معرفی و دانلود کتاب بانکداری شناختی: تحلیل پیشرفت داده چه نقشی در بانکداری نوین ایفا می‌کند

عکس جلد کتاب بانکداری شناختی: تحلیل پیشرفت داده چه نقشی در بانکداری نوین ایفا می‌کند
قیمت:
18500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بانکداری شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بانکداری شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بانکداری شناختی: تحلیل پیشرفت داده چه نقشی در بانکداری نوین ایفا می‌کند

کتاب بانکداری شناختی نوشته‌ی نجمه نوذر و ایمان رئیسی وانانی، به شما توضیح می‌دهد که بررسی و تحلیل اطلاعات چه نقشی را در بانکداری نوین بر عهده دارد و بانکداری امروزی به چه سمت‌وسویی پیش می‌رود و چه پیشرفت‌هایی را پشت سر گذاشته است.

درباره‌ی کتاب بانکداری شناختی:

بانک‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور، به سوی دیجیتالی‌شدن و همین طور به دنبال تهیه نقشه‌راه بانکداری دیجیتال و اجرای آن هستند. به همین دلیل بهتر است، بانک را فقط به‌ شکل یک بنای فیزیکی در نظر نگیریم؛ بانکداری در دنیای دیجیتال مجموعه‌ای از فناوری‌هایی همچون بانکداری باز، بانکداری شناختی، بانکداری هوشمند و بانکداری اجتماعی است.

امروزه از بیشتر اطلاعات مشتریان در سیستم‌های گوناگون به‌ طور جداگانه و سیلویی حفاظت می‌شود. شناخت مشتری بانک، از برآیند داده‌های این سیستم‌ها تعیین می‌گردد. به طور مثال، وضعیت خوش‌حسابی مشتری را می‌توان از سیستم تسهیلات (پرداخت وام‌ها)، چکاوک (وصول چک‌ها)، سیستم برداشت مستقیم و پرداخت قبوض از روی تراکنش‌ها ارزیابی کرد. قسمت دیگری از رفتار مشتری از تراکنش‌های پرداخت او از درگاه‌های گوناگون و قسمتی دیگر از حواله‌هایی که صادر می‌کند، تعیین می‌شود. سیستم‌های دیگری هم مثل باشگاه مشتریان وجود دارند که به کامل شدن شناخت مشتری یاری می‌رساند.

در سالیان گذشته ارتباط بانک‌ها با فین‌تک‌ها بیشتر شده و با حرکت به سوی بانکداری باز، اطلاعات متفاوت‌تری از کسب‌وکارهای دیگر به سیستم وارد خواهد شد. از سوی دیگر با ایجاد بانکداری اجتماعی، بخش دیگری از اطلاعات نیمه‌ساخت‌یافته و بدون ساختار به دست می‌آید.

بانکداری شناختی قصد دارد که با بررسی پیشرفته کلان‌داده‌ها، شناختش را از مشتری و سیستم تقویت کند تا قادر باشد به یاری این شناخت، سرویس‌هایی را که بر نیاز مشتری پایه‌گذاری و به‌اصطلاح شخصی‌سازی شده است، عرضه کند یا به‌ طور مکانیزه و فوری در مقابل کلاهبرداری و ایجاد اشتباه و خطا بایستد. بانکداری شناختی برای این امر، از محاسبات شناختی و مدل‌های یادگیری عمیق بهره گرفته و دیدگاهی را که به دست می‌آید، به‌ شکل مکانیزه به‌عنوان نمونه به کمک مشاورهای هوشمند یا تحت همراه‌بانک، به مشتریان عرضه می‌کند.

شرکت IBM در عرصه‌ی تحلیل پیشرفته داده‌ها پیش‌رو است و این شرکت برای اولین بار مفهوم بانکداری شناختی را مطرح کرد. این شرکت موفق شده دستیارهای مجازی و هوشمندی را طراحی و تجاری‌سازی کند و بیشتر بانک‌های بزرگ دیجیتالی جهان از راه‌حل‌های شناختی این شرکت بهره می‌برند.

با خواندن این کتاب علاوه بر آشنایی با مفهوم محاسبات شناختی، با کارکرد، اجزا، ابعاد، مزایا، جایگاه و رابطه آن با فناوری‌های دیگر روز مواجه می‌شوید، همین طور درباره‌ی شیوه‌ی توسعه مفهومی بانکداری شناختی اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید.

کتاب بانکداری شناختی برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهشگران حوزه اقتصادی و افرادی که در زمینه بانکداری فعالیت می‌کنند، مطالعه این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب بانکداری شناختی می‌خوانیم:

هنگامی که یافته‌ها را از تحلیل‌های توصیفی، تشخیصی و پیشگویی دریافت کردید، این سؤال پیش می‌آید که دلیل اصلی بروز آن و آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، چیست؟ مدل‌های تجویزی کمک می‌کنند تا بهترین مسیر عملی انتخاب شود. می‌توانید برای به حداکثر رساندن معیارهای کلیدی کسب‌وکار خود، آنچه باید انجام شود و نتایج احتمالی آن را برای کاربران مشخص کنید. بهترین نمونه ملموس این تحلیل گوگل‌مپ است که کمک می‌کند با توجه به مسافت، ترافیک، سرعت و پارامترهای دیگر بهترین مسیر را انتخاب کنید.

تجزیه‌وتحلیل تجویزی ترکیبی از داده‌ها، مدل‌های ریاضی و قوانین مختلف کسب‌وکار برای انجام اقدامات تأثیرگذار بر نتایج مطلوب آینده است. به‌عنوان نمونه این تحلیل می‌تواند شامل شبیه‌سازی، تحلیل حداکثر احتمال و پیشنهادهای بهینه‌سازی باشد.

این تحلیل نسبتاً پیچیده است و بسیاری از شرکت‌ها هنوز از آن در فعالیت‌های روزمره کسب‌وکار استفاده نمی‌کنند؛ انجام این‌گونه تحلیل‌ها به افراد خبره در حوزه تحلیل پیشرفته داده و آشنا با کسب‌وکار نیاز دارد. فرهنگ تحلیل‌محور در سازمان از دیگر موارد مورد نیاز این حوزه است. در صورتی که این تحلیل به‌درستی انجام شود، می‌تواند تأثیر زیادی بر رشد کسب‌وکار داشته باشد و مزیت رقابتی قابل توجهی ایجاد کند. سازمان‌های بزرگی مانند آمازون و مک‌دونالد در حال حاضر از برنامه‌های تحلیل تجویزی برای بهینه‌سازی تجربه مشتری و به حداکثر رساندن فروش استفاده می‌کنند.

نمونه‌های معمول این تحلیل در بانکداری شامل مدل‌سازی کانال ترکیبی، مدل‌های ارائه در زمان واقعی، مدل‌های پیشنهادی چندبُعدی و تست استرس برای سناریوهای اجباری و سفارشی است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: شناخت و محاسبات شناختی
فصل دوم: داده و تحلیل داده
فصل سوم: بانکداری شناختی
فصل چهارم: فناوری‌های کاربردی در محاسبات شناختی
فصل پنجم: نیازمندی‌های اجرایی جهت توسعه تحلیل شناختی
فصل ششم: نمونه سیستم‌های شناختی
فصل هفتم: ارتباط فناوری‌های شناختی با سایر فناوری‌های نوین
فصل هشتم: فناوری‌های شناختی در بانک‌های مطرح جهان
فصل نهم: روش توسعه مفهومی بانکداری شناختی
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بانکداری شناختی: تحلیل پیشرفت داده چه نقشی در بانکداری نوین ایفا می‌کند
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-7702-03-3
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
18500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بانکداری شناختی

یاسر مهدوی
۱۴۰۲/۱/۱۵
بیشتر در مورد شناخت مشتری و نیازهای اون بود در کل مفید و آموزنده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بانکداری شناختی

برای دریافت کتاب بانکداری شناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.