته وارث دانش و فلسفه‌ی وی بود. فلسفه‌ای که کاستاندا بر آن تسلط یافت، تولتک نام دارد که با معجزه‌ی خیره‌کننده‌ی تمدن مکزیک باستان در طول بیش از 7500 سال شکل گرفته است. جالب است که خود دون خوان ماتوس معتقد بود که دانش او پیشینه‌ای کهن‌تر دارد و قدمت ریشه‌ی آن در آناهوک به بیش از ده‌هزار سال می‌رسد؛ دانشی که تکامل شگفت‌انگیز بشریت را به وجود آورده و به همان اندازه در تمدن‌های قدیمی چون چین و هند و بین‌النهرین و دیگر فرهنگ‌ها اهمیت دارد. دون خوان ماتوس چنین دانشی را اسرارآمیز می‌دانست، چراکه در مورد جوهر نورانی انسان است و بی‌شک، بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که امروز فرهنگ غربی در اختیار دارد. داود ماه‌زاده در کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا (Carlos Castaneda Intreviews) مجموعه‌ای از مصاحبه‌های مطبوعاتی این نویسنده را گردآوری کرده که پیش از این منتشر نشده بودند.

معرفی و دانلود کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا

فهم و پی بردن به عمق مطلبی که کاستاندا در آثار خود بیان می‌کند، خواننده را به دیدگاه جدیدی از فرهنگ تولتک‌ها می‌رساند که یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمندترین فرهنگ‌های جهان است. در کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا، مطالبی را خواهید خواند و به شخصیت درونی فردی پی خواهید برد که آثارش به ایده‌هایی که انسان مدرن دور انداخته بود ولی امروز به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد، جان تازه‌ای بخشیده‌اند. کاستاندا در این سخنرانی‌ها و گفت‌گو با گزارشگران مختلف، پرده از بسیاری ابهامات راجع به شخصیت خود برداشته و بدون هیچ‌گونه سانسوری به شرح رمزورازی که خود به آن پی برده بود، پرداخته است.

در کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا می‌خوانید که ایده‌های او بیشتر در مورد مرگ، بی‌عیب‌ونقصی و اسرار حرکت نقطه‌ی پیوندگاه است. کاستاندا بارها و در مصاحبه‌های مختلف خود در مورد شیوه‌ای بسیار خاص و دانشی پنهان صحبت می‌کند؛ دانشی که نشان‌دهنده‌ی روشی جدید برای نزدیک شدن به حقیقت جهان هستی و انسان است.

داود ماه‌زاده در کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا به ترجمه‌ی سخنانی از وی پرداخته که به‌واسطه‌ی مطالعه‌ی آن‌ها، به نکات جالبی پی خواهید برد. برای مثال تنها تفاوت موجود بین مفهوم مدرن و باستانی دانشی که مدّ نظر کاستاندا بوده، این است که تولتک‌ها به‌سادگی با این دانش زندگی می‌کردند، تمرین می‌کردند و آموزش می‌دادند؛ درحالی‌که امروز برای ما این فقط یک نظریه‌ی جدید و بعضاً ناشناخته است. حقیقت این است که امروز بیش از هر زمان دیگری، انسان نیاز به کشف معنویات و امکانات فراموش‌شده‌ی خود دارد. انسان با دستیابی به این دانش قادر خواهد بود دنیای اطراف خود را به‌گونه‌ای متفاوت درک کرده و به شیوه‌ای جدید عمل کند.

کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا شامل نوزده مصاحبه از وی با مجلات معتبر است که برخی از عناوین آن‌ها را در ادامه خواهیم آورد. آگاهی و آزادی روح: مصاحبه رادیویی در رادیو کی پی اف آ در سال 1968 میلادی، دیدن و درک حقیقت جهان: مصاحبه‌ی مطبوعاتی در مجله‌ی روان‌شناسی امروز در سال 1972 میلادی، بازگشت به دانش خاموش: مصاحبه‌ی مطبوعاتی در مجله‌ی اوبلسیک در سال 1988 میلادی و ... . در پایان کتاب نیز واژه‌نامه‌ی ساحری در فرهنگ اسپانیایی در اختیار خوانندگان قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توانید با بسیاری از لغات تخصصی این حوزه آشنا شوید.

کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا را انتشارات مهاجر منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌هایی در ژانر مصاحبه و مباحث عرفان و درک حقیقت جهان بر پایه‌ی آموزه‌های تمدن‌های کهن علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا می‌خوانیم

مصاحبه رادیویی با عنوان: آگاهی و آزادی روح
گزارشگر: تئودور روزاک
(پس از چاپ اولین کتاب و 8 سال بعد از آشنایی با دون خوان)

کارلوس کاستاندا به‌مدت شش سال از 1960 تا 1966 به‌عنوان شاگرد، تحت تعلیم یک سرخپوست یاکی بروخو به‌نام دون خوان قرار گرفت. در آن سال‌ها، کاستاندا دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی مردم‌شناسی در دانشگاه اوکلا بود. تجربیات وی با دون خوان، او را به دنیای عجیبی از افسانه‌های شمنیستی و ماجراجویی‌های باورنکردنی سوق داد که کاستاندا، آن را حالات واقعیت غیرعادی می‌نامد. در عین این که برخی از این تجربیات، در حد وحشتناکی، ترسناک و باورنکردنی هستند، ولی در نهایت بسیار جذاب و قابل تفکر نیز هستند. تجربیات وی با دون خوان، در کتابی بازگو می‌شود که امسال توسط دانشگاه مطبوعات کالیفرنیا با عنوان؛ «آموزه‌های دون خوان: راه دانش یک یاکی» منتشر شده است. کاستاندا امروز در رادیو KPFA با ما همراه است و موافقت کرده تا درباره‌ی این کتاب و تجربیاتشان با دون خوان صحبت کنیم. مصاحبه‌گر (تئودور روزاک): اجازه دهید گفت‌وگو را با این سؤال آغاز کنم که شما چگونه توانستید این شخصیت برجسته را ملاقات کنید؟ آیا می‌توانید این شخص منحصربه‌فرد را برای ما توصیف کنید؟

کاستاندا: من دون خوان را به‌شکل اتفاقی ملاقات کردم، در آن زمان (سال 1960) مشغول جمع‌آوری داده‌های قوم‌نگاری، در مورد استفاده از گیاهان دارویی، در میان سرخپوستان آریزونا بودم و یکی از دوستانم که راهنمای من در آن شرکت بود، تا حدی از دون خوان اطلاع داشت. او می‌دانست که دون خوان در شناخت و استفاده از گیاهان، بسیار متبحر و توانا است، به همین دلیل، قصد داشت مرا به او معرفی کند، اما هرگز نتوانست این کار را انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ویلیام مارین: بر مجموعه کتاب‌ها 1998
مقدمه‌ی مترجم
دانش پنهان دون خوان ماتوس: مصاحبه رادیویی در مجله الکترو پرینت گرافیک، 1968
آگاهی و آزادی روح: مصاحبه رادیویی در رادیو کی پی اف آ، 1968
دیدن و درک حقیقت جهان: مصاحبه مطبوعاتی در مجله روان‌شناسی امروز، 1972
رویارویی با عقاب: مصاحبه مطبوعاتی در مجل ترکیب جادویی، 1985
بازگشت به دانش خاموش: مصاحبه مطبوعاتی در مجله اوبلسیک، 1988
رهایی از اسارت غیرارگانیک‌ها: سخنرانی در انتشارات ققنوس، 1993
در مسیر جنگجو: سخنرانی در انتشارات ققنوس، 1993
رویای مرد دانش: مصاحبه مطبوعاتی در مجله عصر جدید، 1994
به سوی آزادی مطلق: سخنرانی در انتشارات ققنوس مجله جزئیات مارس، 1994
حرکات پرانرژی: مصاحبه مطبوعاتی در مجله جسم، ذهن، روح آوریل، 1995
سوختن در آتش درون: مصاحبه مطبوعاتی در انتشارات ققنوس دسامبر، 1995
جنگجوی مرگ: سخنرانی در انتشارات ققنوس مارس، 1995
بهترین شانس زندگی من: گفت‌وگوی غیررسمی در مجله خورشید فوریه، 1996
سفر به ناشناخته: مصاحبه مطبوعاتی در مجله یگانه فوریه، 1997
میراث نهایی کاستاندا: مقدمه جدید به‌مناسبت سی‌امین سالگرد کتاب آموزه‌های دون خوان
رقص مرگ ناوال کاستاندا: گزارشی از مجله لوس‌آنجلس تایم ژوئن، 1998
ضمیمه: مصاحبه با فلوریندا داونر و تایشا آبلار
در رویا بودن: مصاحبه با فلوریندا داونر در در مجله ابعاد فوریه، 1992
شکارچی دنیای رویاها: مصاحبه با تایشا آبلار در مجله ابعاد مارس، 1993
واژه‌نامه‌ی ساحری: در فرهنگ اسپانیایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهاجر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-964-225-236-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا

برای دریافت کتاب ناگفته‌هایی از کارلوس کاستاندا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.