معرفی و دانلود کتاب باور تو سرمایه توست

عکس جلد کتاب باور تو سرمایه توست
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باور تو سرمایه توست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باور تو سرمایه توست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باور تو سرمایه توست

کتاب باور تو سرمایه توست اثری است در ستایش خودباوری. نرگس مهبودی در این کتاب ابتدا باورهای محدودکننده و ریشه‌های آن‌ها را به مخاطب می‌شناساند و سپس راه رهایی از آن‌ها و جایگزین کردن باورهای سازنده را می‌آموزد. با خواندن این کتاب برای پیمایش مسیر موفقیت آماده خواهید شد.

درباره‌ی کتاب باور تو سرمایه توست

باورها دریچه‌ای هستند که ما از طریق آن دنیا را می‌بینیم. ما اعتقادات قلبیِ خود را حتی بیشتر از واقعیت قبول داریم. بنابراین خیلی مهم است که به چه چیزی باور داریم و باورهایمان را از کجا و از چه کسانی آموخته‌ایم. اعتقادهای انسان یا از کسانی که دوستشان دارند، به او منتقل شده‌اند یا نتیجه‌ی تکرار هستند. هرچه که هست، تمام رفتار و اعمالِ ما زیر سایه‌ی این اعتقادات و باورها شکل می‌گیرد. اگر خود را انسانی موفق و توانا می‌بینیم، در برخورد با این فرصت، موفق عمل می‌کنیم و برعکس، اگر ذهنیتی شکست‌خورده داشته باشیم، پس حتماً فرصتی که پیش رو داریم، به شکست ختم خواهد شد.

نرگس مهبودی در کتاب باور تو سرمایه توست از اهمیت نگرش ما به زندگی می‌گوید و راهِ تغییرِ باورهای مخرب را به ما آموزش می‌دهد. این جمله‌ی معروف را اغلب شنیده‌ایم که برای رسیدن به یک آرزو، اول آن را در ذهن مجسم کن. شاید این جمله غیرکاربردی به نظر بیاید، اما از فلسفه‌ی مهمی سخن می‌گوید که همان تغییر ذهنیت نسبت به خودمان است. ما تا زمانی که به خود ایمان نداشته باشیم، از پس موقعیتی سخت برنخواهیم آمد. حال به زمانی فکر کنید، که با تمرین و ممارستِ زیاد به باورهای منفی خود غالب شده‌ایم، آن زمان است که دیگر هیچ مانعی بر سر راه وجود ندارد و تنها یک گام کافی است تا تمام قدرت‌های درونیِ خود را به فعل برسانیم.

باورها منشعب از خانواده، جامعه، تجربیات شخصی، مدرسه، شبکه‌های اجتماعی و... هستند. برای مثال، کسی که در تجربه‌ی زیسته‌ی خود چند بار تلاش کرده و شکست خورده، این‌طور استنباط می‌کند که هیچ تلاشی هیچ‌گاه به موفقیت ختم نخواهد شد؛ از طرفی، دیدنِ موفقیت دیگران او را دچار تناقض می‌کند و از پیش سرخورده‌تر می‌شود. کتاب باور تو سرمایه توست، باور را از هر استعدادی مهم‌تر می‌داند؛ چراکه اگر دریایی از استعداد هم در اختیارمان باشد، تا زمانی که نیمه‌ی خالی لیون را می‌بینیم، قادر به استفاده از هیچ‌یک از توانایی‌هایمان نخواهیم بود. پس باید چه کرد و چگونه از شر این باورهای محدودکننده رها شد؟

قدم اول، این است که در مقابل هر «نه»‌ای که از دنیای پیرامون می‌گیرید، ناامید نشوید، بلکه آن را به انگیزه‌ای برای شروعی دوباره تبدیل کنید. گاه نادیده گرفتن واکنش‌های بیرونی، اصلی‌ترین کلید موفقیت محسوب می‌شود، اما باید این را بپذیرید که هیچ باوری یک‌شبه تغییر نمی‌کند، پس نباید ناامید شوید.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در تغییر باورها، مشاهده یا خواندن زندگی دیگران است؛ از دوست و همکار گرفته تا انسان‌های بزرگ تاریخ. همه‌ی ما انسان‌ها از ظرفیت‌های برابری برخورداریم، پس وقتی کسی مسیری هرچند سخت را می‌پیماید و به موفقیت می‌رسد، این باور در ما شکل می‌گیرد که ما هم می‌توانیم موفق شویم، اما این موضوع نباید ما را به مقایسه‌ای کورکورانه بکشاند. هر انسانی توانایی‌ها و استعدادهای منحصربه‌فردی دارد. دنیا نیز به همین تفاوت‌های نیاز دارد، پس درعین‌حال که از زندگی دیگران عبرت می‌گیریم، باید جایگاه شخصی خود را در این دنیا پیدا کنیم.

خودباوری، جرقه‌ای است که انسان‌ها برای ادامه‌ی حیات خود به آن نیاز دارند؛ یک انگیزه‌ی قدرتمند برای شروع و ادامه دادن هرکاری. نرگس مهبودی در کتاب باور تو سرمایه توست قدم‌به‌قدم با مخاطب همراه می‌شود تا این باور را در او نهادینه کند که باورها قابل جایگزینی هستند و هیچ‌چیز برای انسان غیرممکن به حساب نمی‌آید.

انتشارات اهل سخن این کتاب را چاپ و عرضه کرده است.

کتاب باور تو سرمایه توست برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال کشف راز جهان هستی و کشف قدرت درونیِ خود هستند را به مطالعه‌ی این کتاب دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب باور تو سرمایه توست می‌خوانیم

زندگی تک‌تک ما انسان‌ها تحت‌تأثیر نیروهای جهانی است، مانند نیروی گرانش که همه از آن اطلاع دارید. همچنین، قانون قدرتمندی که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، قانون جذب است. قانون جذب یک قانون ثانویه‌ای است که قانون اصلی و اولیه‌ی آن، قانون ارتعاش است. قانون جذب یک قانون طبیعی است که می‌گوید زندگی هر فردی به باورهایش بستگی دارد. قانون جذب به فرکانس و ارتعاش باورهای شما پاسخ می‌دهد. حرف اساسی قانون جذب این است که تو اسیر و برده‌ی باورهایت هستی.

کتاب راز، تعریف قانون جذب را این‌گونه بیان می‌کند: «ما هر آنچه را که اغلب به آن فکر می‌کنیم، چه خوب، چه بد، جذب خود می‌کنیم.» بنابراین، پایه و اساس قانون جذب، باورها هستند. بر اساس کتاب راز، راز جهان هستی و بشریت قانون جاذبه است. ازاین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت هر چیزی را که در زندگی به دست آورده‌اید، به‌خاطر قانون قدرتمند جاذبه است و این قانون همواره در فعالیت است؛ چه شما بخواهید و چه نخواهید. چه آن را بشناسید و چه آن را نشناسید.

آیا تابه‌حال برایتان این سؤال به وجود آمده که چگونه می‌شود بعضی‌ها سه شیفت کار فیزیکی انجام می‌دهند و هیچ دستاوردی ندارند؟ در مقابل کسانی هم هستند که به‌راحتی پول‌دار می‌شوند و احساس رضایت در زندگی خود دارند؟ شاید بگویید همه‌ی این‌ها به شانس برمی‌گردد و این افراد را با خوش‌شانس و بدشانس بودن از هم تفکیک کنید یا شاید هم بگویید آن‌هایی که راحت پول به دست می‌آورند، ریگی در کفششان است و فقط از راه خلاف می‌شود، آن‌قدر راحت پول به دست آورد، اما باید بگویم که این‌طور نیست. آیا همه‌ی ثروتمندان تاریخ خوش‌شانس بودند و کار خلاف انجام داده‌اند؟

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
فصل صفرم. چگونه این کتاب را مطالعه کنید؟
فصل اول. تعریف و اهمیت باور
باور چیست؟
باور مهم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید
قدرت باور را بشناسید تا زندگی‌تان تغییر کند
تفاوت امید و باور
باورها از کجا آمده‌اند؟ چگونه شکل می‌گیرند؟
مهم‌ترین عوامل منشأ شکل‌گیری باورها
آیا باورها تکامل پیدا می‌کنند؟
آیا باورها تأثیرگذار هستند؟
بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هرکسی، باور اوست
آزمایش مربوط به قانون باورها
خودباوری
چرا خودباوری لازم است؟
تفاوت خودباوری، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
راه‌های تقویت خودباوری
فصل دوم. قدرت ذهن
رابطه‌ی مسیر عصبی و ساخت ‌باور
عملکرد ذهن
تقسیم‌بندی ذهن
ضمیر ناخودآگاه همیشه در حال فعالیت است
سرچشمه‌ی باورها، ضمیر ناخودآگاه ذهن است
نظریه‌ی ضمیر ناخودآگاه کوه یخ، اثر زیگموند فروید
ضمیر ناخودآگاه مانند یک آرشیو است
آزمایش‌های مربوط به ضمیر ناخودآگاه
فواید شناخت ضمیر ناخودآگاه
ضمیر ناخودآگاه قابلِ‌تغییر است
برنامه‌ریزی برای ضمیر ناخودآگاه قبل از خواب
فصل سوم. افکارتان را مدیریت کنید
قدرت افکار
جسم ما حاصل افکار ماست
با تغییر باورهایتان خودتان را شفا دهید
قدرت کلمات
فصل چهارم. قدرت تلقین
تعریف تلقین
تلقین‌درمانی و هیپنوتیزم
انواع تلقین
اهمیت تلقین
نحوه‌ی استفاده از قدرت تلقین
فصل پنجم. قدرت درون
خودتان را کشف کنید
تو منحصربه‌فرد هستی
مقایسه ممنوع!
خودتان را شارژ کنید
نشانه‌ها را دریابید
نعمت و فراوانی بیشتر از حد تصورتان وجود دارد
فصل ششم. قانون جذب
شما مجموعه‌ای از امواج هستید
تعریف قانون جذب
بالاترین ارتعاش چه زمانی است؟
ویژگی‌های قانون جذب
در مسیر درست آهن‌ربا قرار بگیرید
مراحل رسیدن به خواسته‌ها
راه‌های تقویت قانون جذب
به زنگ هشدار کائنات توجه کنید
قانون جذب از نگاه قرآن
فصل هفتم. تصویرسازی ذهنی
زندگی معمولی یا زندگی فوق‌العاده
خودتان تصاویر پس‌زمینه‌ی ذهنتان را انتخاب کنید
نقش اطرافیان در رسیدن به رؤیاهایتان
تغییر سرنوشت با تجسم‌کردن
فصل هشتم. انواع باورها
تأثیرات باورهای مثبت
تأثیرات باورهای منفی
چگونه باور مثبت و صحیح ایجاد کنید؟
مواظب ایجاد باورهای کودکانتان باشید
ویروس‌های ذهنی
مواظب «من هستم» ها باشید
فصل نهم. باورهای محدودکننده
باورهای محدودکننده چگونه شکل می‌گیرند؟
انواع باورهای محدودکننده
مراحل مقابله با باورهای محدودکننده
فصل دهم. گام‌های کلیدی تغییر باورها
باورهایی را که درباره‌ی خودتان دارید، اصلاح کنید
استاد تغییر باشید، نه قربانی تقدیر
الان وقتش است که باورهایتان را تغییر دهید
مراحل تغییر باور
گام‌های کلیدی در تغییر باورها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باور تو سرمایه توست
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهل سخن
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-5551-15-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باور تو سرمایه توست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باور تو سرمایه توست

برای دریافت کتاب باور تو سرمایه توست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.