معرفی و دانلود کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی): تاکتیک‌ها و روش‌های برد

عکس جلد کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی): تاکتیک‌ها و روش‌های برد
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی): تاکتیک‌ها و روش‌های برد

داود علی‌نژاد در کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی)، به بررسی و آموزش تاکتیک‌ها و روش‌های برد در مراحل پایانی بازی شطرنج می‌پردازد. این کتاب اولین مجلد منتشرشده ذیل مجموعه‌ی «شطرنج نابغه» است. بیشتر کتاب‌های موجود در زمینه‌ی شطرنج، تنها شامل تحلیل وضعیت‌های استاندارد بازی می‌شوند، اما در کتاب پیش رو وضعیت‌های عملی‌ای که در بازی‌ها اتفاق افتاده است، درج شده‌اند و هدف مؤلف آموزش آن‌ها بوده است.

درباره‌ی کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی)

آخر بازی در شطرنج، مرحله‌ی پایانی بازی‌ست که تعداد مهره‌های کمی در صفحه باقی مانده‌اند. این مرحله درست به‌اندازه‌ی شروع و وسط بازی اهمیت دارد چراکه بازیکن حرفه‌ای‌تر در آخربازی، معمولاً برنده خواهد شد. در این مرحله مهره‌ی شاه کمتر تهدید می‌شود و می‌تواند به‌عنوان مهره‌ای فعال در صفحه‌ی بازی حرکت کند. آخر بازی در واقع مرحله‌ی نهایی کردن امتیازات و برتری‌هایی‌ست که در طول بازی به‌دست آورده‌اید و شطرنج‌باز حرفه‌ای باید به قوانین و تاکتیک‌های این مرحله مسلط باشد تا بتواند عنوان برنده‌ی نهایی را از آن خود کند. داود علی‌نژاد با گردآوری و طبقه‌بندی مطالب کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) از سایت‌ها و منابع مختلف، روش‌های برد را به‌کمک تصاویری از وضعیت قرارگیری مهره‌ها در صفحه‌ی شطرنج آموزش داده است.

کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) اولین مجلد از مجموعه‌ی شطرنج نابغه است. در کتاب‌های این مجموعه به چند اصل توجه شده است؛

  • سطح‌بندی و مقدار سختی دیاگرام
  • اختصاص صفحات زوج و فرد برای نوبت حرکت با مهره‌های سفید یا سیاه
  • طرح مسائل عملی بازی‌شده
  • یک‌شاخه بودن جواب‌ها

هدف از انتشار این مجموعه یادگیری و به خاطر سپردن دیاگرام‌های برنده، به خاطر سپردن جواب با یک شاخه، تمرکز بر یادگیری موضوعی مباحث شطرنج و گردآوری با بهترین حالت برای استفاده در رسانه‌ها می‌باشد.

کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) را انتشارات مهاجر منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به شطرنج و بازیکنان این رشته پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی): تاکتیک‌ها و روش‌های برد می‌خوانیم

مقدمه

کتاب آخربازی پیاده از کتاب‌های مجموعه شطرنج نابغه، نتیجه‌ی گردآوری مسائل و تاکتیک‌های آخربازی پیاده، از منابع و سایت‌های مختلف می‌باشد که توسط مؤلف طبقه‌بندی شده است و جواب همه‌ی آن‌ها در انتهای کتاب درج شده است.

  • پاسخ همه‌ی مسائل از انجین استوک فیش 10 برداشت شده است.
  • همه‌ی مسائل بر حسب امتیاز دیاگرام (سختی مسئله) مرتب شده‌اند.
  • در همه‌ی صفحات فرد کتاب، نوبت حرکت با سفید و در صفحات زوج، نوبت حرکت با سیاه می‌باشد.

امید است پس از حل مسائل و یادگیری، بازیکن به ساختارها و وضعیت‌های آخربازی پیاده مسلط شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی): تاکتیک‌ها و روش‌های برد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهاجر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-964-225-294-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی)

شیث رحیمی
۱۴۰۳/۱/۲۶
ببینید اگر کسی که عاشق شطرنج است و گمراه و سرگردان است اما مبتدی و شدیدا علاقه دارد که پیشرفت کند ولی نمیداند از مراحل سه گانه شطرنج (گشایش، وسط بازی و آخربازی) که از کدامیک باید استفاده کند تا شطرنج باز خوبی دربیاد من به ضرس قاطع عرض میکنم بایست آخر بازی را بدانی تا بتوانی در اقیانوس شطرنج چیزی در فراگیری، فلذا کتاب حاضر مقابل مثلا: کتاب آخربازی برند روزن هرچند آن کتاب کلیات آخربازیست اما این آخربازی پیاده به هر روی کتابی متوسط به بالا هست. اما امثال بنده که چندان حرفه ای نیستیم این کتاب بی نظیر است. حتما مطالعه کنید. توصیه پایانی، مطالب را حرکت به حرکت یاد بگیرید، حفظ نکنید، چون شما زمان یادگیری در منزل روی صفحه شطرنج در کمال آسایش دارید تمرین میکنید ولی در زمان مسابقه حتی بازی دوستانه دیگه شما اون راحتی و آسایش رو در اختیار نداری که بخواهی به حال فرصت اندیشه کنی فلذا خوب فراگیرید مثلا یک نمونه آخر بازی به شما آدرس میدم غیر این کتاب: حرکت شکسته پیاده،،، صفحه ۲۳ کتاب برندر وزن بی نهایت زیباست اون رو ببینید شگفتی آدم رو برمی انگیزاند. هرکس در ابتدا پوزیشن رو ببیند میگوید سفید قطعا پیروز بازیست ولی وقتی تا پایان با طرح حرکت شکسته بازی میکنید در کمال تحیّر خواهید دید نه اینکه این گونه نیست بلکه کاملا قضیه برعکس است. حال این حرکت را و مابقی بازی شطرنج را باید آموخت نه فقط حفظ کرد که در صورت حفظ کردن زمان لازم گیر خواهید کرد. باتشکر ارادتمند
آرمان شریعتی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب بسیار ضعیف هستش هیچ توضیحی نداره فقط دیاگرام و جواب دیاگرام تو هر سایتی قابل دسترسی هستش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی)

برای دریافت کتاب آخر بازی پیاده (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.